برج ساعت بیگ بن لندن (انگلیس)

ساختمان پارلمان بریتانیا و برج الیزابت که آن را بیشتر مردم با نام بیگ بن (Big Ben) می‌شناسند، در میان برخی از نمادین‌ترین مکان های دیدنی انگلیس قرار دارد و همچنین یکی از بایدهای بازدید از جاذبه‌ها در لندن برای هر کسی است که به تور انگلستان می‌رود. در واقع بیگ بن نامی است که به ناقوس بسیار بزرگی که در داخل این برج ساعت قرار گرفته داده شده است، ناقوسی که بیشتر از 13 تن وزن دارد. برج ساعت بیگ بن شب هنگام فوق‌العاده تماشایی و زیبا می‌شود، زمانی که چهار ساعت روی 4 وجه برج با چراغ‌ها روشن می‌شوند.

برج ساعت بیگ بن لندن (انگلیس)

بیگ بن لندن چه زمانی ساخته شد؟

قصر وست مینستر در یک آتش‌سوزی در سال 1834 از بین رفت. در سال 1844 تصمیم بر این شد که ساختمان‌های جدید پارلمان می‌بایست یک برج و یک ساعت هم داشته باشند. یک ناقوس بسیار بزرگ توسط شرکت جاون وارنر و پسران ساخته شد، اما این ناقوس با اولین ضربه به شکل غیر قابل تعمیری ترک خورد. ناقوس ذوب شد و یک ناقوس جدید در منطقه وایت‌چپل لندن در سال 1858 ساخته شد. اولین صدای ناقوس بیگ بن در 31 می سال 1859 در منطقه وست مینستر شنیده شد. زمانی کوتاه بعد از آن در سپتامبر سال 1859 ناقوس ترک برداشت. یک چکش سبک‌تر جایگزین چکش اصلی شد و ناقوس چرخانده شد تا سمت ترک‌خورده آن در سوی دیگر قرار بگیرد. صدای ناقوسی که شما امروزه در تور انگلیس می‌توانید بشنوید، صدای همین ناقوس ترک‌خورده است.

ارتفاع برج ساعت بیگ بن لندن چه قدر است؟

برج الیزابت یا برج ساعت بیگ بن لندن حدود 96 متر ارتفاع دارد. برای رسیدن به بخش ناقوس باید از 334 پله و برای رسیدن به بالاترین بخش آن باید از 399 پله بالا رفت.

نام بیگ بن از کجا آمده است؟

ریشه نام بیگ بن ناشناخته است؛ البته دو تئوری متفاوت در مورد این نام‌گذاری وجود دارد. اولین این تئوری‌ها می‌گوید که این نام به خاطر بنجامین هال، اولین مدیر پروژه ساخت این ساختمان گذاشته شده است. او مرد تنومندی بود و در محل کارش با نام بیگ بن شناخته می‌شد. تئوری دوم علت این نامگذاری را قهرمان بوکس سنگین‌وزن آن زمان یعنی بنجامین کانت می‌دانند. او هم با نام مستعار بیگ بن شناخته می‌شد و در آن زمان در میان مردم مصطلح شده بود که به هر چیزی که در طبقه‌بندی خودش بزرگ‌تر از معمول بود این نام داده می‌شد.

برج ساعت بیگ بن لندن

راهنمای بازدید از برج ساعت بیگ بن لندن در تور انگلیس

برج ساعت بیگ بن یا همان برج الیزابت در شمالی‌ترین بخش ساختمان‌های پارلمان (کاخ وست مینستر)، در مرکز شهر لندن و در کنار رودخانه تیمز قرار گرفته است. چندین خط اتوبوس قرمز لندن از کنار این برج عبور می‌کنند؛ ایستگاه مترو وست مینستر هم درست روبه‌روی برج در آن سوی خیابان قرار دارد. مسافران تور انگلستان همچنین می‌توانند به وسیله تعداد زیادی از قایق‌های مسافربری و از طریق رودخانه تیمز به این نقطه از شهر برسند. برج ساعت بیگ بن یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین مکان های دیدنی لندن است. با این که فضای داخلی برج به روی عموم باز نیست اما شهروندان بریتانیایی می‌توانند با نوشتن نامه درخواست اجازه ورود به داخل برج را بگیرند. مسافران تور انگلیس البته می‌توانند همراه با تور از ساختمان پارلمان دیدن کنند.

منبع: visitlondon.com
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 3 بهمن 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 18

به "برج ساعت بیگ بن لندن (انگلیس)" امتیاز دهید

3 کاربر به "برج ساعت بیگ بن لندن (انگلیس)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج ساعت بیگ بن لندن (انگلیس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید