برج سی ان تورنتو (کانادا)

برج سی ان (CN Tower) شناخته‌شده‌ترین و ستایش‌شده‌ترین نماد شهر تورنتو و یکی از جالب‌توجه‌ترین  مکان های دیدنی کانادا است. با 553.33 متر ارتفاع، این برج افق شهر تورنتو را برای بسیاری از علاقه‌مندان به سفر و گردشگری به راحتی قابل شناسایی کرده است. سی ان تاور یک مقصد عالی برای سرگرمی و غذا خوردن و یکی از بایدهای بازدیدها برای هر کسی است که به تور کانادا می‌رود. هر سال بیشتر از 1.8 میلیون نفر به بالای برج سی ان تورنتو می‌روند تا از دیدن منظره‌های نفس‌گیر از چندین محل تماشای منظره در طبقات مختلف از طریق پنجره‌های بزرگ از سقف تا کف با نماهای همه‌جانبه و پانورامیک، قدم زدن بر روی طبقه شیشه‌ای، تجربه غذا خوردن به سبک کانادایی در یکی از بهترین رستوران‌های شهر و همچنین هیجان قدم زدن در لبه بیرونی برج در فضای آزاد لذت ببرند.

برج سی ان تورنتو (کانادا)

جاذبه‌های برج سی ان تورنتو

موشک‌وار و تنها در عرض 58 ثانیه به وسیله یکی از 6 آسانسور سریع‌السیر برج (دارای کف و دیوارهای شیشه‌ای)، به طبقه تماشای منظره (LookOut Level) در ارتفاع 346 متری بروید. از آن بالا شما می‌توانید منظره‌هایی شگفت‌انگیز از شهر تورنتو را از پشت دیوارهای شیشه‌ای سرتاسری و از کف تا سقف ببینید. اگر به دنبال کمی هیجان هستید، به طبقه شیشه‌ای (Glass Floor) بروید. در این بخش از برج سی ان تورنتو، کف سالن با پنل‌های شیشه‌ای پوشانده شده و شما می‌توانید بر روی آن‌ها راه بروید، بنشینید و یا حتی بپر بپر کنید، در حالی که تنها مانع شما از سقوط از ارتفاع 342 متری، همان پنل‌های شیشه‌ای هستند. نگران نباشید، ایمنی آنها تضمین شده است؛ با این حال حتی آن‌هایی که از ارتفاع ترسی ندارند، برای قدم گذاشتن بر روی آنها احتمالا به کمی کمک نیاز خواهند داشت.

با بودن در ارتفاع هیجان‌آور 447 متری سطح زمین، محفظه آسمان برج سی ان تورنتو (SkyPod) یکی از مرتفع‌ترین سکوهای تماشای منظره در تمام دنیا است. در آن ارتفاع مسافران تور کانادا منظره‌هایی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد از شهر را خواهند دید. برای رفتن به این بخش باید آسانسورهای جداگانه‌ای را از طبقه تماشای منظره سوار شده و از درون مرکز سی ان تاور 33 طبقه دیگر بالا بروید. نمایشگاه‌های تفسیری موجود در این طبقه نشان می‌دهند که در زمان برخورد صاعقه با برج چه اتفاقی می‌افتد. در شرایط ایده‌ال محدوده قابل رویت از پنجره‌های محفظه آسمان برج سی ان، بیشتر از 160 کیلومتر و تا خود آبشار نیاگارا و ایالت نیویورک در آمریکا خواهد بود. برای بازدید از بخش SkyPod نیاز به تهیه یک بلیت جداگانه دارید. این بلیت را می‌توانید در باجه فروش بلیت در پایین برج یا طبقه تماشای منظره تهیه کنید.

CN Tower

پیاده‌روی روی لبه برج (EdgeWalk) هیجان‌آورترین جاذبه برج سی ان تورنتو و اولین در نوع خودش در آمریکای شمالی است. این مسیر پیاده‌روی رکورد مرتفع‌ترین پیاده‌راه کاملا حلقوی به دور یک ساختمان را از آن خود کرده است. در اینجا مسافران تور کانادا در فضای بیرونی بر روی یک مسیر با عرض 1.5 متر که به دور بخش اصلی برج حلقه زده پیاده‌روی خواهند کرد، در حالی که 356 متر (116 طبقه) از سطح زمین فاصله دارند. بازدیدکنندگان در گروه‌های 6 نفری در این مسیر حرکت می‌کنند، در حالی که با کابل‌های ایمنی به یک سیستم متحرک مهار شده‌اند. این جاذبه برج سی ان با در نظر داشتن بالاترین سطوح ایمنی طراحی و اجرا شده است. پیاده‌روی روی لبه سی ان تاور در شرایطی قابل انجام است که آب و هوا و میزان وزش باد مناسب باشد. اگر در فصل خوش آب و هوا به تور تورنتو رفتید، این تجربه منحصربه‌فرد را از دست ندهید.

منبع: attractionsontario.ca
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 1

به "برج سی ان تورنتو (کانادا)" امتیاز دهید

2 کاربر به "برج سی ان تورنتو (کانادا)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج سی ان تورنتو (کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید