تاور بریج لندن (انگلیس)

تاور بریج (Tower Bridge) یکی از معروف‌ترین جاذبه های شهر لندن و یکی از نمادین‌ترین مکان های دیدنی انگلیس است. هر سال هزاران نفر از مسافران تور انگلستان از این بنای تاریخی و جالب‌توجه دیدن می‌کنند. در رده‌بندی پل‌ها از نظر ظاهر و عملکرد، این پل هم یک پل معلق و هم یک پل متحرک است. تاور بریج بر روی رودخانه تیمز قرار گرفته و دو برج بلند ساخته شده به سبک گوتیک ویکتوریایی دارد. این دو برج به وسیله دو پیاده‌راه به هم متصل شده‌اند؛ این پیاده‌راه‌ها ساخته شده‌اند تا پل بتواند در مقابل نیروهای افقی که از بخش‌های معلق پل ناشی می‌شوند مقاومت کند. در پایه‌های دو برج، دستگاه‌هایی جای گرفته‌اند که بخش میانی پل را بالا می‌برند تا قایق‌ها بتوانند از زیر آن عبور کنند. تاور بریج نزدیک به برج لندن قرار گرفته است (پل هم نام خود را از همین برج گرفته است). در میان تمام جاهای دیدنی لندن، این پل و البته جاذبه‌های اطرافش جایگاهی ویژه در میان مسافران تور انگلیس دارند؛ شما هم فرصت بازدید از آنها را از دست ندهید.

تاور بریج لندن (انگلیس)

در نیمه‌های دوم قرن نوزدهم، شرقی‌ترین بخش لندن آن قدر از نظر تجاری و مالی رشد و توسعه داشت که نیاز به وجود یک پل دیگر برای عبور از رودخانه کاملا حس می‌شد. در سال 1876 کمیته‌ای ویژه برای پیدا کردن یک راه حل شکل گرفت؛ حدود 50 طراح طرح‌های خود را برای ساخت تاور بریج ارائه دادند اما به خاطر حرف و حدیث‌های فراوان، تنها پذیرفته شدن طرح حدود 8 سال طول کشید. ساخت تاور بریج در نهایت در سال 1886 شروع شد و تا 1894 ادامه پیدا کرد. 5 شرکت و 432 کارگر برای تکمیل پروژه تلاش کردند. نتیجه کار آنها سازه‌ی فوق‌العاده جالب‌توجهی است که شما حالا می‌توانید در تور انگلیس ببینید.

تنها برای ساخت پایه‌های برج‌های پل تاور بریج، حدود 70 هزار تن بتن استفاده شد. 10 هزار تن فولاد هم برای ساخت بخش‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفت. برای حفاظت از ساختار فولادی پل، کل بنا با  سنگ پورتلند و گرانیت کورنیش پوشیده شد. سبک گوتیک ویکتوریایی در عمل برای به وجود آمدن هماهنگی با برج لندن که در همان نزدیکی قرار داشت انتخاب شد. پل به اسکله بسیار نزدیک است، در نتیجه لازم بود تمهیداتی اندیشیده شود تا قایق‌ها و کشتی‌های بزرگ بتوانند از زیر پل عبور کنند. ماشین‌هایی که دو تکه میانی پل را بلند می‌کردند، ماشین‌های بخار هیدرولیک بودند. در سال 1974 این ماشین‌ها با سیستم‌های هیدرولیکی الکتریکی جایگزین شدند. مسافران تور انگلیس همچنان می‌توانند برخی از دستگاه‌های قدیمی بخار را به عنوان بخشی از تور بازدید از موزه تاور بریج ببینند.

تاور بریج

تاور بریج لندن همچنان کار می‌کند و هنوز هم یکی از اصلی‌ترین معابر برای عبور از روی رودخانه تیمز است. هر روز بیشتر از 40 هزار نفر از هر دو جهت از روی این پل عبور می‌کنند. بسیاری از مسافران تور انگلیس علاوه بر خود پل از موزه داخل آن هم دیدن می‌کنند. بخش متحرک پل از همان ابتدا به صورت دستی کنترل می‌شد اما در سال 2000 سیستم‌های کنترل کامپیوتری به کار گرفته شدند تا امکان کنترل از راه دور بخش‌های متحرک میانی پل به وجود آید. پل حدود 3 بار در روز بالا می‌رود و کشتی‌ها برای عبور از زیر آن باید از 24 ساعت قبل اطلاع دهند. پیاده‌راه‌های اتصال‌دهنده برج‌ها در سال 1982 و به عنوان بخشی از نمایشگاه تاور بریج باز شدند (این بخش از سال 1910 به آن سو به روی عموم بسته شده بود). در نمایشگاه و موزه تاور بریج مسافران تور انگلستان می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌هایی را ببینند که تاریخ پل را بازگو می‌کنند.

منبع: bridgesdb.com
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 20 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 17

به "تاور بریج لندن (انگلیس)" امتیاز دهید

2 کاربر به "تاور بریج لندن (انگلیس)" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاور بریج لندن (انگلیس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید