موزه تاریخ کانادا

موزه تاریخ کانادا (Canadian Museum of History) در شهر گاتینو در استان کبک و نزدیک به شهر اوتاوا قرار گرفته و به پژوهش در مورد تاریخ بشریت در این سرزمین اختصاص داده شده است. این موزه یکی از قدیمی‌ترین موسسه‌های عمومی این سرزمین و همچنین یکی از محبوب‌ترین مکان های دیدنی کانادا است. سابق بر این، این موزه با نام موزه تاریخ تمدن کانادا (Canadian Museum of Civilization) شناخته می‌شد، اما در سال 2013 نامش تغییر کرد و رویکرد کاریش بازنویسی شد. برای بسیاری از مسافران تور کانادا این موزه با طراحی خارق‌العاده و خیره‌کننده ساختمانش شناخته می‌شود؛ ساختمانی که طراحی شده تا طبیعت این سرزمین را انعکاس دهد. با حدود 1.2 میلیون نفر بازدیدکننده در سال، موزه تاریخ کانادا پر بازدیدترین موزه این کشور است.

موزه تاریخ کانادا

موزه تاریخ کانادا چندین نمایشگاه دائمی را در خود جای داده است، شامل نمایشگاه‌های اولین مردمان ساحل غربی، مجموعه تمبرهای کانادایی، موزه بچه‌ها و سالن تاریخ که در سال 2017 افتتاح شده است. این موزه همچنین منزلگاه یک تئاتر با 500 صندلی است که در آن نمایش‌های زنده و کنفرانس‌های مختلف برگزار می‌شوند. موزه تاریخ کانادا بیشتر از 25 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی دارد، بیشتر از هر موزه یا گالری دیگری در این سرزمین. در مجموع بیشتر از 4 میلیون اثر مختلف در اینجا نگهداری می‌شوند. 218 هزار تا از این آثار از طریق پایگاه داده آنلاین موزه قابل دسترس عموم از جمله مسافران تور کانادا هستند. یک فروشگاه و 3 رستوران هم در این موزه وجود دارند.

تاریخچه موزه تاریخ کانادا

شکل‌گیری اولیه موزه تاریخ تمدن کانادا به سال 1841 بر می‌گردد، زمانی که ملکه ویکتوریا بودجه‌ای 1500 پوندی را برای ایجاد یک مرکز مطالعات تاریخ طبیعی و زمین‌شناسی اختصاص داد. این مرکز در اصل در مونترال قرار داشت. پژوهشگران در سرتاسر کانادا پخش شدند تا اطلاعات زمین‌شناسی، باستان‌شناسی و زیست‌شناسی را جمع‌آوری کنند. بعد از اولین فصل پژوهش، یک موزه در مونترال برای نمایش اطلاعات به دست آمده ایجاد شد. در سال 1881 این موزه به اوتاوا منتقل شد. در سال 1927 بود که نام مرکز مطالعات زمین‌شناسی رسما به موزه ملی کانادا تغییر پیدا کرد. موزه در طول سال‌های آینده تغییرات و تحولات بسیاری را به خود می‌بیند. در سال 1956 موزه ملی کانادا به دو بخش تقسیم می‌شود: موزه تاریخ و موزه انسان‌شناسی. با اضافه شدن بخش‌های مختلف از جمله موزه جنگ، موزه ملی به مجموعه‌ای بسیار بزرگ تبدیل می‌شود. سرانجام در سال 1986 موزه ملی انسان‌شناسی به موزه تاریخ تمدن کانادا تغییر نام پیدا می‌کند.

موزه تاریخ کانادا

معماری موزه تاریخ کانادا

طراحی مجموعه موزه تاریخ کانادا توسط معمار معروف، داگلاس کاردینال انجام شد. به گفته او این ساختمان تصویرگر شکل‌گیری این قاره است؛ زمینی که با بادها، رودخانه‌ها و یخچال‌های طبیعی شکل گرفته است. موزه بین سال‌های 1983 تا 1989 ساخته شد. موزه رو به رودخانه اوتاوا و ساختمان‌های پارلمان قرار گرفته است. سقف بخش عمومی "یخچال طبیعی" از حدود 11 هزار متر مربع (یا به عبارت دیگر 90 تن) مس ساخته شده است. دیوارهای بیرونی مجموعه موزه تاریخ کانادا با 30 هزار متر مربع از سنگ آهک تیندال پوشیده شده است؛ این مقدار از سنگ آهک برای ساخت 460 خانه کوچک کافی است. گنبدی که سینمای آیمکس در زیرش قرار گرفته، 23 متر قطر و 8.6 تن وزن دارد.

منبع: thecanadianencyclopedia.ca
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 12

به "موزه تاریخ کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "موزه تاریخ کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه تاریخ کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید