پارک استنلی ونکوور (کانادا)

برای آن دسته از مسافران خوش‌شانس تور کانادا که به ونکوور می‌روند، گشت و گذار و لذت بردن از زیبایی‌های پارک استنلی (Stanley Park, Vancouver) یکی از بایدهای سفرشان به حساب می‌آید. این پارک با داشتن بیشتر از 8 میلیون بازدیدکننده در سال، یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین مکان های دیدنی کانادا است. پارک استنلی قلب تپنده شهر ونکوور است؛ نشانی از اشتیاق و علاقه شهر به طبیعت و اهمیتی که فضاهای عمومی در زندگی شهروندان دارد. در این پارک بسیار زیبا و بزرگ، انواع مختلف جاذبه‌ها برای دیدن و فعالیت‌های گوناگون برای انجام دادن در تمام طول سال در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد.

پارک استنلی ونکوور (کانادا)

یکی از محبوب‌ترین کارها در میان مسافران تور کانادا برای انجام دادن در پارک استنلی ونکوور، طی کردن مسیر 8.8 کیلومتری است که دورتادور پارک کشیده شده و تا مرکز شهر ادامه پیدا می‌کند. فرقی نمی‌کند وضعیت هوا چگونه باشد، همیشه مردم را در حال قدم زدن، دویدن، اسکیت‌سواری و دوچرخه‌سواری در امتداد این مسیر خوش‌منظره می‌بینید. شما می‌توانید بیرون از پارک دوچرخه و اسکیت کرایه کنید.

3 باغ در داخل پارک استنلی وجود دارند که نباید فرصت دیدنشان را در تور ونکوور از دست بدهید. این باغ‌ها مانند دیگر بخش‌های پارک در تمام طول سال باز هستند و شما می‌توانید به رایگان از آنها دیدن کنید؛ البته بهترین زمان برای بازدید از باغ‌ها در طول بهار یا تابستان است، زمانی که گل‌ها شکوفه کرده‌اند و درختان حسابی سرسبز هستند.

پارک استنلی منزلگاه گستره متنوعی از مکان‌های دیدنی و یادبودها است. محبوب‌ترین‌شان ستون‌های آئینی متعلق به مردمان اولیه بریتیش کلمبیا هستند. با این که تعداد زیادی از این ستون‌ها در موزه‌ها و مراکز فرهنگی سرتاسر استان وجود دارند، اما این‌هایی که در زبانه براکتون (Brockton Point) قرار گرفته‌اند، از جای جای استان بریتیش کلمبیا جمع شده‌اند. زبانه براکتون در بخش شرقی پارک استنلی ونکوور قرار گرفته است.

Stanley Park

آکواریوم ونکوور (بزرگترین آکواریوم کانادا) از سال 1956 به این سو، مهمان پارک استنلی بوده است. برای مسافران تور کانادا بازدید از این آکواریوم یکی از بایدهای بازدیدهایشان در این پارک است. این آکواریوم منزلگاه حدود 70 هزار موجود دریایی شامل نهنگ‌های سفید، دلفین‌ها و ماهی‌هایی از سراسر دنیا است. آکواریوم ونکوور تنها به اندازه یک سواری 20 دقیقه‌ای از مرکز شهر فاصله دارد و هر روز از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر باز است. در آخر هفته‌ها و در زمان رویدادهای ویژه ساعت کاری آکواریوم افزایش پیدا می‌کند.

سواری قطار مینیاتوری یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که مسافران تور کانادا می‌توانند در پارک استنلی ونکوور انجام دهند، به خصوص اگر همراه با بچه‌های کوچک به سفر آمده‌اند. قطار، مسافران خود را از میان یک مسیر پر پیچ و خم 2 کیلومتری، از داخل جنگل، از روی پل‌های روی رودخانه‌ها و از میان تونل‌ها عبور می‌دهد. محل شروع حرکت قطار مینیاتوری نزدیک آکواریوم ونکوور است. این قطار در طول تابستان (اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر) فعالیت می‌کند.

اگر دوست دارید در طول تعطیلات تابستانی خود در بریتیش کلمبیا کمی آب‌تنی کنید، پارک استنلی فرصت‌های گوناگونی برای انجام ورزش‌های آبی را در دو ساحلش در اختیارتان قرار می‌دهد. سواحل دوم و سوم ونکوور هر دو بخشی از خط ساحلی جنوبی پارک استنلی هستند. این سواحل در تمام طول سال زیبا هستند اما در تابستان با حضور پر تعداد شهروندان و مسافران تور کانادا فوق‌العاده سرزنده می‌شوند. غیر از این‌ها استخر آب گرم در ساحل دوم از روز ویکتوریا تا روز جهانی گارگر باز است. بچه‌ها هم می‌توانند از امکانات پارک آبی Variety Kids بهره ببرند. این پارک از اواخر می تا روز کارگر باز است.

منبع: tripsavvy.com
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 5

به "پارک استنلی ونکوور (کانادا)" امتیاز دهید

3 کاربر به "پارک استنلی ونکوور (کانادا)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک استنلی ونکوور (کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید