پارک ملی بنف کانادا

پارک ملی بنف (Banff National Park) اولین و مشهورترین پارک ملی در این سرزمین است. طبیعت خیره‌کننده این منطقه، منزلگاه گستره بی‌نظیری از ویژگی‌های زیست‌محیطی و زمین‌شناسی است، شامل کوهستان‌ها، یخچال‌های طبیعی، زمین‌های یخی، دریاچه‌ها، علفزارهای کوهستانی، چشمه‌های آب گرم معدنی و دره‌های کوچک و بزرگ. این پارک برای حیات‌وحش بسیار متنوعش هم مشهور است؛ مسافران تور کانادا می‌توانند در اینجا 53 گونه از پستانداران شامل گوسفند بزرگ‌شاخ، گرگ، خرس سیاه، خرس گریزلی، کایوتی، گوزن آمریکای شمالی و حتی شیر کوهستان را ببینند. پارک ملی بنف در سال 1885 تاسیس شده و در سال 1984 به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

پارک ملی بنف کانادا

جاذبه‌های پارک ملی بنف کانادا

دریاچه یخچالی لوئیس که به خاطر شاهزاده خانم لوئیس کارولاین آلبرتا نامگذاری شده، برای آب‌های زمردین فوق‌العاده زیبایش در بین مسافران تور کانادا مشهور است. ساحل شرقی دریاچه منزلگاه یکی از لوکس‌ترین هتل‌های راه‌آهن در این سرزمین، یعنی Chateau Lake Louise است. آبادی کنار دریاچه از دو بخش تشکیل شده است: دهکده دریاچه لوئیس و مال سامسون. 8 دقیقه از روز خود را کنار بگذارید تا یکی از بهترین منظره‌های پانورامیک از پارک ملی بنف را ببینید. برای دیدن این منظره باید به بالای قله سولفور در ارتفاع 2280 متری بروید، جایی که می‌توانید قله‌های اطراف، دریاچه مینیوانکا، شهر بنف و دره Bow را ببینید.

آپر هات اسپرینگز، یک حمام قدیمی متعلق به دهه 1930 است که بازسازی شده و هم‌اکنون تمام امکانات یک اسپای مدرن را در خود جای داده است. در اینجا مسافران تور کانادا می‌توانند از حمام بخار، ماساژ و دیگر خدمات سلامت‌محور به همراه منظره‌هایی تماشایی از کوهستان‌های پارک ملی بنف بهره ببرند. این اسپا در تمام طول سال باز است. یک کافه، فروشگاه هدیه و استخر مخصوص بچه‌ها هم در این اسپا در دسترس هستند. موزه پارک ملی بنف در سال 1903 ساخته شده و در آن حیات‌وحش گوناگون پارک معرفی شده‌اند. در طول تابستان این موزه هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر باز است. ورودی موزه تنها 6 دلار است.

Banff National Park

چه زمانی از پارک ملی بنف دیدن کنیم؟

تصمیم‌گیری در مورد زمان رفتن به پارک ملی بنف در تور کانادا، تماما بستگی به کارهایی دارد که دوست دارید در اینجا انجام دهید. تابستان با خود روزهای گرم و آفتابی را می‌آورد و فرصتی ایده‌ال برای کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، چادر زدن و صخره‌نوردی را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. در زمستان و با بارش برف شما می‌توانید کارهایی مانند پیاده‌روی در برف، اسکیت و اسکی روی مسیرهای مسطح یا شیب‌دار را انجام دهید. به یاد داشته باشید طول روز در زمان‌های مختلف از سال در پارک ملی بنف تغییرات چشمگیری دارد؛ برای مثال در دسامبر روشنی روز به 8 ساعت هم نمی‌رسد. در آن سو، در انتهای ژوئن خورشید ساعت 5.30 صبح طلوع و ساعت 10 شب غروب می‌کند.

نحوه رفتن به پارک ملی بنف در تور کانادا

پارک ملی بنف در استان آلبرتا در ناحیه کوهستان‌های راکی کانادایی قرار گرفته است. چندین بزرگراه اصلی وجود دارند که می‌توانند مسافران تور کانادا را به این منطقه برسانند، از جمله بزرگراه شماره یک (Trans-Canada) که از کالگاری به سمت غرب و به این پارک می‌رسد. شهرهای ادمونتون، کلگری و ونکوور همگی فرودگاه بین‌المللی دارند، در نتیجه شما می‌توانید با پروازهای خارجی خود را به این بخش از کشور برسانید.

منبع: tripsavvy.com
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 2

به "پارک ملی بنف کانادا" امتیاز دهید

3 کاربر به "پارک ملی بنف کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی بنف کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید