چرخ و فلک چشم لندن (انگلیس)

چرخ و فلک چشم لندن (London Eye) با عنوان رسمی چشم لندن کوکاکولا در اصل به عنوان یک جاذبه موقت برای جشن گرفتن رسیدن هزاره جدید ساخته شد. اما سال‌ها از بازگشایی آن گذشته و حالا به یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین مکان های دیدنی انگلیس تبدیل شده است. با قامتی 135 متری، ایستاده در افق شهری که تا حدود زیادی تخت و یک‌دست است، این چرخ و فلک منظره‌ای تا 40 کیلومتر آن طرف‌تر در تمام جهات را به مسافران تور انگلیس ارائه می‌دهد؛ البته تا جایی که وضعیت آب و هوای نه چندان خوش‌نام لندن اجازه دهد. هر چرخش یا به عبارتی پرواز چرخ و فلک چشم لندن حدودا 30 دقیقه به طول می‌انجامد. در زمان ساخته شدنش، چشم لندن بلندترین چرخ و فلک دنیا بود.

چرخ و فلک چشم لندن (انگلیس)

روی چرخ و فلک چشم لندن، 32 کپسول کاملا بسته با ظرفیت 25 نفر وجود دارد. اگر شما هم خرافاتی هستید، نگران نشوید؛ به نظر می‌آید سازنده‌ها هم خرافاتی بوده‌اند، چرا که کپسول شماره 13 روی این چرخ و فلک وجود ندارد. فضای کافی در داخل کپسول‌ها برای راه رفتن و دیدن شهر لندن از زوایای مختلف وجود دارد. در ضمن دیواره‌های تماما شیشه‌ای کپسول‌ها، به مسافران تور انگلیس این فرصت را می‌دهد شهر را از تمام جهات به راحتی و بدون مانع ببینند. اگر شما هم می‌خواهید در زمان سواری چرخ و فلک چشم لندن، فضایی خصوصی داشته باشید (یا احیانا به جمع 5000 نفری که در داخل چرخ و فلک از نامزدشان خواستگاری کردند بپیوندید) می‌توانید یک کپسول را به طور اختصاصی برای خودتان رزرو کنید.

نکته‌هایی برای بازدید از چشم لندن در تور انگلیس

نکته‌هایی برای بازدید از چشم لندن در تور انگلستان وجود دارند که با دانستن‌شان می‌توانید تجربه‌ی بهتری از این سواری داشته باشید. به یاد داشته باشید که شلوغی جمعیت و صف‌های طولانی در محل چرخ و فلک اجتناب ناپذیر است؛ البته دو راه برای آسان‌تر کردن زندگی وجود دارد: نرفتن در ساعت‌های شلوغ روز و همچنین پرداخت هزینه اضافی. شلوغ‌ترین ساعات برای چرخ و فلک چشم لندن بین 11 صبح تا 3 بعدازظهر است. ساعات کاری چشم لندن در ماه‌های تابستانی از ساعت 10 صبح تا 8.30 شب و در زمستان از ساعت 11 صبح تا 6 بعدازظهر است. البته بهتر است برای اطلاع از ساعات دقیق کار مجموعه، قبل از عزیمت، وبسایت آنها را بررسی کنید. چشم لندن همچنین دو هفته از ماه ژانویه برای تعمیرات سالانه بسته است.

چشم لندن

وقتی به محل چرخ و فلک می‌رسید، 3 صف می‌بینید: یکی برای خرید بلیت، یکی برای ورود دارندگان بلیت سریع‌السیر و دیگری برای دارندگان بلیت استاندارد. اگر می‌خواهید تا جای ممکن از صف ایستادن اجتناب کنید، بهترین گزینه برای شما خرید بلیت ورود سریع‌السیر است. ایستگاه واترلو نزدیک‌ترین ایستگاه مترو و قطار شهری به چشم لندن است؛ از این ایستگاه تا محل چرخ و فلک تنها 5 دقیقه پیاده‌روی فاصله است. ایستگاه وست مینستر هم به فاصله یک پیاده‌روی کوتاه از چشم لندن قرار گرفته است؛ با این تفاوت که در این مسیر خوش‌منظره، مسافران تور انگلیس می‌توانند از خانه پارلمان، وست مینستر ابی و برج ساعت بیگ بن هم دیدن کنند.

قیمت بلیت چرخ و فلک چشم لندن

قیمت بلیت چرخ و فلک چشم لندن در حالت استاندارد 30 پوند است. بلیت سریع‌السیر (دسترسی به ورودی اختصاصی) 40 پوند قیمت دارد. مسافران تور انگلیس می‌توانند با خرید آنلاین بلیت چرخ و فلک چشم لندن، حدود 10 درصد این مبلغ را تخفیف بگیرند. قیمت بلیت برای گروه‌های بیشتر از 7 نفر هم 26 پوند است. بلیت‌های ترکیبی با قیمت‌های تخفیف‌خورده برای بازدید از چشم لندن به علاوه دیگر جاذبه های لندن هم در دسترس هستند. شما همچنین می‌توانید با پرداخت 450 پوند یکی از کپسول‌های چرخ و فلک را به طور اختصاصی در اختیار بگیرید.

منبع: edition.cnn.com / lonelyplanet.com
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 27 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 19

به "چرخ و فلک چشم لندن (انگلیس)" امتیاز دهید

3 کاربر به "چرخ و فلک چشم لندن (انگلیس)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخ و فلک چشم لندن (انگلیس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید