کلیسای نوتردام مونترال (کانادا)

کسانی که به تور کانادا رفته‌اند می‌دانند که استان کبک چند کلیسای فوق‌العاده تماشایی و خیره‌کننده دارد؛ در این میان اما، هر کسی که از کلیسای نوتردام مونترال (Notre-Dame Basilica of Montreal) دیدن کرده می‌داند که این کلیسا بدون شک در بالای این لیست قرار می‌گیرد. این کلیسا یکی از محبوب‌ترین جاذبه های شهر مونترال و یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی کانادا است. این ساختمان باشکوه و با عظمت با فضای داخلی بی‌نظیرش، به شما این حس را منتقل می‌کند که به قلب پاریس قدم گذاشته‌اید؛ در این مورد ولی شما در محله تاریخی مونترال هستید و پیش رویتان باسیلیکایی قرار دارد که قدمتش به قرن هفدهم بر می‌گردد.

کلیسای نوتردام مونترال (کانادا)

کلیسای نوتردام مونترال در سال 1982 توسط پاپ جاون پاول دوم به یک باسیلیکای کوچک تغییر نام داده شد؛ اما قرن‌ها قبل، باسیلیکای نوتردام در اصل کلیسایی کوچک و جمع و جور و مکانی برای عبادت مردم محلی این منطقه از شهر بود. این کلیسای کوچک در اصل بعد از حدود یک دهه کار ساخت و ساز در سال 1682 تکمیل شده بود. اما در سال 1824 دیگر واضح و مبرهن بود که کلیسای اصلی دیگر به اندازه کافی برای میزبانی از جمعیت عبادت‌کننده آن زمان شهر بزرگ نیست، در نتیجه کار ساخت کلیسای بزرگتر به سبک گوتیک و با طراحی جیمز اودانل (یک ایرلندی امریکایی پروتستان) به شکلی که امروز در تور کانادا می‌توانید ببینید آغاز شد. بخش اصلی کلیسا در سال 1830 به روی عموم باز شد؛ ساخت دو برج معروف باسیلیکا هم در سال 1843 پایان گرفت. بعد از پایان ساخت، کلیسای نوتردام مونترال بزرگترین کلیسا در آمریکایی شمالی بود.

کلیسای نوتردام مونترال

راهنمای بازدید از کلیسای نوتردام مونترال در تور کانادا

کلیسای نوتردام مونترال به فاصله یک پیاده‌روی کوتاه از نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن، یعنی ایستگاه Metro Place d'Armes قرار گرفته است. گشت و گذار و دیدن تمامی بخش‌های ساختمان و محراب کلیسا می‌تواند بین 30 دقیقه تا 90 دقیقه زمان ببرد. مسافران تور کانادا همچنین می‌توانند در یک تور 20 دقیقه‌ای شرکت کنند که در روزهای کاری هفته هر 1.5 ساعت و نیم یک بار از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر برگزار می‌شود. روزهای شنبه و یکشنبه این تور در ساعت‌های محدودتری از روز در دسترس است. مجموعه کلیسا هر روز هفته از ساعت 7.30 صبح به روی عبادت‌کنندگان باز است. کلیسا هم از دوشنبه تا شنبه از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر به روی بازدیدکنندگان باز است.

مبلغ کمی که بازدیدکنندگان و مسافران تور کانادا به عنوان ورودی پرداخت می‌کنند، برای نگهداشتن باسیلیکا در بهترین وضعیت هزینه می‌شود. هزینه معمول ورودی 5 دلار است؛ این مبلغ برای بچه‌های بین 7 تا 17 سال 4 دلار و برای بچه‌های کوچکتر از 6 سال رایگان است. تور 20 دقیقه‌ای همراه با راهنما با پرداخت این مبلغ ورودی در دسترس است. ورودی کلیسای نوتردام برای عبادت‌کنندگان رایگان است. توجه داشته باشید که زمان‌های باز بودن کلیسا برای میزبانی از بازدیدکنندگان و گردشگران می‌تواند بدون اطلاع قبلی و در زمان برگزاری مراسم مختلف مانند مراسم ترحیم، ازدواج یا دیگر فعالیت‌های داخلی باسیلیکا تغییر کند. منطقه قدیمی شهر مونترال به عنوان منطقه‌ای توریستی شناخته می‌شود، با این حال در اینجا همچنان رستوران‌های عالی زیادی با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و غذاهای خوشمزه پیدا می‌شوند؛ بعد از بازدیدتان از کلیسا می‌توانید به سراغ یکی از این رستوران‌ها رفته تا انرژی کافی برای لذت بردن از ادامه گشت و گذار در محله قدیمی شهر مونترال را به دست آورید.

منبع: tripsavvy.com
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 15

به "کلیسای نوتردام مونترال (کانادا)" امتیاز دهید

2 کاربر به "کلیسای نوتردام مونترال (کانادا)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای نوتردام مونترال (کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید