اردوی بچه پولدارها در انگلیس و فرانسه

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، در همین تهران خودمان بچه هایی هستند که برای تابستان شان راهی اردوهای فرنگ شده اند! کافی است که چیزی حدود 50 میلیون تومان از جیب مبارک تان خرج گردد تا بچه تان میهمان یک کالج انگلیسی گردد و البته چند روزی هم در امارات اقامت و استراحت کند.

اردوی بچه پولدارها در انگلیس و فرانسه

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، در همین تهران خودمان بچه هایی هستند که برای تابستان شان راهی اردوهای فرنگ شده اند! کافی است که چیزی حدود 50 میلیون تومان از جیب مبارک تان خرج گردد تا بچه تان میهمان یک کالج انگلیسی گردد و البته چند روزی هم در امارات اقامت و استراحت کند.

کلاس تابستانی چند؟!... احتمالا خیلی از شما دهه شصتی ها کلاس های تابستانی خسته نماینده دوره بچگی تان را به یاد می آورید که قیمت های نازلی داشتند و البته نصف و نیمه رهایشان می کردید. حالا ماجرا کمی متفاوت است و در همین تهران خودمان بچه هایی هستند که برای تابستان شان راهی اردوهای فرنگ شده اند! کافی است که چیزی حدود 50 میلیون تومان از جیب مبارک تان خرج گردد تا بچه تان میهمان یک کالج انگلیسی گردد و البته چند روزی هم در امارات اقامت و استراحت کند. در اردوی خارجی بچه شما هم زبان انگلیسی اش تقویت می گردد و هم انواع بازی ها و تفریحات را با دوستان خارجی اش انجام می دهد. در داخل کشور هم کمترین قیمت کلاس های رنگارنگ تابستانی از آن کلاس هایی است که مدارس دولتی برگزار می نمایند. کلاس هایی که زبان انگلیسی یا درس های سال آینده را به بچه ها یاد می دهند و البته بنا به گفته مدیران این مدارس، کلاس های مدارس دولتی هیچ جاذبه ای برای بچه ها ندارند و مدارس زیادی هستند که برگزاری این کلاس ها را بدون توجیه اقتصادی می دانند.

استقبال زیاد بچه پولدارها از اردوهای خارجی

شاید این طور به نظر برسد که سپری کردن اوقات فراغت در انگلیس، آلمان، آمریکا و کانادا آن هم با قیمت این روزهای دلار و پوند برای خانواده های ایرانی رویای دست نیافتنی باشد اما اگر اوضاع جیب تان روبه راه است، می توانید یک تابستان رویایی را برای فرزندان تان بسازید.

ماجرا از این قرار است که یک موسسه ایرانی مدتی است اقدام به برگزاری کمپ های تابستانی در اروپا می نماید! با این که اغلب خانواده های ایرانی در روزهای داغ تابستان به دنبال کلاس های دولتی و زیر نظر آموزش و پرورش می گردند تا با مبالغ پایین اوقات فراغت فرزندان خود را پر نمایند، کسانی هم هستند که با هزینه های 100 میلیون تومانی تابستان فرزندشان را در دل اروپا و آمریکا می سازند.

بعد از جست وجوی زیاد به یکی از این موسسات رسیدیم که کمپ های تابستانی را برای بچه های ایرانی در کشورهایی مثل انگلیس، آلمان و آمریکا برگزار می نماید. وقتی با این موسسه تماس می گیرم در ابتدا این جواب را می شنوم که متاسفانه برای سال جاری دیگر نه ظرفیت داریم و نه زمان.

وقتی از منشی می پرسم برای ثبت نام در کمپ های اروپایی تان باید چه کار کنیم، پاسخ می دهد: سال جاری که دیگر امکان ثبت نام نیست، چون ظرفیت مان پر شده است. برای سال آینده هم باید از الان رزرو کنید چون ما در طول 3 ماه تابستان فقط 3 اکیپ به اردوهای خارج از کشور اعزام می کنیم و الان هم ظرفیت مان تمام شده است.

از او می خواهم اطلاعات بیشتری بدهد و پاسخ می شنوم: همه کارهای مربوط به دریافت ویزا را خودمان انجام می دهیم و رده سنی بچه هایی که می توانند در این کمپ ها شرکت نمایند بین 9 تا 17 سال است و محدودیتی برای پذیرش دختران و پسران نداریم.

و ادامه می دهد: البته سال جاری بنا به دلایلی فقط توانستیم در انگلستان کمپ را برگزار کنیم که این کمپ در شهر چاتنهام در گلاسترشایر برگزار می گردد که یکی از کالج های خصوصی شبانه روزی معروف در انگلستان است و ساختمان های بسیار زیبا در یک محیط وسیع دارد.

از آموزش زبان تا فیلمسازی در اردوی خارجی

منشی شرح می دهد که بچه های ایرانی در این کمپ ها به چه کاری مشغول می شوند: کمپ انگلستان به مدت 2 هفته برگزار می گردد. در این زمان هر هفته 15 ساعت کلاس زبان انگلیسی دارند. برنامه مفصل ورزشی، بازدید شهری و فعالیت های هنری هم از خدمات این کمپ است.

او ادامه می دهد: کالج دارای سایت و دسترسی آسان به اینترنت، سالن تئاتر حرفه ای و اتاق هنر و دوره های تخصصی فیلمسازی است که البته شرکت در این دوره هزینه جداگانه ای دارد. در این دوره به دانش آموزان مراحل مختلف تهیه فیلم ازجمله فیلمنامه نویسی، کارگردانی، هنرپیشگی، فیلمبرداری، نورپردازی، صدابرداری و ادیت دیجیتالی آموزش داده می گردد. همچنین زمین تنیس، راگبی، هاکی، والیبال، بسکتبال و استخر25 متری سرپوشیده هم از امکانات ورزشی این کمپ هستند.

حالا نوبت به پرسیدن قیمت این کمپ فوق لاکچری می گردد: هزینه شرکت در کمپ های 2 هفته ای موسسه ما 3500 پوند است. البته در این برنامه اقامت یک روزه در دوبی هم پیش بینی شده که هزینه آن به علاوه هزینه بلیت بر عهده شرکت نمایندگان است.

در حالی که از شنیدن هزینه شرکت در این اردوی اروپایی مغزم سوت کشیده، می پرسم چند خانواده ایرانی می توانند برای اوقات فراغت فرزندان شان این هزینه را تقبل نمایند؟ خانم مسئول با اعتماد به نفس خاصی پاسخ می دهد: ما در هر اعزام بین 20 تا 30 دانش آموز ثبت نام می کنیم و ظرفیت اغلب دوره هایمان هم قبل از شروع تابستان تمام می گردد. سال گذشته هزینه برگزاری کمپ انگلیس 3800 پوند بود اما از آنجایی که مسئولان این کمپ شرایط و مشکلاتی که در کشور ما برای تبدیل کردن پول به پوند وجود دارد را می دانند و سال جاری هم قیمت پوند افزایش عجیبی داشت با ما کنار آمدند و 300 پوند تخفیف دادند.

او ادامه می دهد: اتفاقا اغلب دانش آموزان بعد از به خاتمه رسیدن دوره دو هفته ای تقاضای تمدید آن را دارند که معمولا هم کمپ تمدید می گردد. به ازای تمدید اقامت برای هر هفته هم 1500 پوند باید پرداخت گردد.

با این حساب شما می توانید با هزینه ای حدود 72 میلیون و 500 هزار تومان اوقات فراغتی به یاد ماندنی را برای فرزند خود در دل اروپا رقم بزنید و خیال تان بابت این که فرزندتان زبان انگلیسی یاد می گیرد و می تواند ورزش هایی مثل تنیس، راگبی، هاکی، والیبال و بسکتبال را هم انجام دهد، مطمئن باشد!

کلاس های تابستانی مدارس دولتی بدون شاگرد می ماند

این که اوقات فراغت بچه ها در ماه های داغ تابستان چطور سپری می گردد ارتباط مستقیم به وضع اقتصادی خانواده ها دارد. در این بین مدارس دولتی هم کلاس های آموزشی برای تابستان بچه ها طراحی می نمایند. کلاس های مدارس دولتی بیشتر کلاس های درسی است و شهریه آنها برای برگزاری کلاس های آموزشی مثل ریاضی ذهنی، زبان دوم یا آمادگی برای المپیادهای درسی طبق تعرفه آموزش و پرورش معین می گردد و نرخ کلاس های آنها از 150 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.

با این حال مدیران مدارس دولتی می گویند که استقبال از این کلاس ها پایین است و بسیاری از مدارس دولتی برگزاری این کلاس ها را بدون توجیه اقتصادی می دانند اما وضع مدارس غیر دولتی و کلاس های تابستانی شان بهتر است. آنها هم برنامه های متنوع تری دارند، هم مشتریان بیشتر.

کلاس های تابستانی جذاب تر در مدارس غیر دولتی

مدارسی که شهریه های نجومی از دانش آموزان در طول سال تحصیلی می گیرند برای تابستان ها هم برنامه های متنوع تری دارند.

معاون یک مدرسه پسرانه در پاسداران درباره برنامه های تابستانی این مدرسه به شهروند شرح می دهد: مدرسه ما برای هر پایه تحصیلی برنامه های آموزشی تدارک می بیند تا بچه ها برای دروس سال آینده آماده شوند. اتفاقا خانواده ها هم استقبال خوبی از این مدارس دارند. ضمن این که برنامه های تفریحی و ورزشی هم برای بچه ها تدارک می بینیم تا آنها جذب شوند. در این میان کلاس های ورزشی بیشترین استقبال نماینده را دارند.

هزینه های کلاس های مختلف در مدارس غیر دولتی متفاوت است. شهریه کلاس های آموزشی از یک تا 3 میلیون تومان است. کلاس های ورزشی و کارگاه های هنری هم بسته به نوع آموزش و خصوصی یا عمومی بودن آنها از 2 میلیون تومان شروع می گردد.

بچه های مدارس غیر دولتی می توانند به اردوهای تفریحی داخلی هم بروند. اردوهایی که بیشتر طبیعت گردی در نقاط مختلف ایران است و البته هزینه آن متناسب با هزینه هایی است که تورهای گردشگری برای سفر به آن مناطق در نظر می گیرند، زیرا مدارس مدعی هستند که این اردوها را با یاری تورهای گردشگری راه اندازی می نمایند.

با فرزندتان کلاس تابستانی بروید!

ماجرا در خصوص موسسات مستقل کلاس های تابستانی فرق می نماید. با این که آموزش و پرورش بارها درباره غیر مجاز بودن فعالیت موسسه های خصوصی برای برگزاری کلاس های تابستانی هشدار داده اما هنوز هم موسساتی هستند که اقدام به برگزاری کلاس های تابستانی می نمایند و مبالغ هنگفتی هم به جیب می زنند. این موسسه ها غالبا خانواده های قشر مرفه را نشانه می گیرند و آنها را تشویق به ثبت نام فرزندان شان در کلاس هایی می نمایند که کمتر فایده و سودی برای آنها دارد. در این موسسه ها کلاس هایی مثل پایکوبی باله، آموزش سفالگری و حتی ایروبیک با مادر برگزار می گردد که اتفاقا شهریه های کلانی هم می گیرند. یکی از این موسسه ها در حوالی سعادت آباد بابت برگزاری دوره های یک ماهه سفالگری 550 هزار تومان، پایکوبی باله 750 هزار تومان می گیرد تا در نهایت به فرزندان شما هنرهایی را که شاید هرگز در زندگی آینده به کارشان نیاید، یاد دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 157

به "اردوی بچه پولدارها در انگلیس و فرانسه" امتیاز دهید

1 کاربر به "اردوی بچه پولدارها در انگلیس و فرانسه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوی بچه پولدارها در انگلیس و فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید