انگلیس و سایر شرکای آمریکا در جاسوسی از فرانسه دست داشته اند

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، خبرنگاران: تازه ترین اسناد فاش شده ویکی لیکس نشان می دهد که انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند در عملیات بزرگ جاسوسی مالی آمریکا از فرانسه در 13 سال گذشته مشارکت داشته اند.

انگلیس و سایر شرکای آمریکا در جاسوسی از فرانسه دست داشته اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، هفت سند منتشر شده از سوی وبسایت ویکی لیکس حاکی است، آمریکا با همکاری متحدان خود از جمله انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند از دولت و شرکت های بزرگ فرانسوی جاسوسی می نموده است.

اسناد ویکی لیکس نشان می دهد که جاسوسی اقتصادی آمریکا از فرانسه شامل شرکت های بزرگ این کشور از جمله بی ان پی پاریبا، آکسا، کردیت اگریکول، پژو، رنو، توتال و اورنج بوده است.

جولیان آسانژ پایه گذار ویکی لیکس نیز با انتشار بیانیه ای تاکید نمود که آمریکا برای بیش از یک دهه گذشته جاسوسی اقتصادی را از فرانسه انجام می داده است. آمریکا دستور جاسوسی از هر قرارداد شرکت های فرانسوی که ارزش آن بالاتر از 200 میلیون دلار بوده را صادر نموده است.

این اسناد نشان می دهد که آمریکا به صورت جامع از اشخاص و سیاستمداران و دولتمردان فرانسوی نیز جاسوسی می نموده است. جاسوسی آمریکا همچنین شامل سیاست های فرانسه در سازمان دنیای تجارت و قرارداد تجارت آزاد موسوم به تی پی پی ای نیز بوده است. آمریکا همچنین از نشست گروه 7، نشست گروه 20، بودجه 2013 میلادی فرانسه و افت صنعت خودروسازی فرانسه نیز جاسوسی نموده است.

افشاگری های جدید ویکی لیکس حاکی است که آژانس امنیت ملی آمریکا حداقل از سال 2006 تا ماه می 2012 میلادی از 3 رئیس جمهور فرانسه جاسوسی می نموده است.

اسناد ویکی لیکس شامل خلاصه مذاکرات بین مقام های دولت فرانسه در مورد بحران اقتصادی دنیا، آینده اتحادیه اروپا، روابط دولت اولاند و دولت مرکل و اختلاف بین دولت های فرانسه و آمریکا بر سر جاسوسی آمریکا از فرانسه است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 1 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 251

به "انگلیس و سایر شرکای آمریکا در جاسوسی از فرانسه دست داشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس و سایر شرکای آمریکا در جاسوسی از فرانسه دست داشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید