جام جهانی والیبال، شاگردان کولاکوویچ این بار حیاط خلوت ایتالیایِ ناکام شدند

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، تیم ملی والیبال ایران در دهمین بازی خود در جام جهانی، با نتیجه سه بر دو مقابل ایتالیا بازنده شد.

جام جهانی والیبال، شاگردان کولاکوویچ این بار حیاط خلوت ایتالیایِ ناکام شدند

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران از ساعت 9:30 امروز در دهمین مسابقه خود در جام جهانی والیبال به مصاف ایتالیا رفت. ست های اول و دوم این بازی با امتیازات 27 بر 25 و 29 بر 27 به سود ایران رقم خورد اما ایتالیا در دو ست بعدی با امتیازات 30 بر 28 و 25 بر 17 پیروز شد تا کار به ست پنجم کشیده گردد. ست پنجم هم با امتیاز 15 بر 13 به سود ایتالیا سرانجام یافت تا ششمین شکست ایران در این دوره از مسابقات ثبت گردد.

ایتالیا در این مسابقات بسیاری از ستاره های خود مثل ایوان زایتسف، عثمانی خوانتورنا، سیمونه جیانلی، سالواتوره روسینی و متئو پیانو را در اختیار ندارد و در واقع با تیم دوم خود در جام جهانی شرکت نموده است.

ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، امیرحسین اسفندیار، علی شفیعی، علی اصغر مجرد و محمدرضا موذن روانه میدان کرد.

ایران با این شکست و البته به خاطر کسب یک امتیاز، با 4 برد و 12 امتیاز یک پله در جدول بده بندی صعود کرد و در رده هفتم نهاده شد.

ست اول (ایران 27 - ایتالیا 25)

ایتالیا تا آستانه پیروزی در این ست رفت، ولی ایران برنده شد. شاگردان جیانلورنزو بلنجینی با تکیه بر سرویس های خود، عملکرد تیم ایران را دچار مشکل کردند و با ایجاد فاصله امتیازی، تا امتیاز 24 بر 22 نیز پیش رفتند. ولی عملکرد درخشان عبادی پور در امتیازات سرانجامی، ایران را به پیروزی رساند. در چند امتیاز سرانجامی، بیشتر پاس ها به این بازیکن ختم می شد و او هم نمایش کم اشتباهی در زدن اسپک داشت. در اوایل ست، پوریا فیاضی هم به جای اسفندیار وارد بازی شده بود.

ست دوم (ایران 29 - ایتالیا 27)

این ست را باید ست اسپک های عبادی پور و دفاع های مجرد بنامیم. این دو بازیکن با عملکرد درخشان خود بیش از 15 امتیاز کسب کردند. سه امتیاز اول ست دوم، با نمایش درخشان عبادی پور در زدن سرویس، به حساب ایران واریز شد. این بازیکن تا سرانجام ست، عملکرد فوق العاده ای داشت و آخرین امتیاز را هم خودش کسب کرد. در این ست هم، مانند ست اول، ایتالیا با نتیجه 24 بر 22 پیش بود ولی مجرد با دو دفاع روی تور، کار را به تساوی کشاند تا در نهایت، عبادی پور کار را تمام کند.

ست سوم (ایران 28 - ایتالیا 30)

تیم ملی ایران با عملکرد خوب در دریافت و حمله، بر بازی تسلط کامل داشت و از اشتباهات حریف هم به خوبی بهره برد. این شرایط تا حدود امتیاز 20 هم جریان داشت ولی در اواخر ست، بازیکنان ایتالیا با زدن سرویس های ریسکی، دریافت ایران را دچار مشکل کردند. بالا رفتن تعداد اشتباهات فردی در تیم ایران و عملکرد خوب ایتالیایی ها در زدن اسپک، باعث شد ایران که تا آستانه پیروزی در مسابقه پیش رفته بود، ست سوم را به حریف خود واگذار کند.

ست چهارم (ایران 17 - ایتالیا 25)

ایران اسیر عملکرد درخشان ایتالیا در توپ گیری و دفاع روی تور شد. حملات این تیم هم کم اشتباه بود و فاصله امتیازات بیشتر و بیشتر می شد. در امتیاز 17 بر 11، کولاکوویچ دو تعویضه انجام داد و پوریا یلی و جواد کریمی را به جای معروف و غفور به میدان فرستاد. در امتیاز بعدی هم اسفندیار به جای فیاضی وارد بازی شد. این تغییرات تا حدودی روند بازی را عوض کرد ولی فاصله امتیازات دو تیم خیلی زیاد بود و جبران آن سخت. در امتیاز 22 بر 16، اسفندیار هنگام توپ گیری به شدت از ناحیه کتف دست چپ خود مصدوم شد و از بازی بیرون رفت تا فیاضی به جای او وارد زمین گردد. در نهایت هم ایران در ستی که حرف چندانی برای گفتن نداشت، با فاصله 8 امتیازی از حریف خود باخت.

ست پنجم (ایران 13 - ایتالیا 15)

بازی پراشتباه ایران در این ست هم ادامه یافت. دریافت های ایران بسیار ضعیف بود و همین موضوع باعث شد در معروف نتواند حملات خوبی برنامه ریزی کند. در سوی دیگر میدان، ایتالیا در زدن سرویس بابرنامه و در حمله مقتدر بود و شیرازه تیم کولاکوویچ را از هم پاشاند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 23 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 303

به "جام جهانی والیبال، شاگردان کولاکوویچ این بار حیاط خلوت ایتالیایِ ناکام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام جهانی والیبال، شاگردان کولاکوویچ این بار حیاط خلوت ایتالیایِ ناکام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید