خبرنگاران شایعه است:شیوع کرونا به وسیله دکل مخابراتی انگلیس

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، تهران-خبرنگاران- با شیوع و همه گیری ویروس کرونا در دنیا بسیاری از کشورها علاوه بر مقابله با این ویروس با بحرانی خطرناکتر از آن یعنی دامن زدن به شایعات روبرو هستند در انگلیس بعضی از سلبریتی ها در شبکه های مجازی شایعه شیوع ویروس کرونا به وسیله مخابرات نسل پنجم را بازتاب دادند کهبه حمله مردم به دکل های مخابراتی در شهرهای لیورپول، بیرمنگام، بلفاست و منچستر منجر شد به دنبال انتشار این خبر وزیر ارتباطات انگلیس این شایعه را تکذیب کرد.

خبرنگاران شایعه است:شیوع کرونا به وسیله دکل مخابراتی انگلیس

با ظهور ویروس کرونا و همه گیر شدن آن در دنیا بازار شایعات نیز داغ شد و در این میان تئوری های توطئه مختلفی نیز شکل گرفت که بعضی از این تئوری ها دردسرهای زیادی برای صاحبان صنایع از جمله صنعت آی تی ایجاد کرد. به دنبال مطرح شدن شایعه تأثیر 5G بر دامن زدن آن به شیوع کرونا تعدادی از دکل های این فناوری در بریتانیا به طور عمدی توسط مردم خشمگین به آتش کشیده شد و با این که هرگز هیچ مدرک مستندی برای اثبات این ادعا ارائه نشد اما ظاهراً این شایعه، مردمی که از ترس کرونا خانه نشین شده بودند را متقاعد نموده بود تا جایی که این دکل ها در شهرهای لیورپول، بیرمنگام و همچنین بلفاست بریتانیا به آتش کشیده شدند این در حالی است که امروزه به دلیل دورکاری، آموزش از راه دور و...وجود اینترنت با سرعت بالا برای همه کشورهای دنیا یک ضرورت به شمار می رود، تخریب دکل ها و ایجاد اختلال در زیرساخت های اینترنت بسیاری را نگران نموده است. یکی از سلبریتی ها که به این شایعه دامن زد وودی هارلسون بازیگر انگلیسی بود که با گذاشتن یک پست در اینستاگرام عملاً این آتش را شعله ورتر کرد. وی در اینستاگرام خود نوشت: تا به امروز بسیاری از دوستانم درباره تأثیر منفی 5G بر شیوع کرونا صحبت می کردند. البته من هنوز این موضوع را به طور کامل آنالیز ننموده ام ولی به نظرم حرفی جالب است. این پست وی بیش از 25هزار بار لایک و به اشتراک گذاشته شد همچنین M.I.A نیز یکی دیگر از خوانندگان رپ پرطرفدار انگلیسی است که نسبت به خطرهای 5G ابراز نگرانی نموده بود.

شایعه:ویروس کرونا به وسیله مخابرات نسل پنجم در انگلیس شیوع پیدا نموده است.

پاسخ به شایعه:حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن با انتشار متنی در تلگرام نوشته است، حملاتی به دکل های مخابراتی در شهرهای انگلیس انجام و برای پلیس اثبات شده که مرتکبین، این حملات را به خاطر انتشار شایعه ای که شیوع ویروس کرونا را به مخابرات نسل پنجم ربط داده است، انجام داده اند. این شایعه را چند سلبریتی، بازیگر، فوتبالیست و چهره تلویزیونی در صفحات خود در شبکه های اجتماعی دامن زده اند! بعیدی نژاد می نویسد وزارت ارتباطات انگلیس این شایعه را تکذیب نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 372

به "خبرنگاران شایعه است:شیوع کرونا به وسیله دکل مخابراتی انگلیس" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران شایعه است:شیوع کرونا به وسیله دکل مخابراتی انگلیس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شایعه است:شیوع کرونا به وسیله دکل مخابراتی انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید