دانشجویانی از آمریکا، انگلیس و کانادا در راه پیوستن به داعش

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، دانشجویانی از دانشگاه علوم پزشکی خارطوم که دارای ملیت انگلیسی بودند ماه مارس گذشته وارد سوریه شده و به گروهک تروریستی داعش پیوستند.

دانشجویانی از آمریکا، انگلیس و کانادا در راه پیوستن به داعش

احمد بابکر رئیس دانشگاه علوم پزشکی سودان در این مورد گفت: گزارش های موثق نشان می دهد 12 دانشجوی این دانشگاه خارطوم را به مقصد ترکیه ترک نموده اند. وی اضافه نمود: مسئولان فرودگاه خارطوم نیز خروج آنها را از فرودگاه تأیید می نمایند، همچنین خانواده های آنها نیز از روز آدینه تا کنون آنها را ندیده و گذرنامه های فرزندانشان را پیدا ننموده اند.

طبق اظهارات بابکر به احتمال زیاد این دانشجویان می خواهند جهت پیوستن به تروریست های داعش وارد خاک سوریه شوند، چرا که آنها بعد از امتحانات به دانشگاه بازنگشته و خانواده هایشان را در جریان مسافرت خود قرار نداده اند. بابکر می گوید: با برآوردی ساده می توان نتیجه گرفت که آنها در راه پیوستن به داعش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خارطوم توضیح داد: 7 نفر از دانشجویان ناپدید شده انگلیسی، دو نفر کانادایی، یک آمریکایی و دو سودانی هستند. سفارت انگلیس در خارطوم نیز تاکید نمود: 7 دانشجو دارای تابعیت انگلیسی سوادن را به مقصد ترکیه ترک نموده اند.

هنوز سفارتخانه های کانادا و انگلیس در خارطوم در خصوص ناپدید شدن دانشجویان تبعه این کشورها توضیحی نداده اند. طبق اعلام یک منبع مطلع در دانشگاه علوم پزشکی خارطوم، تمام دانشجویان ناپدید شده دانشجوی دانشکده پزشکی هستند.

این منبع مطلع اضافه نمود: دانشجویان ناپدید شده در داخل دانشگاه جذب گروهک تروریستی داعش شده اند. لازم به ذکر است 9 دانشجوی انگلیسی این دانشگاه نیز در ماه مارس گذشته جهت پیوستن به داعش راهی ترکیه شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 14 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 285

به "دانشجویانی از آمریکا، انگلیس و کانادا در راه پیوستن به داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویانی از آمریکا، انگلیس و کانادا در راه پیوستن به داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید