دولتی به رهبری متئو سالوینی در ایتالیا کابوس این روزهای اتحادیه اروپا

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، یک روزنامه آلمانی با توجه به آشفتگی های سیاسی در ایتالیا و درخواست حزب افراطی لیگ شمال برای برگزاری انتخابات مجدد، روی کار آمدن یک دولت جدید راستگرا با رویکردهای ضداروپایی شدیدتر را کابوس این روزهای اتحادیه اروپا دانست.

دولتی به رهبری متئو سالوینی در ایتالیا کابوس این روزهای اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ در گزارشی نوشت: اقتصاددانان با نگرانی به آشفتگی سیاسی در ایتالیا می نگرند. یک دولت جدید به رهبری متئو سالوینی، رئیس حزب افراطی لیگ شمال در این کشور می تواند رویکرد جبهه گیری ایتالیا در برابر اتحادیه اروپا را تشدید کند و این کشور بدون در پیش دریافت اصلاحات ساختاری ضروری همچنان به عنوان یک عضو ضعیف در منطقه یورو باقی بماند.

به نوشته این روزنامه آلمانی، بحران دولتی در ایتالیا نگرانی ها درباره رویکرد آینده این کشور در اتحادیه اروپا را افزایش داده است. اقتصاددانان این مسئله را بعید نمی دانند که یک انتخابات مجدد احتمالی به رأی اکثریت برای حزب لیگ شمال به ریاست متئوسالوینی و حزب محافظه کار فورسا در این کشور منجر گردد.

مارسل فراتستشر، رئیس انستیتو تحقیقات مالی آلمان (DIW) در این زمینه می گوید که یک دولت راستگرا در ایتالیا کابوسی بسیار بزرگتر از دولت فعلی در این کشور است.

به گفته این اقتصاددان برجسته آلمانی، سالوینی همچنان بر رویکرد جبهه گیری با اتحادیه اروپا تأکید داشته، به خصوص به این دلیل که این رویکرد برای وی پاداش هم به همراه داشته است. یک رویکرد پوپولیستی و بیگانه ستیزانه تر در ایتالیا کار اروپا در زمینه سیاست خارجی، سیاست امنیتی و مهاجران را به شدت دشوارتر می نماید.

دولت ائتلافی فعلی ایتالیا متشکل از ائتلاف لیگ شمال و جنبش پنج ستاره که تنها حدود 14ماه است بر سر کار است در معرض تهدید فروپاشی واقع شده است. متئو سالوینی، وزیر کشور و رئیس حزب افراطی لیگ شمال ایتالیا دیگر هیچ آینده ای را برای این ائتلاف دولتی ندیده و خواهان برگزاری انتخابات مجدد شده است. این سیاستمدار پوپولیست راستگرا یک رأی عدم اعتماد علیه جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا در سنای این کشور را درخواست نموده است. اگر سنای ایتالیا به کونته رأی عدم اعتماد بدهد ائتلاف دولتی فعلی در این کشور رسماً خاتمه خواهد یافت.

به گفته مارسل فراتستشر، یک دولت جدید راستگرا به رهبری سالوینی می تواند البته مناقشات دولت فعلی درباره سیاست های مالی را حل نماید. به گفته وی اما سالوینی باید از این شانس استفاده کند تا اصلاحات مالی معقول و منطقی را در پیش گرفته و یک محرک مالی ضروری فوری را به این کشور بدهد.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: اقتصاد ایتالیا روند نزولی را طی می نماید. این کشور در سه ماهه دوم امسال میلادی شرایط سومین اقتصاد ملی منطقه یورو رکود را تجربه کرد. ایتالیا هم زمان با حدود 2.3تریلیون یورو یکی از بالاترین رقم های بدهی در بین کشورهای جهان را دارد. نرخ بدهی های این کشور یعنی نسبت بدهی به قدرت مالی بیش از 132درصد در سال 2018 بود که بالاترین میزان در بین 28 کشور عضو اتحادیه اروپا بعد از یونان محسوب می گردد.

مارکو واگنر از کارشناسان کامرز بانک آلمان هم رویکرد مالی یک دولت جدید احتمالی در ایتالیا به رهبری سالوینی را مشکوک ارزیابی نموده و در این زمینه گفته است که به این ترتیب ایتالیا همچنان عضو ضعیفی در این اتحادیه باقی خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 164

به "دولتی به رهبری متئو سالوینی در ایتالیا کابوس این روزهای اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولتی به رهبری متئو سالوینی در ایتالیا کابوس این روزهای اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید