عروس ملکه انگلستان پوششی متفاوت در مسجد تاریخی پاکستان، تصاویر

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، شاهزاده ویلیام نوه ملکه انگلیس و همسرش کیت میدلتون در سفر به پاکستان از مسجد تاریخی پادشاهی در شهر لاهور بازدید کردند. این مسجد با معماری دوره گورکانی جاذبه مهم گردشگری لاهور است.

عروس ملکه انگلستان پوششی متفاوت در مسجد تاریخی پاکستان، تصاویر

چمدان:بی بی سی نوشت: این نخستین سفر شاهزاده ویلیام و همسرش، کیت میدلتون به کشورهای مشترک المنافع پس از مسافرت شاهزاده چارلز (پدر ویلیام) و همسرش به این کشورها در سال 2006 است.

کیت یک لباس سبز درخشان و ویلیام لباس سنتی شروانی برای این رویداد در بنای یادبود پاکستان پوشیده بودند. کمیسیونر عالی بریتانیا در اسلام آباد این مهمانی را برای پیشواز آنها ترتیب داده بود.

این زوج سلطنتی بریتانیا پنج روز در پاکستان خواهند بود.

آنها پیشتر به دیدار بچه ها یک مدرسه دولتی رفتند و با عمران خان، نخست وزیر پاکستان نهار خوردند.

شماری از مقامات حکومتی، جامعه تجاری، اهل هنر موسیقی و دست اندرکاران صنعت فیلم پاکستان هم در مراسم پذیرایی از زوج سلطنتی بریتانیا حضور داشتند.

شاهزاده ویلیام نوه ملکه انگلیس و همسرش کیت میدلتون در سفر به پاکستان از مسجد تاریخی بادشاهی در شهر لاهور نیز بازدید کردند.

مسجد پادشاهی یا مسجدِ عالَمگیری یکی از مساجد تاریخی پاکستان است که در شهر لاهور واقع شده است. این مسجد به دستور اورنگ زیب عالمگیر آخرین امپراتور گورکانی هند در سال 1673 میلادی (1050 شمسی) ساخته شد و از بناهای مهم معماری اسلامی در پاکستان به شمارمی رود.

این مسجد نقطه تحولی در تاریخ معماری شبه قاره هند به حساب می آید که همه شکوه و زیبایی دوره گورکانی در آن متمرکز شده است.

این بنا پس از بنای تازه ساز مسجد شاه فیصل که در اسلام آباد واقع شده دومین مسجد بزرگ در پاکستان و جنوب آسیا و پنجمین مسجد بزرگ دنیا است که گنجایش 5000 نمازگزار را دارد و از جاذبه های مهم گردشگری پاکستان به شمار می رود.

ساخت مسجد پادشاهی از ماه می سال 1671 تا ماه آوریل سال 1673 حدود 2 سال طول کشیده که با اختصاص سی لک (سه میلیون) روپیه شروع شده است. ورودی اصلی مسجد مقابل قلعه لاهور واقع شده است و به دروازه عالمگیر مشهور است که بعدها به ساختمان مسجد افزوده شده است. کتیبه فارسی بالای درِ ورودی مسجد که به خط ثلث و نستعلیق است خبر می دهد که ساخت این مسجد در سال 1084 ق. توسط برادر رضاعی اورنگ زیب، مظفرحسین معروف به فدائی خان کوکه، به خاتمه رسیده است.

بخش هایی از مسجد بادشاهی از سال 1852 به بعد مرمت شد. از سال 1939 تا 1960 نیز مرمت وسیعی صورت گرفت تا مسجد به شکل و حالت و شرایط اولیه بازگردد. در سال 2000 میلادی ایوان اصلی را از طریق سنگ مرمر آراستند که به زیبایی مسجد افزوده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 30 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 317

به "عروس ملکه انگلستان پوششی متفاوت در مسجد تاریخی پاکستان، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروس ملکه انگلستان پوششی متفاوت در مسجد تاریخی پاکستان، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید