فرانسه کنفرانس حمایت از لبنان را به تعویق انداخت

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، خبرگزاری خبرنگاران- دولت فرانسه برگزاری دومین کنفرانس بین المللی برای حمایت از لبنان در پی وقوع انفجار بندر بیروت را به تعویق انداخت.

فرانسه کنفرانس حمایت از لبنان را به تعویق انداخت

به گزارش خبرنگاران،ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت که دومین کنفرانس بین المللی حمایت از لبنان که قرار بود اکتبر جاری برگزار گردد، به ماه نوامبر موکول شد.

لودریان در سخنانی در مقابل کمیته امور خارجه انجمن ملی گفت: مطابق تعهدات ما، نشستی در نوامبر برای ارائه یاری های انساندوستانه به لبنان برگزار خواهد شد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه سپتامبر گذشته در جریان سفر به لبنان پس از وقوع انفجار در بندر بیروت، گفته بود که کنفرانس حمایت از لبنان ماه اکتبر برگزار می گردد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، لودریان اضافه کرد که این کنفرانس زمینه انتقال به مرحله دوم را که همان مرحله بازسازی بندر بیروت و محله های خسارت دیده در بیروت است، مهیا خواهد نمود.

وزیر خارجه فرانسه همچنین تأکید کرد که در سایه این فاجعه نباید از بحران سیاسی در لبنان غافل شد.

وی بار دیگر درباره فروپاشی یا حتی نابودی لبنان در صورت عدم تشکیل سریع دولت و عدم اجرای اصلاحات ساختاری هشدار داد.

نخستین کنفرانس بین المللی یاری به لبنان نهم آگوست به همت فرانسه و سازمان ملل متحد برگزار و طی آن تعهدات اقتصادی به ارزش 250 میلیون یورو برای یاری به مقابله با پیآمدهای انفجار بیروت کسب شد.

به دنبال انفجار مهیب منطقه بندرگاه بیروت که روز چهارم اوت (14 مرداد) به وقوع پیوست و بیش از 190 کشته و 6500 مجروح به دنبال داشت، بحران سیاسی در لبنان دوباره تشدید شده و حسان دیاب نخست وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی مجلس لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شده بود که وی نیز از تشکیل دولت انصراف داد.

از سوی دیگر میشل عون رئیس جمهور لبنان روز پنج شنبه پانزدهم اکتبر جاری(24 مهر ماه) را زمان برگزاری رایزنی های مجلسی به منظور مشخص مامور جدید تشکیل کابینه لبنان اظهار داشت.

در همین ارتباط شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان چهارشنبه شب(دیشب) گفت: زمان نه برای تغییر توازن قوا و نه برای کودتایی علیه نتایج انتخابات مجلسی و نه برای این مناسب است که به دنبال فرمولی جدید در تشکیل دولتی باشیم که اعضایش تعلقی به فراکسیون های مجلسی نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 379

به "فرانسه کنفرانس حمایت از لبنان را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

1 کاربر به "فرانسه کنفرانس حمایت از لبنان را به تعویق انداخت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه کنفرانس حمایت از لبنان را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید