هشدار بانک مرکزی اروپا درباره عواقب مالی مذاکرات طولانی خروج انگلیس

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، رئیس بانک مرکزی اروپا درباره عواقب مالی مذاکرات طولانی مدت خروج انگلیس از این اتحادیه هشدار داده و توضیح داد که هر چقدر این مذاکرات طولانی تر باشد عواقب مالی آن برای اروپا چشمگیرتر خواهد بود.

هشدار بانک مرکزی اروپا درباره عواقب مالی مذاکرات طولانی خروج انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلز بلات آلمان، ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا درباره عواقب مالی مذاکرات طولانی مدت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد.

وی از تاثیرات سرنوشت انگلیس بر اقتصاد در اروپا سخن گفته و توضیح داد که هر چقدر مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا طولانی تر باشد به همان اندازه عواقب آن برای این اتحادیه چشم گیر تر خواهد بود.

به اعتقاد دراگی مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیر چشمگیری بر اقتصاد این اتحادیه خواهد داشت.

وی که روز گذشته در کمیسیون مالی مجلس اروپا سخن می گفت توضیح داد که این مسئله واضح است که هر چقدر ناامنی درباره نتیجه قطعی مذاکرات خروج انگلیس طولانی تر باشد به همان اندازه عواقب آن چشم گیر تر است. سرنوشت انگلیس بر اقتصاد منطقه یورو تاثیر گذار است.

انگلیسی ها در یک همه پرسی در 23 ژوئن (سوم تیر) به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. اما تا به حال هنوز درخواست رسمی برای خروج از این اتحادیه از طرف انگلیس ارائه نشده است.

دراگی در این باره گفت: زمان، تحولات و نتیجه نهایی مذاکرات خروج انگلیس در نهایت برای اقتصاد منطقه یورو مشخص نماینده خواهد بود.

وی توضیح داد که صرف نظر از نوع رابطه ای که بین انگلیس و اتحادیه اروپا ایجاد گردد این بسیار مهم است که به یکپارچگی بازار داخلی احترام گذاشته گردد.

حمایت نمایندگان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می خواهند برای کشورشان دسترسی آزادانه به بازار داخلی را تضمین نمایند اما موانعی را برای تردد آزادانه کارگران اروپایی ایجاد نمایند. اما مقامات اروپایی بر ترد آزادانه کالا و نیرو تاکید دارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 3 اسفند 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 369

به "هشدار بانک مرکزی اروپا درباره عواقب مالی مذاکرات طولانی خروج انگلیس" امتیاز دهید

3 کاربر به "هشدار بانک مرکزی اروپا درباره عواقب مالی مذاکرات طولانی خروج انگلیس" امتیاز داده اند | 2.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بانک مرکزی اروپا درباره عواقب مالی مذاکرات طولانی خروج انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید