تور کانادا

تور کانادا بدون شک یکی از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین سفرها در میان تمام سفرهایتان خواهد بود. در این سرزمین پهناور، طبیعت بکر و دست‌نخورده شامل جنگل‌ها، کوهستان‌ها، دریاچه‌ها و حتی مناطق برف‌گرفته قطبی و مناظر خارق‌العاده‌ای که این طبیعت به وجود آورده، اصلی‌ترین جاذبه‌ها هستند؛ اما جذابیت‌های تور کانادا برای گردشگران به همین‌ها ختم نمی‌شوند. این سرزمین فوق‌العاده توسعه‌یافته مکانی عالی است برای گشت و گذار، گذراندن یک تعطیلات خانوادگی فراموش‌نشدنی، دیدن مکان‌های تاریخی، آشنا شدن با فرهنگ‌های بی‌نظیر مردمان بومی و همچنین خرید کردن در بالاترین سطح جهانی. شاید به خاطر زمستان‌های سردش مشهور باشد اما سرد و یخبندان صفت‌های حتمی برای توصیف این سرزمین نیستند. در این کشور چهار فصل، هر فصل زیبایی‌ها و ویژگی‌های معمول خودش را دارد، مانند بسیاری از کشورها در دیگر نقاط دنیا شامل بهارهای دلپذیر، تابستان‌های گرم و پاییزهایی فوق‌العاده زیبا به لطف رنگ‌های خیره‌کننده درختان و گیاهان. برای داشتن یک تجربه خارق‌العاده از سفر کردن کافی است دست به کار شوید، برای گرفتن ویزای کانادا اقدام کنید و به معنای واقعی کلمه به آن سوی دنیا بروید تا بتوانید تمام این زیبایی‌ها و جذابیت‌ها را از نزدیک و در تور کانادا ببینید.

چرا به تور کانادا برویم؟

کشورهای زیادی در دنیا مناظر طبیعی زیبایی از جنگل‌ها، صحراها، گرم‌دشت‌ها و جزیره‌های گرمسیری دارند، اما کمتر کشوری در این کره خاکی وجود دارد که زیبایی طبیعتش امکان رقابت با طبیعت شگفت‌انگیز کانادا را داشته باشد. وقتی خودتان در تور کانادا و از نزدیک عظمت و شکوه کوهستان‌های راکی، زیبایی بلندی‌های دماغه برتون، طبیعت وحشی منطقه یوکون و بریتیش کلمبیای شمالی، یخچال‌های قطبی عظیم، جنگل بی‌انتهای قطبی، سواحل خیره‌کننده، چمنزارهای مسطح و سرسبز، شفق قطبی، جنگل‌های برفی بکر و دست‌نخورده، شکوفه‌های گیلاس در بهار و پوشش رنگین و تماشایی درختان در پاییز و البته بزرگترین مجموعه از دریاچه‌های آب شیرین در جهان را ببینید، خیلی راحت متوجه این یگانگی و بی‌رقیبی خواهید شد. حیات وحش هم در این سرزمین غنی و گوناگون است؛ گرگ، خرس، گوزن شمالی، سمور آبی، خوک دریایی و نهنگ تنها بخشی از گونه‌های اعجاب‌آور حیات‌وحش هستند که در اینجا پیدا می‌شوند. به یمن وجود پارک‌های ملی، این سرزمین در حفظ و حراست از این میراث طبیعی ارزشمند پیشرو بوده و در عین حال فضایی عمومی برای همه افراد برای لذت بردن از این طبیعت فراهم کرده است. بهترین بخش این طبیعت خارق‌العاده این است که در هر فصلی افسون و زیبایی خاص و خودش را دارد.

کانادا

با وجود فراوانی فضاهای طبیعی جای تعجبی ندارد که عاشقان و علاقه‌مندان به ماجراجویی، تور کانادا را بهترین سفر عمرشان بدانند. در طول ماه‌های زمستانی شما می‌توانید در برخی از بهترین پیست‌های اسکی در دنیا اسکی کنید. اسنوموبیل‌سواری، اسکی در مسیرهای مسطح، اسکیت روی یخ، هاکی روی یخ، ماهیگیری در یخ و سورتمه‌سواری با سگ‌ها هم نشان می‌دهند برای لذت بردن از زمستان حتی نیازی نیست به کوه‌ها نزدیک شوید. در طول تابستان این سرزمین برخی از بهترین فرصت‌ها بر روی زمین برای طبیعت‌گردی، ماهیگیری، کوهنوردی، چادر زدن، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و بازدید از نهنگ‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این سفر می‌توانید در میان امواج اقیانوس اطلس یا آرام موج‌سواری کنید یا با هواپیماهای آب‌نشین، بالن‌های هوای داغ و یا پاراگلایدر در آسمان پرواز کنید. علاقه‌مندان به آدرنالین در اینجا فعالیت‌هایی را پیدا می‌کنند که در جای دیگری در دنیا وجود ندارند؛ مانند قایق‌سواری در میان موج‌های خروشان در نوا اسکوشا، سواری قایق تندرو در دره‌های نیو برانسویک و قدم زدن در لبه بیرونی سی ان تاور در تورنتو.

در تور کانادا شما به سرزمینی سفر می‌کنید که نعمت محصولات خوراکی طبیعی بسیار لذیذ را دارد. گوشت گوساله استان آلبرتا در سراسر قاره مشهور است؛ در مناطق شهری شما به رستوران‌های سطح بالای جهانی دسترسی دارید و در مناطقی مانند نیاگارا و دره آناپولیس در نوا اسکوشا شما می‌توانید میوه‌های خوشمزه و با کیفیت بالا و محصولات مرتبط با این میوه‌ها را مزه کنید. در ترکیه شما غذای ترکیه‌ای می‌خورید و در هند غذای هندی؛ در تور کانادا اما غذاهای تمام دنیا را نوش جان خواهید کرد، از آنجا که گوناگونی قومیتی در غذاهای این سرزمین هم نمود پیدا کرده است. در ساحل شرقی، جایی که ماهیگیری، سنتی چند صد ساله است، می‌توانید برخی از تازه‌ترین غذاهای دریایی زندگی‌تان را نوش جان کنید. در کبک گوشت دودی، پنیر، پیراشکی و شربت افرا را پیدا می‌کنید که در تمام جهان مشهور هستند. بازارهای روز و محصولات محلی به هر جایی که بروید پیدا می‌شوند. اگر خواستید فست‌فود بخورید مکدونالدز را بی‌خیال شده و به سراغ بزرگترین مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای در این سرزمین یعنی تیم هورتونز بروید.

برای بیشتر مردم دنیا فرهنگ کانادایی‌ها به سادگی قابل توصیف است: دوستانه، کمی انگلیسی و کمی هم فرانسوی. اما اگر در تور کانادا بیشتر بگردید و ببینید، این شانس را خواهید داشت تا فرهنگی بسیار غنی‌تر را تجربه کنید، از فرهنگ‌های اولین ملت تا فرهنگ مردم اینوئیت قطبی و کنفدراسیون بلک فوت. اگر بیشتر نگردید نمی‌توانید صدای کمانچه آکادیان‌ها در نوا اسکوشا و لهجه اسکاتلندی‌مانند مردم کیپ برتون را بشنوید یا سبک‌های زندگی گله‌داران در آلبرتا را کشف کنید. این کشور پهناور که جمعیتی کمتر از کالیفرنیا دارد، برخی از معروف‌ترین هنرمندان، بازیگران و کمدین‌ها را به دنیا ارائه داده است. کانادایی‌ها مهمان‌نواز، خوش‌برخورد و مثبت هستند؛ در تور کانادا به مناطق مختلف سفر کنید، با آنها ملاقات کنید تا متوجه شوید چرا این سرزمین یکی از بهترین مکان‌ها بر روی زمین برای زندگی است.

کفه ترازوی برترین جاذبه‌های این سرزمین به سمت مکان‌های خارق‌العاده طبیعی سنگینی می‌کند. آبشار نیاگارا، شفق قطبی، خلیج فاندی و کوه‌های راکی تنها برخی از این مکان‌های شگفت‌انگیز هستند که می‌توانید در تور کانادا ببینید. مطمئنا نهنگ‌های کوهان‌داری که در مجمع‌الجزایر هایدا گوای و خلیج سینت لورنس می‌بینید همان نهنگ‌هایی هستند که در دیگر نقاط دنیا پیدا می‌شوند، اما این محیط فوق‌العاده تماشایی اطرافتان هست که این تجربه را برای تمام عمر در ذهنتان حک می‌کند. آنهایی که شرق کشور را گشته‌اند، از دیدن بخش غربی شگفت‌زده می‌شوند و برعکس. علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و جاذبه‌های فرهنگی مطمئنا از بازدید از 15 اثر ثبت شده یونسکو لذت خواهند برد، مکان‌هایی مانند پارک استانی دایناسور، مراتع لانسی و اوننبرگ در نوا اسکوشا. چه علاقه‌مند به طبیعت باشید، چه تاریخ و یا فقط خرید در برخی از بزرگترین مال‌های دنیا، هر استان و هر منطقه در این سرزمین جاذبه‌های فراوانی برای مشغول نگه داشتن شما در تمام طول سفر دارد.

شهرهای این سرزمین پر انرژی، چند فرهنگی و مهم‌تر از همه متمایز و خاص هستند. در تور کانادا وقتی از یک شهر به شهر دیگر می‌روید حس و حال و فضای مشابهی را تجربه نخواهید کرد. سبک زندگی در ونکوور و ویکتوریا همیشه پیشرو بوده است و با این که باران زیاد می‌بارد اما باعث نمی‌شود مردم از طبیعت زیبای اطرافشان لذت نبرند. شهرهای کالگری و ادمونتون بهترین‌های منابع طبیعی این سرزمین را به شما نشان می‌دهند. وینیپگ یک مرکز فرهنگی در قلب کشور است. تورنتو و اوتاوا شهرهای تجارت و سیاست هستند. مونترال به داشتن عنوان باحال‌ترین شهر کشور افتخار می‌کند، در حالی که خانه‌های شهر قدیمی کبک این حس را به شما می‌دهند که انگار به قلب اروپا منتقل شده‌اید. تاریخ در هالیفاکس در هر گوشه‌ای به چشم می‌خورد و در استان نیوفاوندلند و در شهر سنت جاونز می‌توانید اولین طلوع آفتاب در کل قاره را به نظاره بنشینید.

در تور کانادا کجا خرید کنیم؟

یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در بین مسافران تور کانادا خرید کردن است. در زمینه خرید کردن این سرزمین شباهت‌های زیادی با ایالات متحده دارد، چرا که بیشتر فروشگاه‌ها یک شکل هستند و گزینه‌های فراوانی برای خرید در دسترس قرار دارند. قیمت‌ها در مقایسه با دیگر مناطق دنیا فوق‌العاده رقابتی هستند؛ به هر شهر و منطقه‌ای که بروید تعداد زیادی فروشگاه عالی با کالاهای ارزان قیمت و با کیفیت عالی پیدا خواهید کرد. این سرزمین خانه دو فروشگاه چند بخشی زنجیره‌ای مشهور است: هادسون بی و سیمونز. هادسون بی یک فروشگاه چند بخشی سطح بالا است که حال و هوایی مشابه با بلومینگدل یا نورداستورم در آمریکا دارد. سیمونز تقریبا مشابه این فروشگاه‌ها است، اما کمی شیک‌تر و لوکس‌تر از بقیه است. مراکز اصلی این فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کبک قرار دارند.

مراکز خرید و مال‌های زیادی در این سرزمین وجود دارند؛ بزرگترین و محبوب‌ترین آنها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم. با رفتن به این مکان‌ها در تور کانادا می‌توانید بخش اعظم خریدهای خود را انجام دهید. مال وست ادمونتون در شهر ادمونتون در استان آلبرتا با داشتن فضای تجاری بیشتر از 350 هزار متر مربع، بزرگترین مال در این سرزمین و آمریکای شمالی است. هادسون بی، سیرز، سیمونز و ویکتوریا سیکرت برخی از فروشگاه‌هایی هستند که در این مرکز خرید پیدا می‌شوند. این مال همچنین یک پارک آبی خیلی بزرگ سرپوشیده دارد؛ این پارک آبی بزرگترین استخر موج جهان را در خود جای داده است. مرکز خرید اسکوئر وان در شهر میسیساگا در بیرون از شهر تورنتو قرار گرفته است. این مرکز خرید بزرگ فروشگاه‌های معروفی مانند هودسون بی، سیمونز، تاپ شاپ، کریت اند برل و زارا را در خود جای داده است. متروپولیس ات متروتاون در شهر برنابی در بیرون از شهر ونکوور قرار گرفته است. این مرکز خرید سومین مال بزرگ در کانادا است و فروشگاه‌های بسیار محبوبی مانند سیرز، هادسون بی، اچ اند ام و تویز آر آس در اینجا قرار دارند.

خرید کردن در تور کانادا فعالیتی مفرح و جذاب است، چرا که گستره متنوعی از کالاها و قیمت‌های مختلف را در اختیار دارید. انواع پوشاک و کفش برخی از بهترین کالاهایی هستند که می‌توانید در این سفر تهیه کنید. کیفیت کالاها بالا هستند و قیمت‌ها مناسب، در نتیجه با کمی جستجو و خوش‌شانسی می‌توانید گزینه‌های ارزان قیمت و عالی را پیدا کنید. اگر به دنبال خرید سوغاتی برای دوستان و اعضای خانواده هستید توجه داشته باشید که فروشگاه‌های سوغاتی و هدیه را می‌توانید در مراکز شهرهای اصلی این کشور پیدا کنید.

چه زمانی به تور کانادا برویم؟

رفتن به تور کانادا در هر یک از فصل‌های سال معایب و مزایای خاص خودش را دارد، اما بهترین زمان برای انجام این سفر در طول پاییز است، از سپتامبر تا نوامبر؛ هوا خنک شده اما همچنان مطبوع است، جمعیت انبوه گردشگران تابستانی رفته‌اند، قیمت‌ها پایین آمده‌اند و تغییر رنگ درختان و طبیعت مناظری خارق‌العاده در اطرافتان پدید آورده است. فرقی نمی‌کند چه زمانی را برای سفر انتخاب کنید، چرا که همواره برخی ویژگی‌های مثبت (پایین بودن قیمت پرواز و قیمت هتل، شلوغی کمتر) و ویژگی‌های منفی (هوای سرد، انتخاب‌های کمتر برای اقامت) وجود دارند. شما به کشوری فوق‌العاده پهناور با آب و هوای متفاوت در هر منطقه‌ای سفر می‌کنید، به همین خاطر سفر در یک ماه خاص از سال به ونکوور مطمئنا تجربه متفاوتی از سفر در همان ماه به تورنتو یا مونترال خواهد بود.

فصل شلوغ گردشگری برای این سرزمین تابستان است (به خصوص اواخر ژوئن تا سپتامبر)، زمانی که هوا گرم است و مدرسه‌ها تعطیل هستند. بخش‌های روستایی و حومه‌ای، جمعیت توریست‌های کمی را به خود می‌بینند، اما اگر در تور کانادا به مقصدهای محبوب گردشگری مانند ونکوور، مونترال یا تورنتو سفر می‌کنید حتما رزروهای خود را از مدت‌ها قبل‌تر انجام دهید. در ضمن در طول تعطیلات تابستانی بسیاری از پارک‌های ملی میزبان خیل عظیمی از مسافران شامل مردم محلی و توریست‌های خارجی می‌شوند، در نتیجه قیمت هتل به خاطر افزایش تقاضا بالا می‌رود.

آب و هوای کانادا

این پیش‌فرض را نداشته باشید که آب و هوا در تمام این سرزمین سرد و قطبی است. برای مثال ونکوور به ندرت برف زیاد یا دماهای زیر صفر را به خود می‌بیند، در حالی که مونترال از اوایل دسامبر فوق‌العاده سرد است، همراه با توفان‌های تندری در تمام طول زمستان. زمستان معمولا از دسامبر تا فوریه به طول می‌انجامد اما در بخش‌هایی از کشور می‌تواند تا خود آوریل هم دوام آورد. زمستان‌ها تقریبا در تمام بخش‌های کشور سرد و طولانی هستند، به استثنای خط ساحلی بریتیش کلمبیا. در باقی بخش‌ها مانند کانادای شرقی دماهای زیر صفر و توفان‌های برفی یا بارش برف بیشتر از 20 سانتیمتر غیر معمول نیستند. به همین خاطر است که بسیاری از گردشگران فصل زمستان را برای رفتن به تور کانادا نادیده می‌گیرند.

در بخش ساحل غربی، بهار در روزهای انتهایی ماه فوریه فرا می‌رسد و نفس‌های دماهای منجمدکننده را به شماره می‌اندازد. بارش برف همچنان می‌تواند در ارتفاعات و کوهستان‌ها تا خود ماه می ادامه داشته باشد، به خصوص در پیست‌های اسکی مانند بانف یا ویستلر. در ماه ژوئن تابستان به این بخش از دنیا رسیده و با خود رطوبت بالا و هوای گرم را آورده است، به خصوص در بخش‌های مرکزی و شرقی کشور. تابستان‌ها در ساحل غربی عموما خنک‌تر هستند. در شمالی‌ترین بخش‌های کانادا شهرهای زیادی مانند ادمونتون 17 تا 20 ساعت روشنی روز دارند. در ماه‌های تابستانی اگر به تور کانادا رفتید، حتما دورکننده حشرات را تهیه کنید. پاییز در سراسر کشور دماهایی خنک و رطوبت کمتر از روزهای گرم تابستان دارد. ونکوور که برای بخش اعظم سال پر باران است، در سپتامبر خشک‌ترین دوره خود را تجربه می‌کند.

رفتن به تور کانادا در ژانویه، فوریه و مارس

تمام کشور در طول ماه ژانویه سرد است، اما این سرما از محبوبیت این دوره برای رفتن به تور کانادا نمی‌کاهد. به اوتاوا بروید، جایی که می‌توانید در اسکیت‌وی (بزرگترین میدان یخی طبیعی در دنیا) اسکیت‌بازی کنید. فستیوال زمستانی نیاگارا فالز در نوامبر شروع می‌شود، اما در تمام ماه ژانویه ادامه دارد. این نمایش خارق‌العاده آتش‌بازی شامل یک مسیر 5 کیلومتری از نمایشگرهای نورانی به اضافه آتش‌بازی روی آبشار است. هر سال تورنتو میزبان وینترلیشس است؛ یک فستیوال غذا که در آن بهترین سرآشپزهای کشور بهترین غذاهای خود را با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهند. فوریه سردترین ماه در کشور است، اما فستیوال‌های زمستانه و فصل اسکی همچنان به قوت خود باقی هستند. اگر شما هم شجاعت کافی برای مواجهه با این سرما را دارید، ماه خوبی برای بهره بردن از تخفیف‌های عالی برای هتل و محل اقامت در پیش رو دارید. کارناوال زمستانه کبک برای 17 روز در ماه فوریه برقرار است؛ از سال 1894 مردم محلی و بازدیدکننده‌ها دور هم جمع می‌شوند تا زمستان‌های پر برف و سرد این منطقه را جشن بگیرند. در ماه مارس همچنان هوا سرد است و تعداد گردشگران کم، البته به جز روزهای پایانی ماه در زمان تعطیلات بهاره مدارس. برای ساحل غربی البته، بهار زودتر از راه می‌رسد و ونکوور در این زمان فستیوال سالانه شکوفه‌های گیلاس خود را جشن می‌گیرد.

رفتن به تور کانادا در آوریل، می و ژوئن

آوریل هم گرم است، هم مهربان با جیب‌های مسافران تور کانادا. در کوهستان‌ها، فصل اسکی همچنان در حال سپری کردن روزهای خوبش است، اما باقی بخش‌های کشور آرام آرام آمدن بهار را حس می‌کنند. آب و هوا در این ماه غیر قابل پیش‌بینی است، بنابراین کت بارانی همراه داشته باشید. می که برسد، گل‌های لاله و نرگس شکوفه کرده‌اند و وضعیت آب و هوا با ثبات شده است. خوشبختانه همچنان تا قبل از رسیدن اوج شلوغی سفرهای تابستانی، تخفیف‌های مسافرتی فراوانی در دسترس هستند. احتمال بارش باران وجود دارد اما همچنان لذت بردن از زمان‌هایی که در محیط‌های بیرونی هستید آسان است. روز ویکتوریا (دوشنبه قبل از 25 می) تعطیلات عمومی در این کشور است؛ ادارات دولتی، مدرسه‌ها و بانک‌ها در این روز تعطیل هستند. فستیوال لاله کانادایی در دوره‌ای 10 روزه در اوتاوا برگزار می‌شود. ژوئن در کانادا گرم است، اما تا خیلی شرجی شدن هوا زمان باقی است. مقصدهای محبوب توریستی و پارک‌های ملی کم کم چهره‌های بیشتری را می‌‎بینند. اگر می‌خواهید بیرون چادر بزنید، اسپری دورکننده حشرات همراه داشته باشید. در انتهای ماه ژوئن فستیوال بین‌المللی موسیقی جاز مونترال برگزار می‌شود، فستیوالی که هزاران نفر از علاقه‌مندان به این موسیقی دلنشین را از سراسر دنیا به این گردهمایی یک و نیم هفته‌ای می‌کشاند.

رفتن به تور کانادا در جولای، آگوست و سپتامبر

جولای زمانی محبوب برای رفتن به تور کانادا است، در نتیجه قیمت هتل و قیمت پرواز حسابی بالا می‌رود. با وجود هوای شرجی و گرم، پارک‌های ملی و دیگر جاذبه‌ها در شهرها فوق‌العاده شلوغ هستند. جولای همچنین زمان برگزاری برخی از بزرگترین و مهم‌ترین فستیوال‌ها و رویدادهای این سرزمین هستند. اول جولای روز کانادا است، جشنی که با آتش‌بازی و رژه‌های ملی‌گرایانه همراه است. هر سال بیشتر از یک میلیون نفر از نقاط مختلف دنیا به کلگری می‌روند تا در فستیوال گاوچرانی کلگری استمپید (بزرگترین نمایش فضای باز در روی زمین) شرکت کنند. آگوست همانند جولای است؛ تقویم با رویدادهای مختلف فرهنگی و فستیوال‌ها پر شده و هوا همچنان گرم و شرجی است، توریست‌ها هم به تعداد فراوان دیده می‌شوند. دمای هوا در سپتامبر کاهش پیدا کرده و همزمان رنگ‌های تماشایی پاییزی خود را نمایان می‌کنند و این ماه را به یکی از بهترین وقت‌ها برای رفتن به تور کانادا تبدیل می‌کنند. تعطیلی روز کارگر زمانی محبوب برای سفر است، در نتیجه انتظار افزایش قیمت‌ها و شلوغی بیشتر را داشته باشید. فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو در سپتامبر برگزار می‌شود؛ در این فستیوال بیشتر از 375 فیلم به نمایش در می‌آیند و حدود 500 هزار نفر در آن شرکت می‌کنند.

رفتن به تور کانادا در اکتبر، نوامبر و دسامبر

در ماه اکتبر رنگ‌های تمام درختان، رنگ و روی پاییزی به خود گرفته‌اند و طبیعت در زیباترین شکلش خودنمایی می‌کند. اکتبر همچنین ماه جشن شکرگزاری کانادایی است که با کمی تفاوت از نسخه آمریکاییش جشن گرفته می‌شود. اکتبرفست یک فستیوال دو هفته‌ای است؛ معادل فستیوال مشهوری که با همین نام در آلمان برگزار می‌شود، فستیوالی که به غذاها و نوشیدنی‌های محلی اختصاص دارد. دمای هوا در ماه نوامبر به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند اما همچنان وقت گذراندن در محیط‌های بیرونی ممکن است. این ماه زمانی عالی برای پیدا کردن تخفیف‌های فصل کم‌گردشگر و داشتن یک تور ارزان کانادا است. بیشتر شهرها در این ماه میزبان رژه بابانوئل هستند. این رژه‌ها بین خانواده‌ها محبوب بوده و فعالیت‌ها و نمایش‌های جالب و سرگرم‌کننده‌ای برای بچه‌ها دارند. در دسامبر هوا سرد می‌شود و احتمالا برف می‌بارد، اما اگر خود را آماده کرده باشید می‌توانید در تور کانادا از جاذبه‌ها، شهرها و تعداد فراوانی فعالیت‌های محیطهای باز لذت ببرید. زمان‌های قبل و بعد از کریسمس می‌توانید تخفیف‌های عالی برای پرواز و هتل پیدا کنید، به خصوص اگر به اسکی کردن علاقه‌مند باشید. روز 26 دسامبر روز بوکس است؛ یک تعطیلی دولتی محبوب که روزی عالی برای خرید کالاهایی با تخفیف‌های باورنکردنی است.

چگونه یک تور ارزان کانادا داشته باشیم؟

تور کانادا یکی از محبوب‌ترین سفرهای تفریحی در دنیا است؛ کشوری که برای مهمان‌نوازی مردمانش و حال و هوای آرامش‌بخشش مشهور است. برای گردشگران دقیق و هوشمند، سفر به این کشور می‌تواند سفری مناسب بودجه‌های محدود هم باشد. برنامه‌ریزی برای سفر به این سرزمین مفرح و آسان است. حتی اگر شما بخواهید یک تور ارزان کانادا داشته باشید، همچنان می‌توانید از شهرهای بزرگ دیدن کنید، از فعالیت‌های بیرونی لذت ببرید و فرهنگ منحصربه‌فرد این کشور را تجربه کنید. در ادامه در زمینه‌های مختلف توصیه‌هایی برای کم کردن هزینه‌ها و در نهایت قیمت تور کانادا به شما ارائه می‌دهیم.

کاهش هزینه‌های جابه‌جایی در تور کانادا

رانندگی یکی از ارزان‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای گشت و گذار در این سرزمین است. اگر قرار است مسافت‌های طولانی را طی کنید و به شهرهای مختلف بروید، مبلغی که برای اجاره ماشین هزینه می‌کنید مطمئنا ارزشش را دارد. به عنوان یک قاعده کلی اگر برنامه دارید به بیش از 3 شهر سفر کنید، ایده خوبی است که اتومبیل کرایه کنید. اگر همراه با خانواده یا به صورت گروهی سفر می‌کنید، این کار می‌تواند به شما کمک کند هزینه‌های جابه‌جایی و قیمت تور کانادا خود را پایین بیاورید. جایگاه‌های سوخت‌رسانی قیمت‌های متفاوتی دارند؛ برخی از آنها مالیات کمتری از شما می‌گیرند. می‌توانید در مسیرتان جستجو کرده و بهترین جایگاه با بهترین قیمت را پیدا کنید.

راهی دیگر برای داشتن یک تور ارزان کانادا و همچنین امکان دیدن شهرهای مختلف و دور از هم استفاده از اتوبوس‌های بیرون شهری است. اتوبوس‌های شرکت مگاباس در تمام کشور تردد می‌کنند، در نتیجه شما می‌توانید به راحتی از تورنتو به مونترال بروید. بلیت‌ها فوق‌العاده ارزان هستند اما برای این که قیمت تور کانادا خود را کاهش دهید، بلیت‌هایتان را از قبل‌تر تهیه کنید. دقت کنید که اتوبوس‌ها کند هستند، در نتیجه اگر برنامه زمانی محدودی دارید از گزینه‌های دیگر استفاده کنید. گزینه‌ی سریع‌تر برای جابه‌جایی بین شهرها قطار است. قطار نیز یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای گشت و گذار در داخل کشور است. قیمت بلیت درجه اقتصادی از حدود 25 دلار برای مسافت‌های کوتاه شروع می‌شود. برای مسافت‌های طولانی‌تر بسته‌های تخفیف‌دار در دسترس هستند. برای سفرهای شبانه شما می‌توانید کابین دارای تخت هم بگیرید.

قیمت هتل در کانادا چه قدر است؟

گزینه‌های اقامتی در این سرزمین شباهت‌های فراوانی با ایالات متحده دارند و از هتل‌های 4 و 5 ستاره و ریزورت‌های لوکس و شیک تا هتل‌های 2 ستاره یا هتل‌های کوچک ارزان را شامل می‌شوند. هزینه محل اقامت بخش قابل توجهی از قیمت تور کانادا شما را تشکیل خواهد داد، در نتیجه برای داشتن یک تجربه عالی از سفر به یک تصمیم‌گیری هوشمندانه نیاز خواهید داشت. البته با وجود گستره متنوعی از انتخاب‌ها، هیچ مشکلی از بابت پیدا کردن هتل مناسب و گذراندن اوقاتی آرامش‌بخش در هر شهر و منطقه‌ای که به آن سر می‌زنید نخواهید داشت. حتی اگر بخواهید یک تور ارزان کانادا داشته باشید، تعداد زیادی هتل با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و امکانات مناسب در دسترستان قرار دارند.

وقتی صحبت از هتل باشد، یک چیز در این سرزمین با همسایه جنوبیش متفاوت است و آن وجود یک شبکه سرتاسری خط آهن متعلق به اوایل قرن بیستم است. در دوره اوج محبوبیت سفرهای ریلی، هتل‌های بزرگ و لوکس با افسون و جذابیت بی‌مانند معماری اروپایی در مسیر راه‌آهن ساخته شدند. تقریبا هر شهر بزرگی در این سرزمین یکی از این هتل‌های جالب‌توجه را دارد. با اقامت در این هتل‌ها که همانند عمارت‌های اشرافی سریال‌های انگلیسی می‌مانند، قیمت تور کانادا شما تفاوت آنچنانی نخواهد کرد (در مقایسه با اقامت در هتل‌های 4 و 5 ستاره مدرن)؛ تفاوت در تجربه شما از این سفر بی‌نظیر خواهد بود، تجربه‌ای آن قدر خاص که مطمئنا تا آخر عمر در ذهنتان خواهد ماند. کافی است بودن در هتلی مانند فیرمونت امپرس ویکتوریا را تجربه کنید تا متوجه منظورمان شوید.

تمایل به اقامت در هتل‌بوتیک‌ها در این سرزمین در حال افزایش است. این هتل‌های کوچک (با حدود 100 اتاق) هر کدام حال و هوای خاص، طراحی و چیدمان منحصربه‌فرد خودشان را دارند. در اینجا هم گستره متنوع قیمت‌ها می‌تواند تمامی مسافران از جمله علاقه‌مندان به داشتن یک تور ارزان کانادا را خوشنود کند. هتل‌های زنجیره‌ای رده‌میانی (2 یا 3 ستاره) در تمام شهرها به تعداد فراوان در دسترس هستند. در مراکز شهرها و نزدیک به اصلی‌ترین جاذبه‌ها، قیمت‌ها بالاتر هستند؛ اگر دوست دارید قیمت تور کانادا خود را پایین بیاورید می‌توانید نیم‌نگاهی هم به گزینه‌های حومه‌شهری و یا کمی دورتر از مراکز شهرها داشته باشید. البته دقت کنید که گزینه‌های حمل و نقل به راحتی در دسترستان قرار داشته باشند و هزینه‌های این رفت و آمد برایتان به صرفه تمام شود.

شما می‌توانید برای روزها در این سرزمین رانندگی کنید و چیزی جز طبیعت بکر و دست نخورده نبینید؛ البته بعد از مدتی یک اقامتگاه و هتل باشکوه و خیره‌کننده سر راه‌تان پدیدار می‌شود، با منظره‌هایی که انگار از یک کارت پستال قرض گرفته شده‌اند. هر استان حداقل یک اسپا ریزورت معرکه دارد؛ برخی از بهترین‌ها نزدیک به پارک‌های ملی قرار گرفته‌اند. در میان معروف‌ترین‌ها، هتل 45 اتاقه اسپا ایستمن جای دارد؛ یک هتل سلامت‌محور که رو به قله اورفورد در استان کبک قرار گرفته است. اگر به اسپا علاقه‌ای ندارید یا آمده‌اید که یک تور ارزان کانادا داشته باشید، می‌توانید به سراغ هتل‌های کوچک و جمع و جوری بروید که در این مناطق بیرون شهری فراوان در دسترس هستند. پارک ملی بنف برخی از جذاب‌ترین هتل‌ها از این نوع را در خود جای داده است. اگر برنامه دارید در طول تعطیلات تابستانی یا در زمان تعطیلات ملی به این سفر بروید، حتما از مدت‌ها قبل رزروهای خود را انجام دهید تا بتوانید قیمت تور کانادا خود را تا جای ممکن پایین نگه دارید. بهترین قیمت هتل در کانادا را می‌توانید در فصل کم‌گردشگر (off-season) پیدا کنید.

کاهش هزینه‌های غذا و بازدید از جاذبه‌ها در تور کانادا

برای کم کردن قیمت تور کانادا و دیدن جاذبه‌های اصلی شهرها، در تورهای رایگان پیاده‌روی شرکت کنید.  در بیشتر شهرها تورهای رایگان برای معرفی بخش‌های تاریخی و مرکز شهرها در دسترس هستند. در اولین روز حضورتان در هر شهر از زمان و مکان‌های این تورهای رایگان اطلاع کسب کنید؛ به این صورت با شهر آشنا شده و می‌توانید برخی از مشهورترین جاذبه‌های شهر را ببینید. کفش‌های مناسب پیاده‌روی داشته باشید چرا که برخی از این گشت‌ها 2 تا 3 ساعت زمان می‌برند.

غذای خود را از فروشندگان خیابانی و فروشگاه‌های خواربار و سوپرمارکت‌ها تهیه کنید. این کار یکی از بهترین راه‌ها برای مزه کردن غذاهای خوشمزه محلی و همچنین داشتن یک تور ارزان کانادا است. فروشندگان غذاهای خیابانی در این سرزمین فوق‌العاده قابل اطمینان هستند و غذاهای ارزان برای یک وعده سبک ناهار یا میان‌وعده ارائه می‌دهند. به دنبال آنهایی باشید که صف‌های طولانی‌تری دارند.

بیرون بروید و از طبیعت فوق‌العاده زیبای این سرزمین نهایت بهره را ببرید. این کشور برای جنگل‌ها، دریاچه‌ها و مسیرهای پیاده‌روی زیبایش مشهور است. پارک‌های ملی و چمن‌زارها فوق‌العاده محبوب هستند و مسیرهای رایگان بسیاری برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری دارند، در نتیجه در این زمینه نگران بالا رفتن قیمت تور کانادا خود نباشید.

در داخل شهرها دوچرخه‌سواری راهی عالی و کم‌هزینه برای گشت و گذار در اطراف است. با چند دلار برای یک روز می‌توانید یک دوچرخه کرایه کنید جاذبه‌های شهر را ببینید. تاریخ و هنر بخشی مهم از فرهنگ این سرزمین هستند، در نتیجه تعداد زیادی موزه با ورودی رایگان یا ارزان وجود دارند. برخی موزه‌ها با پول‌های اعانه فعالیت می‌کنند، بنابراین بد نیست مبلغی را برای ادامه فعالیت موزه بپردازید.

کسانی که می‌خواهند یک تور ارزان کانادا داشته باشند ارزش و اهمیت اینترنت را می‌شناسند. سایت‌های زیادی وجود دارند که تخفیف‌های ویژه برای دیدن جاذبه‌های هر منطقه و هر کشوری ارائه می‌دهند. خرید بلیت‌های ارزان از قبل، شما را از ایستادن در صف‌ها هم رها می‌کند.

ویزای کانادا

افراد با ملیت‌های مختلف برای ورود به این کشور می‌بایست اجازه اقامت موقت یا همان ویزای کانادا را از یکی از سفارت‌های این کشور در نقاط مختلف دنیا دریافت کنند. البته در بین تمام کشورهای دنیا 54 کشور استثنا هستند، به این معنی که افرادی که پاسپورت خود را از یکی از این 54 کشور دریافت کرده باشند می‌توانند بدون انجام تشریفات معمول برای گرفتن ویزا به این سرزمین سفر کنند. سند اثبات اقامت دائم در ایالات متحده هم شامل این معافیت می‌شود. برخی از کشورهایی که شهروندانشان بدون انجام تشریفات برای گرفتن ویزای کانادا می‌توانند به این کشور سفر کنند شامل تمام کشورهای اتحادیه اروپا، استرالیا، هنگ کنگ، مکزیک، موناکو، نیوزلند، کره‌جنوبی، ژاپن، سوئیس، نروژ و امارات متحده عربی می‌شوند. دارندگان پاسپورت این کشورها می‌توانند 6 ماه اقامت داشته باشند؛ البته این افراد باید سلامت بدنی داشته باشند و همچنین هنگام ورود مامور مهاجرت را قانع کنند که به واسطه شغل، خانه، دارایی‌های مالی و خانواده خود به کشورشان بر می‌گردنند. آنها همچنین باید پول کافی برای مدت اقامتشان داشته باشند.

معرفی اجمالی انواع ویزای کانادا

به طور کلی دو نوع اصلی ویزای کانادا وجود دارد: ویزای موقت و ویزای اقامت دائم. با داشتن ویزای موقت، شما می‌توانید به مدتی محدود و برای اهداف توریستی، بازدید از خانواده تحصیل و یا کار، در این کشور اقامت داشته باشید. ویزای اقامت دائم به شما اجازه نقل مکان، زندگی و کار در این کشور را می‌دهد. گرفتن این نوع ویزا برای بسیاری از افراد، قدم اولیه در مسیر کسب شهروندی کانادا است. ویزاهای موقت معمولا مدت زمانی 6 ماهه دارند، با این وجود این نوع ویزاها می‌توانند به صورت یک بار ورود و چند بار ورود صادر شوند.

ویزای توریستی کانادا

وقتی شخصی می‌خواهد برای مدت کوتاهی به این سرزمین سفر کند (معمولا کمتر از 6 ماه)، باید ویزای اقامت موقت (TRV) را دریافت کند. در این دسته‌بندی، بسته به دلیل شما از سفر، انواع مختلفی از ویزا وجود دارد. ویزای کانادا در این گروه برای کسانی که می‌خواهند به شکل توریستی از کشور بازدید کنند یا اعضای خانواده خود را ببینند صادر می‌شود. دقت کنید مانند هر کشوری دیگری در دنیا، گرفتن ویزای توریستی کانادا به معنای اجازه بی چون و چرا برای ورود به کشور نیست؛ ماموران مرزبانی اجازه ورود شما به کشور را می‌دهند. با داشتن این ویزا شما می‌توانید بخش‌های مختلف کشور را ببینید، اما اجازه کار یا تحصیل و همچنین استفاده از خدمات درمانی و مزایای دولتی را نخواهید داشت. شما همچنین باید پول کافی برای مدت اقامت‌تان داشته باشید.

ویزای تحصیلی کانادا

غیر از یک مقصد محبوب توریستی، این سرزمین برای دانشجویان هم جذاب است؛ کشوری فوق‌العاده توسعه‌یافته با سیستم آموزشی سطح بالا و مدرک‌های تحصیلی معتبر و ارزشمند در تمام دنیا. به همین خاطر است که بسیاری از افراد دوست دارند فرزندان خود را در مدارس پایه اینجا ثبت نام کنند و برای دانشجویان این کشور یکی از اولین انتخاب‌هایشان برای ادامه تحصیلات تکمیلی است. اما قبل از هر چیز برای این کار باید ویزای تحصیلی کانادا را بگیرند. کسی که ویزای کانادا را برای تحصیل دریافت می‌کند اجازه استفاده از خذمات دولتی مانند بیمه درمانی را ندارد. البته تحصیل در کانادا مسیری آسان برای درخواست شهروندی این کشور را پیش روی دانشجویان قرار می‌دهد.

ویزای کار کانادا

کانادا کشوری ثروتمند و توسعه یافته با فرصت‌های شغلی فراوان و حقوق‌های سالانه خوب است. به همین خاطر افراد بسیاری برای پیدا کردن شغل‌های خوب به اینجا سفر می‌کنند. دولت کانادا این علاقه را متوجه شده و در نتیجه مسیری را در پیش روی این افراد گذاشته تا ویزای کار کانادا را دریافت کنند. برای گرفتن ویزای کانادا برای کار کردن، شما باید اجازه کار را دریافت کنید. درخواست اولیه شما برای کسب اجازه کار است. با پیدا کردن کسی که در این سرزمین به کار شما نیاز داشته باشد، مسیر گرفتن این ویزا برایتان راحت‌تر خواهد بود.

به "تور کانادا" امتیاز دهید

13 کاربر به "تور کانادا" امتیاز داده اند | امتیاز: 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا"

10 دیدگاه

13 بهمن 1399

من 50 سالم و 35 سال هم سابقه مکانیک ماشین آلات سنگین(ماشین آلات کشاورزی) رو دارم.شرایط کار برای فردی مثل من چطوره؟

پاسخ به Alireza

20 اردیبهشت 1400

سلام
ما خدمات ویزای کار انجام نمیدیم و فقط ویزای توریستی در خدمتتون هستیم.

پاسخ به کارشناس آژانس سفرهای ادلیا

5 دی 1399

سلام .من 43 ساله هستم .لیسانس برق و قدرت .دارنده شرکت فنی مهندسی.ایلس 6ونیم دارم میگیرم قصد مهاجرت به کانادا رو دارم به همراه دختر 13 سالم و همسرم بدلیل کاری ایران میمونن.ایا من میتونم ویزای کاری بگیریم ؟چقدر زمان میبره؟تمکن مالی هم دارم .

پاسخ به ا.مرادی

20 دی 1399

سلام
ببخشید دیر پاسخ دادیم
احتمال ویزای کاری برای شما وجود داره و پروسه حدود 6 ماه یا بیشتر طول میکشه.
اما فعلا بدلیل توقف ویزا بخاطر ویروس کرونا پروسه های اقامتی نیز طولانی تر شده اند.
در صورت نیاز به پاسخ سریعتر میتوانید به شماره واتس آپ 09375120578 پیام بدهید تا در اولین فرصت پاسخ خود را دریافت کنید.

پاسخ به کارشناس آژانس سفرهای ادلیا

4 آذر 1399

در خصوص مهاجرت به کانادا سوال دارم

پاسخ به محمد عسکری

20 دی 1399

به شماره واتس آپ 09375120578 پیام بدید و سوال خودتون رو بپرسید.

پاسخ به کارشناس آژانس سفرهای ادلیا

11 دی 1398

سلام.من شغلم نجار البته یک نجار کامل تو همه زمینه های چوب وmdf و البته بخاطر علاقه ام به کارهای صنعتی جوشکاری و لوله کشی هم بلدم وقصد اقامت وکار در کشور کانادا را دارم متاهل هستم و دیپلم دارم لطفاً راهنمایی وکمکم کنید.ممنونم.

پاسخ به جعفر ثنایی

11 دی 1398

با سلام خدمت شما
اقامت کاری در کانادا خیلی سخت هست و مدرک زبان آیلتس بالای 7.5 رو حتما لازم داره بعلاوه اینکه تو زمینه کاری که میخواید اقدام بفرمایید باید حتما مدرک معتبر در رابطه با اون کار داشته باشید.
بهترین راه برای شما اینه که یا اقدام کنید برای ادامه تحصیل تا در مدت تحصیلتون بتونید کاری هم پیدا کنید و انجام بدید و یا اینکه ویزای توریستی اقدام بفرمایدد و برید اونجا وضعیت رو از نزدیک بررسی بفرمایید.

پاسخ به کارشناس آژانس سفرهای ادلیا

23 مرداد 1398

مدارک و شراط اخذ ویزای مولتی

پاسخ به سیدجمشیدحسینی

23 مرداد 1398

در قسمت پایین هر کدام از تورهای کانادا مدارک لازم ذکر شده

پاسخ به کارشناس آژانس سفرهای ادلیا
* سوالتان را از کارشناس ما بپرسید، در صورتی که تمایل دارید با شما تماس گرفته شود، اطلاعات تماس خود را هم در فرم زیر درج نمایید (اطلاعات تماس شما در سایت نمایش داده نخواهد شد)