شروع جدایی رسمی انگلیس و اتحادیه اروپا در سازمان تجارت جهانی

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، انگلیس و اتحادیه اروپا به دنبال ماه ها آماده سازی دیپلماتیک، رسما خواهان جدایی در سازمان تجارت جهانی (WTO) شدند.

شروع جدایی رسمی انگلیس و اتحادیه اروپا در سازمان تجارت جهانی

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، سازمان تجارت جهانی دو پیش نویس محرمانه توافق عضویت را در میان 164 عضو این کلوب تجاری منتشر کرد که برای نخستین بار در تاریخ 23 ساله WTO، حقوق و تعهدات انگلیس در تجارت کالا را از حقوق و تعهدات اتحادیه اروپا جدا می نماید.

جولیان بریث ویت، نماینده انگلیس در توییتی این رویداد را نقطه عطف مهمی در آماده سازی برای خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا خواند.

سند پیش نویس انگلیس 719 صفحه است.

سازمان تجارت جهانی در بیانیه ای بیان کرد اعضای این سازمان سه ماه برای بازبینی این سند فرصت دارند و اگر اعتراضی از سوی سایر اعضا وجود نداشته باشد، این سند تصویب خواهد شد.

تاکنون اتحادیه اروپا نماینده انگلیس در سازمان تجارت جهانی بوده است و حقوق عضویت انگلیس مجزا نبوده؛ با این حال انگلیس همیشه یک عضو سازمان تجارت جهانی با حقوق خاص خود بوده است. تصمیم انگلیس برای جدایی از اتحادیه اروپا در ژوئن سال 2016 به معنای آن بود که جدا شدن از مقررات تجاری اتحادیه اروپا به انگلیس اجازه می دهد به شکل مستقل عمل کند.

دولت انگلیس اعلام نموده که تنها تغییرات جزئی در این سند لازم است و بجز مسائل مربوط به کشاورزی، انتظار هیچ مسئله ای را ندارد.

چندین صادرکننده محصولات کشاورزی از جمله آمریکا، کانادا و استرالیا اعلام نموده اند که با مفاد این جدایی موافق نیستند زیرا آنها انعطاف پذیری در صادرات به انگلیس و اتحادیه اروپا را از دست خواهند داد.

به گفته دیوید هنیگ، یک مقام تجاری سابق انگلیس، این اعتراضات احتمالا انگلیس را به مذاکرات بیشتر واخواهد داشت.

انگلیس برای چنین اقدامی بیش از یک سال است که مقدمه چینی نموده است و یک پیشنهاد رسمی را در اکتبر ارسال کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 11 آبان 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 331

به "شروع جدایی رسمی انگلیس و اتحادیه اروپا در سازمان تجارت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع جدایی رسمی انگلیس و اتحادیه اروپا در سازمان تجارت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید