موزه سلطنتی انتاریو تورنتو (کانادا)

تور تورنتو بدون بازدید از موزه رویال انتاریو (Royal Ontario Museum) کامل نمی‌شود؛ بزرگترین موزه این سرزمین که در آن آثار هنری، فرهنگی و طبیعی از گوشه گوشه دنیا و از اعصار مختلف به نمایش گذاشته شده‌اند. موزه سلطنتی انتاریو منزلگاه یک گنجینه ارزشمند 13 میلیون قطعه‌ای از آثار هنری، اشیای فرهنگی و نمونه‌هایی از تاریخ طبیعی است که در 40 گالری و فضای نمایشگاهی مختلف به نمایش در آمده‌اند. مسافران تور کانادا می‌توانند در اینجا از بخش دائمی دایناسورها، هنر و فرهنگ جنوب شرق آسیا، بخش سنگ‌ها و مواد معدنی قیمتی، گنجینه‌های مصر باستان، تنوع زیستی و خیلی چیزهای دیگر دیدن کنند. موزه سلطنتی انتاریو موزه‌ای با بالاترین استانداردها در سطح جهانی و یکی از بهترین مکان های دیدنی کانادا است.

موزه سلطنتی انتاریو تورنتو (کانادا)

موزه رویال انتاریو که صد سالگی خود را در سال 2014 جشن گرفت، بزرگترین موزه تاریخ طبیعی در کانادا و یکی از بزرگترین موزه‌ها در قاره آمریکای شمالی است. قبل از ورود به داخل موزه و دیدن آثار بی‌نظیر و خیره‌کننده آن، مطمئنا نمای بیرونی ساختمان نظرتان را جلب خواهد کرد. ترکیب ساختمان اصلی و قدیمی در محل ورودی اصلی موزه در خیابان بلور با قسمت "کریستال" اضافه شده در سال 2007، موزه سلطنتی انتاریو را به یکی از جالب‌توجه‌ترین ساختمان‌های تورنتو تبدیل کرده است، اگر نگوییم مورد پسند همه. این تکه اضافه شده که با نام کامل کریستال مایکل لی چین شناخته می‌شود، گویی در حال شکافتن ساختمان قدیمی و پیش رفتن در داخل خیابان همانند یک تکه عظیم شیشه‌ی شکسته است.

بخش کریستال، شخصیت دژ مانند موزه رویال انتاریو را تغییر داد و به آن حال و هوایی مدرن و الهام‌بخش اضافه کرد؛ این تجدید حیات موزه را به مرکز پویا و مدرن شهر تورنتو تبدیل کرده است. این طراحی موفق شده نگاه‌ها را به سمت بالا و پایین و به داخل گالری‌ها هدایت کند، حتی از بیرون ساختمان در خیابان. میان‌تالار بزرگ ورودی، بخش تاریخی ساختمان و بخش تازه‌ساز را از هم جدا می‌کند. بخش جدید توانسته حدود 1000 متر مربع فضای نمایشگاهی جدید، یک لابی و ورودی جدید، یک فروشگاه و 3 رستوران را به موزه سلطنتی انتاریو اضافه کند. گروه طراحی همچنین 10 گالری موجود در بخش تاریخی ساختمان را به عنوان بخشی از کل پروژه بازسازی کردند.

Royal Ontario Museum

مجموعه‌های دائمی موزه به دو بخش اصلی تقسیم شده‌اند: گالری‌های تاریخ طبیعی (همگی در طبقه دوم) و گالری‌های فرهنگ جهانی (در طبقه‌های 1، 3 و 4). مجسمه‌های معابد چین، گالری هنر کره و مجموعه‌ی لباس‌ها و پارچه‌ها در موزه سلطنتی انتاریو تورنتو، برخی از بهترین‌ها در نوع خودشان در جهان هستند. برای بچه‌ها بازدید از موزه رویال انتاریو مطمئنا به یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌هایشان در تور کانادا تبدیل خواهد شد. اتاق‌های دایناسورها، مومیایی‌های مصری و نمونه بازآفرینی‌شده غار خفاش‌های جامائیکایی، جذاب‌ترین بخش‌های موزه برای آنها خواهند بود. ستون‌های چوبی حکاکی‌شده توسط اقوام اولیه کانادا (از بریتیش کلمبیا) به معنای واقعی کلمه شگفت‌انگیز هستند.

هر سال موزه رویال انتاریو میزبان نمایشگاه‌های موقت از نقاط مختلف جهان است (بازدید از این نمایشگاه‌های ویژه معمولا شامل هزینه اضافی هستند). تورهای رایگان بازدید از بخش‌های مختلف موزه در دسترس مسافران تور کانادا قرار دارند. از جولای تا سپتامبر روزهای جمعه ورودی موزه از ساعت 4.30 بعدازظهر به بعد شامل تخفیف است.

منبع: lonelyplanet.com
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 4

به "موزه سلطنتی انتاریو تورنتو (کانادا)" امتیاز دهید

2 کاربر به "موزه سلطنتی انتاریو تورنتو (کانادا)" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه سلطنتی انتاریو تورنتو (کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید