پارلمان هیل اتاوا (کانادا)

پارلمان هیل (Parliament Hill) یکی از نمادین‌ترین مکان های دیدنی کانادا و یکی از بایدهای بازدیدها برای هر کسی است که در تور کانادا از شهر پایتخت یعنی اتاوا دیدن می‌کند. این ساختمان تاریخی و ساخته شده به سبک نئو گوتیک، به پارلمان این کشور تعلق دارد و روی تپه‌های مشرف به رودخانه بزرگ اتاوا و در مرکز این شهر قرار گرفته است. با این که در پارلمان هیل جلسات رسمی دولتی برگزار می‌شوند، با این حال بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق تورها و برنامه‌های ویژه در تمام طول سال و به رایگان از این مجموعه شگفت‌انگیز دیدن کنند. چه برای گرفتن یک سلفی به پارلمان هیل بروید، چه برای شرکت در یک تور یا برای تجربه رویدادهای مختلف، مطمئن باشید دنیایی از جاذبه‌ها منتظر کشف شدن توسط شما هستند.

پارلمان هیل اتاوا (کانادا)

ظاهر تماشایی، بزرگی و عظمت و محل قرارگیریش، پارلمان هیل اتاوا را به فاتح اصلی توجهات در این بخش شهر تبدیل کرده‌اند. ساختمان اصلی مجموعه به عنوان بلوک مرکزی شناخته می‌شود، بخشی که برج نمادین صلح را پشتیبانی می‌کند. ساخت مجموعه پارلمان هیل اتاوا در سال 1868 به اتمام رسیده است. این ساختمان برای مسافران تور کانادا هم از جنبه‌های سیاسی و هم تاریخی جذاب است.

مسافران تور کانادا برای بازدید از داخل مجموعه پارلمان هیل اتاوا می‌توانند در یکی از دو تور رایگان مجموعه شرکت کنند. این تورها بلوک مرکزی، بخش سنا، مجلس عوام، کتابخانه پارلمان و بلوک شرقی (مرکز فرماندهی حکومت کانادا در طول اولین قرن شکل‌گیریش) را پوشش می‌دهند. تورهای بلوک مرکزی بسته به فعالیت پارلمان حدود 20 تا 50 دقیقه زمان می‌برند. برای شرکت در این تور و ورود به ساختمان از شما بازرسی بدنی به عمل می‌آید. تورهای بلوک شرقی حدود 30 تا 40 دقیقه زمان می‌برند. بلیت‌های این تورها تنها در همان روز ارائه می‌شوند، پس خیلی زود به باجه ارائه بلیت مراجعه کنید، اگر می‌خواهید فرصت بازدید از پارلمان هیل اتاوا را در همان روز به دست آورید.

پارلمان هیل

مسافران تور کانادا همچنین می‌توانند از برج صلح پارلمان هیل اتاوا بالا بروند و از سالن یادبود دیدن کنید. این سالن به یادبود کانادایی‌هایی اختصاص یافته که زندگی‌شان را در زمان خدمت نظامی به کشورشان از دست داده‌اند. شما می‌توانید به عنوان بخشی از بازدید همراه با راهنما یا با تهیه بلیت جداگانه از این دو بخش دیدن کنید. ظهرهای روزهای کاری هفته ناقوس‌های برج صلح برای 15 دقیقه به صدا در می‌آیند. تورهای رایگان بازدید از محوطه پارلمان هیل هم در دسترس هستند؛ شما می‌توانید ساعت 10 صبح روزهای تابستانی تعویض محافظان را ببینید و شب‌ها از یک نمایش نور و صدای رایگان بر روی ساختمان پارلمان هیل لذت ببرید.

مسافران تور کانادا همچنین می‌توانید جلسات گفتگوی سنا و مجلس عوام را مشاهده کنند. می‌توانید وبسایت رسمی پارلمان را بررسی کنید تا بدانید چه زمانی جلسات برگزار می‌شوند. البته برای ورود به این جلسات انتظار یک بازرسی امنیتی طولانی را داشته باشید. با وجود محوطه‌های چمن‌کاری‌شده بزرگ، ده‌ها یادبود و شعله‌های یادبود صدسالگی (Centennial Flame)، زمین‌های احاطه‌کننده پارلمان هیل اتاوا مکانی عالی برای گردش و گرفتن عکس‌های زیبا هستند. روز اول جولای (روز کانادا) محوطه پارلمان هیل مانند دیگر بخش‌های شهر میزبان جشن‌ها، اجراهای زنده موسیقی و آتش‌بازی‌های زیبا در آخر شب است.

منبع: lonelyplanet.com / ottawatourism.ca
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 14

به "پارلمان هیل اتاوا (کانادا)" امتیاز دهید

1 کاربر به "پارلمان هیل اتاوا (کانادا)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارلمان هیل اتاوا (کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید