تغییر در ترکیب جوایز جشنواره تورنتو

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، جشنواره فیلم تورنتو که در آستانه پاییز برگزار می گردد، از اهدای جوایز جدید در این دوره اطلاع داد.

تغییر در ترکیب جوایز جشنواره تورنتو

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (ٰTIFF) برنامه های جدید برای افزایش جوایز خود دارد.

سال جاری قرار است در جشن تجلیل این جشنواره که 9 سپتامبر برگزار می گردد، جایزه ایمپکت جشنواره به یک رسانه اهدا گردد. همچنین از یک استعداد نوظهور زن نیز با اهدای جایزه مری پیکفورد تجلیل می گردد.

مری پیکفورد بازیگر زن کانادایی ساکن آمریکا بود که کار بازیگری اش را از سال 1900 شروع نموده بود و این جوایز به مناسبت صد سالگی فعالیت کمپانی یونایتد آرتیستز به این جشنواره افزوده شده است.

جوآنا ویسنته مدیر جشنواره تورنتو با تاکید بر اینکه در 4 دهه سابقه فعالیت این جشنواره همیشه از نیروهای تازه کار و باسابقه تجلیل شده، اعلام نمود که این جشنواره میخواهد جوایز سالانه جدیدی را اهدا کند. به این منظور این جشنواره در جشن تجلیل، جایزه یک عمر دستاورد را به فعالان صنعت سینما اهدا خواهد نمود. از استعدادهای بازیگری و کارگردانی نیز تجلیل می گردد و استعدادهای نوظهور نیز جایزه می گیرند. همچنین از یک هنرمند، خلق کننده و اثر آن ها نیز تجلیل می گردد.

این جشنواره که از سال 1976 ایجاد شده هر سال میزبان حدود نیم میلیون مخاطب است.

جشنواره تورنتو در بخش اصلی هیأت داوری ندارد و هر سال جایزه منتخب مردم را به بهترین فیلم سینمایی سال اهدا می نماید. این جایزه در بخش فیلم مستند و بخش مدنس میدنایت نیز اهدا می گردد. علاوه بر برنده، فیلم دوم نیز در هر بخش معرفی می شوند.

با این حال این جشنواره در بخش های دیگر، فیلم هایی را نیز به انتخاب هیأت داوران انتخاب می نماید که شامل جایزه بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم اول و بهترین فیلم کوتاه کانادا است. یک جایزه نیز به بهترین فیلم کوتاه بین المللی اهدا می گردد. یک جایزه فیپرشی و یک جایزه به بهترین فیلم آسیایی نیز از جوایزی است که این جشنواره اهدا می نماید.

سال جاری چهل و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم تورنتو از 5 تا 15 سپتامبر (14 تا 24 شهریور) برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 82

به "تغییر در ترکیب جوایز جشنواره تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر در ترکیب جوایز جشنواره تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید