رئیس کنگره ایرانیان خواهان یاری کانادا به سیل زدگان شد

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، تارنمای کنگره ایرانیان کانادا گزارش داد: سوده قاسمی رئیس این کنگره در نامه ای به صلیب سرخ کانادا خواهان یاری این نهاد به قربانیان سیل اخیر در ایران شده است.

رئیس کنگره ایرانیان خواهان یاری کانادا به سیل زدگان شد

این تارنمای کانادایی، متن نامه رئیس کنگره ایرانیان کانادا خطاب به رئیس صلیب سرخ این کشور را منتشر نموده که در آن به نمایندگی از کنگره ایرانیان کانادا درباره سیل اخیر در ایران درخواست یاری به سیل زدگان مطرح شده است.

در این نامه به سیل در استان های شمالی ایران و سایر استان ها اشاره نموده و در آن آمده است: دستکم 23 استان از 31 استان ایران با باران های شدید و سیل دست و پنجه نرم می نمایند. حدود 1905 روستا وشهر در هفته های اخیر گرفتار سیل بوده اند. این بلایای طبیعی که تاکنون به کشته شدن 70 و زخمی شدن دستکم 790 منجر شده است. دستگاه ها و نهادهای یاری رسانی را برای مدیریت آن درگیر نموده و باعث تخلیه 98 هزار نفر و انتقال آنها به سرپناه های اضطراری شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: در تاریخ 7 آوریل (18 فروردین) فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر کشورها خواهان یاری فوری به هلال احمر ایران برای تامین سرپناه، احتیاجهای اولیه و معاش قربانیان این حادثه طبیعی شدند. تاکنون صلیب سرخ آلمان، ترکیه با ارسال تجهیزات و تامین احتیاجهای اولیه به این درخواست پاسخ داده اند. سایر کشورها از جمله سوئیس، فرانسه و کویت نیز با ارسال یاری های انسان دوستانه و تجهیزات مورد احتیاج به این روند ملحق شده اند.

در این نامه از صلیب سرخ کانادا خواسته شده به فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر کشورها برای یاری به قربانیان بپیوندد.

در نامه اخیر همچنین به گزارش هایی اشاره شده که از کوشش هزاران کانادایی ایرانی تبار حکایت دارد و نشان می دهد این عده به دنبال راه هایی برای یاری هستند.

سوده قاسمی در بخشی از نامه خود آورده است: ما در کنگره ایرانیان کانادا آماده یاری رسانی به هر روش ممکن هستیم. ما آماده هستیم به هر گونه درخواستی برای جمع آوری یاری در این کنگره یاری کنیم. این امر با استقبال و حمایت نه تنها مردم ایران بلکه بیش از 300 هزار ایرانی در سراسر کانادا روبرو خواهد شد.

براساس گزارش منتشر شده در صفحه توئیتر کنگره ایرانیان کانادا این کنگره همچنین با ارسال درخواست رسمی به وزارت خارجه کانادا از دولت این کشور خواسته است به وسیله صلیب سرخ کانادا به سیل زدگان در ایران یاری کند.

براساس آنچه که در توئیتر کنگره ایرانیان کانادا آمده است: صلیب سرخ کانادا به درخواست کنگره ایرانیان کانادا پاسخ مثبت داده و اعلام نموده که بزودی حساب ویژه ای برای یاری به سیل زدگان در ایران ایجاد خواهد نمود.

کنگره ایرانیان کانادا اعلام نموده که در حال مکاتبه با صلیب سرخ درباره جزئیات روند یاری رسانی است و به زودی اطلاع رسانی خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 3

به "رئیس کنگره ایرانیان خواهان یاری کانادا به سیل زدگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کنگره ایرانیان خواهان یاری کانادا به سیل زدگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید