ایرانِ کوچک در قلب تورنتوی کانادا

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، خبرنگاران: پایگاه کانادایی دِ استار طی گزارشی از یک مرکز خرید ایرانی در تورنتو نوشت: اینجا را می توان ایران کوچک نامید. پلازای ایرانی هر روز میزبان ایرانی ها و خارجی های علاقمند به فرهنگ و غذاهای ایرانی است.

ایرانِ کوچک در قلب تورنتوی کانادا

به گزارش خبرنگاران، پایگاه کانادایی دِ استار طی گزارشی نوشت: از زولبیا بامیه گرفته تا انواع غذاهای ایرانی را می توان در پلازای ایرانی تورنتو پیدا کرد. اینجا را می توان ایران کوچک نامید. پلازای ایرانی هر روز میزبان ایرانی ها و خارجی های علاقمند به فرهنگ و غذاهای ایرانی است.

علی کرباسی، 72 ساله که در سال 2002 از ایران به کانادا مهاجرت نموده و هر از گاهی به اینجا سر می زند می گوید: هر چیزی که شما در ایران پیدا می کنید، می توانید اینجا بیابید. وی با دوستانش ملاقات می نماید، به همسرش یاری می نماید تا شیرینی های خانگی اش را برای فروش به کافه تحویل بدهد و در اینجا قدم می زند.

علی می گوید: اینجا مثل وطن می ماند.

کیکاووس حسین زاده، 60 ساله از 10 سال پیش آغاز به گسترش این مرکز خرید ایرانی نموده است. از زمانی که کیکاوس آغاز به رونق بخشیدن به این مرکز خرید نموده، پلازا هر روز شلوغ تر و شلوغ تر شده است. در هر ساعت از روز، پارکینگ مرکز خرید بیش از 100 خودرو را در خود جای داده است.

40 مغازه ایرانی شامل دندانپزشکی، صرافی، جواهرفروش، آژانس مسافرتی، کافه، حسابدار، خدمات مهاجرتی، آکادمی رانندگی و فست فود با غذاهای حلال در این مرکز خرید فعال هستند.

حسین زاده می گوید، اجاره مغازه ها به شدت افزایش یافته است. وی اضافه نمود: (زمانی که این کار را آغاز کردم) همه به من گفتند، اینجا ورشکست خواهی شد.

من به آنها گفتم، قصد دارم اینجا را به مشهورترین و گرانترین مرکز خرید شهر (تورنتو) تبدیل کنم. هیچ کس باورش نمی شد. اما الان تقاضای بسیار زیادی در اینجا وجود دارد.

مسعود دریانی، مدیر کافه ایرانی پلازا می گوید، ماه شلوغی را پشت سر گذاشته است، زیرا مردم زیادی پس از افطار به اینجا می آمدند.

وی اضافه می نماید، توریست های زیادی به اینجا می آیند. تعداد آنها معمولا در فصل تابستان کاهش می یابد.

همه می دانند که وقتی به تورنتو سفر می نمایند، باید یک سری به پلازای ایرانی بزنند.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 187

به "ایرانِ کوچک در قلب تورنتوی کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایرانِ کوچک در قلب تورنتوی کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانِ کوچک در قلب تورنتوی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید