بازگشت خدمه نفتکش انگلیسی به کشورهایشان، آدریان دریا ایرانی است

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد با بیان اینکه کشتی انگلیسی در لنگرگاه بندر عباس همچنان در توقیف جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مرجع قضایی در حال رسیدگی به وضعیت کشتی انگلیسی توقیف شده است و هر زمان که مرجع قضایی تصمیمی بگیرد اقدامات لازم برای این کشتی صورت می گیرد.

بازگشت خدمه نفتکش انگلیسی به کشورهایشان، آدریان دریا ایرانی است

وی ادامه داد: 7 خدمه از اتباع مختلف هندی، روسی و لتونی که در کشتی حضور داشتند به کشورهایشان بازگشتند.

راستاد اضافه نمود: در پی درخواست اتحادیه دریانوردی هند و مجامع بین المللی از جمله فدراسیون حمل و نقل جهانی (ITF) در مورد دیدار با خدمه نفتکش انگلیسی توقیف شده STENA IMPERO در بندر عباس، دبیر انجمن صنفی دریانوردان ایران به نمایندگی از ITF و با حمایت و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و هماهنگی دیگر نهادهای نظارتی از جمله مراجع قضایی بازدیدی از شناور انگلیسی کرد.

وی اعلام کرد: خوشبختانه در آنالیز هایی که براساس مفاد MLC و حقوق بین الملل دریایی صورت گرفت، خدمه شناور در شرایط مطلوبی قرار دارند و منتظر فرآیندهای حقوقی و دادرسی پرونده است. همچنین پیرو هماهنگی های قبلی مقرر شد تا اقدامات لازم برای بازگشت 7 نفر از خدمه کشتی به کشور خود صورت پذیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق آخرین بازدیدی که از سوی انجمن صنفی دریانوردی انجام شد وضع تمامی کارکنان این کشتی خوب و مناسب ارزیابی شد و از لحاظ امکانات رفاهی و غذایی هیچ مسئله ای برای آن ها وجود نداشت گفت: طبق گزارش بازدید نمایندگان انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران از نفتکش انگلیسی STENA IMPERO، برخورد دولت ایران با خدمه نفتکش انگلیسی بر اساس استانداردهای بین المللی و رفتارهای انسان محبت آمیز بوده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت کشتی آدریان دریا نیز گفت: شنیده ها حاکی از آن است که اقداماتی علیه این کشتی انجام شده است و همیشه این کشتی مورد تهدید قرار گرفته است؛ امیدواریم به نوعی این کشتی محموله ها و کارکنان آن دچار مشکل نشود.

وی اضافه نمود: این کشتی (آدریان دریا) ایرانی است و امیدواریم با تهدیدهای کشور آمریکا دچار مشکل نشود و همچنان بتواند راستا تجاری خود را به نحو مطلوب طی کند.

لازم به ذکر است دولت جبل طارق در دوره توقیف نفتکش آدریان دریا 1 (گریس1) برخورد نامناسب و غیر انسانی و برخلاف استانداردهای MLC و قوانین دریایی با خدمه کشتی مذکور داشته است و هم اکنون کاپیتان کشتی، مورد تحریم های دولت آمریکا قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 240

به "بازگشت خدمه نفتکش انگلیسی به کشورهایشان، آدریان دریا ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت خدمه نفتکش انگلیسی به کشورهایشان، آدریان دریا ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید