ایران، محور مذاکرات وزرای خارجه انگلیس و کانادا

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، وزیر خارجه جدید انگلیس در دیدار با همتای کانادایی خود در شهر تورنتو، درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه و آخرین تحولات مرتبط با ایران به رایزنی پرداخت.

ایران، محور مذاکرات وزرای خارجه انگلیس و کانادا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه جدید انگلیس سه شنبه در دیدار با همتای کانادایی خود در تورنتو درباره مسائل مختلف از جمله روابط دوجانبه، آخرین تحولات مرتبط با ایران و بعضی کشورهای دیگر به بحث و گفت وگو پرداخت.

دومنیک راب وزیر خارجه انگلیس در توئیتی بدین منظور نوشت: امروز در تورنتو با کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا گفتگو عالی داشتیم. ما در زمینه لزوم تسهیل امور تجاری پسا برگزیتی و طرح های آینده برای مشارکت انگلیس و کانادا به گفت وگو پرداختیم. ما همچنین در مورد مسائل هنگ کنگ، ایران، ونزوئلا و اوکراین باهم گفت وگو کردیم.

دومنیک راب پیش از عزیمت به کانادا و آمریکا گفته بود که قصد تشکیل ائتلافی قوی تر برای تقویت حاکمیت قوانین بین المللی و مقابله با مسائلی که امنیت انگلیس را تهدید می نمایند از جمله رفتارهای ایران یا اقدامات بی ثبات نماینده روسیه را دارد.

وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه (14 مرداد/5 اوت) اظهار داشت که به ائتلاف دریایی آمریکا با هدف ادعایی تامین امنیت عبور و مرور کشتی ها در خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد پیوست. (جزئیات بیشتر)

همراهی انگلیس با ائتلاف آمریکا در حالی اعلام شده که از میان سه کشور اصلی عضو اتحادیه اروپا دو کشور دیگر هنوز درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی این کشور را نپذیرفته اند. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه بار دیگر تاکید نمود به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق نخواهد شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی نوشت که موضع انگلیس در قبال ایران تغییر نکرده و این کشور علی رغم پیوستن به ائتلاف آمریکا، با تحریم ها علیه ایران همراه نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 155

به "ایران، محور مذاکرات وزرای خارجه انگلیس و کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، محور مذاکرات وزرای خارجه انگلیس و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید