مجلس انگلیس: تحریم هواوی به امنیت شبکه اینترنت کشور آسیب می زند.

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، به گزارش روز آدینه بلومبرگ، کمیته امور اطلاعاتی و امنیتی مجلس انگلیس اضافه نمود: قطع همکاری با هواوی سبب می گردد شبکه های 5G این کشور در برابر حملات ضعیف تر شوند. چرا که انگلیس در آن صورت ناچار می گردد خدمات امنیتی را تنها از دو شرکت نوکیا و اریکسون دریافت کند.

مجلس انگلیس: تحریم هواوی به امنیت شبکه اینترنت کشور آسیب می زند.

این کمیته از دولت انگلیس خواسته که بسرعت درباره ادامه همکاری با شرکت چینی تصمیم گیری کند.

این کمیته در گزارشی که در روز آدینه منتشر شد، خاطرنشان کرد که حذف هواوی موجب وابستگی بیش از حد انگلیس به نوکیا و اریکسون و کاهش رقابت و در نهایت انعطاف پذیری کمتر و استانداردهای امنیتی پایین تر می گردد.

هم اکنون انگلیس در حال تحقیقاتی درباره هواوی است.

این در حالیست که پیشتر مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس در تازه ترین گزارش خود خاطرنشان کرد که شرکت چینی مخابراتی و ارتباطی هواوی هیچ گامی برای برطرف نقاط ضعف و حفره های امنیتی برنداشته و همچنان تهدیدی علیه امنیت ملی انگلیس به شمار می رود.

با اینحال اکنون اپراتورهای تلفن همراه در انگلیس مشغول آنالیز و تطبیق فناوری های شرکت هواوی با اینترنت نسل پنجم هستند. آنها هشدار داده اند اگر دولت انگلیس این شرکت را تحریم کند، از سایر کشورهای رقیب در منطقه عقب خواهند افتاد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یکسال اخیر تقابل تجاری بزرگی علیه چین به راه انداخته که دامنه آن همچنان در حال گسترش است و در این میان اروپاییان را هم به عنوان شرکای خود در ناتو تحت فشار قرار داده است.

وی پس از اعمال چند باره تعرفه های مختلف بر میلیاردها دلار کالاهای وارداتی از چین آن هم با توجیه سود یکطرفه پکن از صادرات به آمریکا و زیان تولیدنمایندگان ایالات متحده، به سراغ غول اینترنتی و مخابراتی چین یعنی هوآوی رفت تا از گسترش حضور آن در عرصه فناوری دنیا جلوگیری کند.

رئیس جمهوری آمریکا این بار به بهانه جاسوسی شرکت مخابراتی هواوی از کاربرانش، ضمن بستن بازارهای آمریکا روی محصولات و خدمات این شرکت چینی، از متحدان خود بویژه اروپا خواست واشنگتن را در این تحریم هوآوی همراهی نمایند.

تقابل دو کشور به سمتی پیش رفت که کانادا به درخواست مقام های قضائی آمریکا وان ژو منگ دختر رئیس شرکت هوآوی را که مدیریت اقتصادی ارشد این شرکت چینی را برعهده دارد، دستگیر کرد.

اتهام دیگر امریکا به هوآوی، نقض بالقوه تحریم ها علیه ایران است اما این شرکت و دولت چین این اتهامات را رد نموده و فشارهای واشنگتن را بهانه ای برای جلوگیری از حضور گسترده چین در عرصه فناوری دنیای می دانند.

واکنش اروپا در مقابل درخواست ها برای تحریم تجهیزات مخابراتی G5 شرکت هواوی ضد و نقیض بوده است؛ بعضی از دولت های اروپایی مسئله ای با اتهامات جاسوسی این شرکت ندارند و بعضی دیگر از تحریم این شرکت بزرگ چینی حمایت نموده اند.

انگلیس همراهی بیشتری با خواست واشنگتن صورت داد و هم اکنون لندن در حال تحقیقاتی درباره هواوی است. اما هواوی در میان کاربران و شرکت های خصوصی و حتی مجلس انگلیس طرفدارانی دارد و آنان گمان می نمایند همکاری با این غول تکنولوژی، شبکه اینترنت در انگلیس را توسعه می دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 349

به "مجلس انگلیس: تحریم هواوی به امنیت شبکه اینترنت کشور آسیب می زند." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس انگلیس: تحریم هواوی به امنیت شبکه اینترنت کشور آسیب می زند."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید