چین: انگلیس در برابر فشارهای آمریکا درباره هواوی ایستادگی کند

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، سفیر چین در انگلیس از لندن خواست، برای حفظ منافع خود در برابر فشارهای واشنگتن در مورد فعالیت شرکت هواوی و نسل پنجم شبکه تلفن همراه این شرکت مستقل عمل کند.

چین: انگلیس در برابر فشارهای آمریکا درباره هواوی ایستادگی کند

به گزارش فارس، لیو شیائومینگ سفیر چین در انگلیس در یادداشتی برای ساندی تلگراف از دولت ترزا می خواست در برابر فشارهای آمریکا علیه شرکت هواوی مستقل عمل کند و به این فشارها تن ندهد.

تداوم خصومت های آمریکا علیه شرکت های چینی از قبیل هواوی غول فعال در زمینه شبکه های رایانه ای و ارتباطاتی و فشارهای این کشور به دیگر کشورها برای توقف مراودات با این شرکت ها، سفیر چین در انگلیس را به نوشتن یادداشت در یک رسانه انگلیسی واداشته است.

شیائومینگ در یادداشت برای ساندی تلگراف، از دولت انگلیس خواست در برابر فشارهای خارجی در مورد فعالیت های هواوی، مستقل عمل کند و به این فشارها تن ندهد.

طبق بعضی گزارش ها، در جلسه اخیر شورای امنیت ملی انگلیس موضوع نگرانی های امنیتی در مورد فعالیت شرکت های چینی در انگلیس و موضع آمریکا علیه آنها مورد بحث نهاده شد و ترزا می نخست وزیر از طرح های هواوی برای یاری به لندن برای ایجاد نسل پنجم تلفن همراه (5G) حمایت کرد.

سفیر چین در انگلیس در ساندی تلگراف نوشت: کشورهای دارای نفوذ جهانی از قبیل بریتانیا، تصمیماتشان را بر اساس منافع ملی خودشان و به گونه مستقل اتخاذ می نمایند.

شیائومینگ از دولت انگلیس خواست در مورد فشارهای آمریکا به ویژه در زمینه ایجاد یک شبکه جدید نسل پنجم شبکه تلفن همراه، مقاومت کند و تصمیمات درست و مبتنی بر منافع ملی خود اتخاذ کند.

او با تاکید بر اینکه به دلیل فناوری نوین نسل پنجم شبکه تلفن همراه، نگرانی های امنیتی درباره آن قابل درک است، اضافه کرد: باید خطرها جدی گرفته گردد اما نباید اجازه داد که این خطرها وحشت ایجاد نمایند. اگر کشورها و شرکت ها با هم همکاری نمایند، می توان این خطرها را مدیریت کرد.

به گفته سفیر پکن در لندن، هواوی طی سال های گذشته، کارنامه خوبی در زمینه مسائل امنیتی داشته است و به سختی در حال کار به منظور بهبود بخشیدن فناوری خود و تقویت امنیت تجهیزاتش است.

یادداشت این مقام چینی در حالی منتشر شده که وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی اخیر با همتای انگلیسی با او درباره ایجاد نسل پنجم شبکه تلفن همراه توسط چین هشدار داده است.

این اولین باری نیست که دولت آمریکا به کشورهای خارجی در زمینه فعالیت شرکت های چینی به ویژه هواوی فشار می آورد و پیش از این واشنگتن علیه بعضی متحدانش از قبیل کانادا در زمینه حضور این شرکت ها فشارهای بسیاری اعمال نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 20 آبان 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 338

به "چین: انگلیس در برابر فشارهای آمریکا درباره هواوی ایستادگی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: انگلیس در برابر فشارهای آمریکا درباره هواوی ایستادگی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید