پوند انگلیس در پایین ترین سطح چهار ماهه

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، افزایش نگرانی ها از برگزیت بار دیگر به کاهش ارزش پوند در معاملات ارزی انجامید.

پوند انگلیس در پایین ترین سطح چهار ماهه

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، با وجود اعلام خبر توقف موقت مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا، دلار توانست معاملات هفتگی را با موفقیت به سرانجام برساند و بار دیگر در برابر همتایان بزرگ خود دست به پیروی زند. پس از آن که مذاکرات حزب محافظه کار و کارگر انگلیس بر سر چگونگی خروج از اتحادیه اروپا بازنده شد، ارزش پوند به پایین ترین سطح خود از پانزدهم ژانویه سال جاری رسید.

پوند در آخرین روز از معاملات هفتگی کاملاً از کانال 1.3 دلاری فاصله گرفت و به 1.27 دلار عقب نشست. بعضی از کارشناسان معتقدند اصرار مجلس انگلیس بر مخالفت با طرح های پیشنهادی دولت ترزا می در نهایت نخست وزیر را وادار به استعفا خواهد نمود و این مساله می تواند باعث ریزش بیشتر ارزش پوند گردد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در نامه به ترزا می نوشت: به شما نامه نوشتم تا اطلاع دهم که کلاف مذاکرات بر سر یافتن فهمی مشترک از نحوه ترک اتحادیه اروپا کاملاً گره خورده است. اگر چه حصول به تفاهم در جاهایی ممکن است اما نتوانستیم پلی برای ارتباط بین خود ایجاد کنیم.

ایمار دالی، استراتژیست ارزی در بانک مک کوایر گفت: قبلاً بیشتر مطمئن بودیم که در مذاکره با اروپایی ها به بازار مشترک یا چیزی شبیه آن دست خواهیم یافت اما اکنون مساله بیشتر مرتبط به توانایی نخست وزیر برای تداوم رهبری حزب محافظه کار است.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر پوند به ازای 1.138 یورو، 89.46 روپیه هند، 1.85 دلار استرالیا، 1.712 دلار کانادا، 1.285 فرانک سوئیس، 139.40 ین ژاپن و 8.79 یوان چین مبادله شد.

دیگر ارز مهم اروپایی یعنی یورو نیز در برابر دلار تاب مقاومت نداشت و تشدید اختلاف بین ایتالیا و سایر اعضای منطقه یورو بر سر چگونگی بازپرداخت بدهی های این کشور باعث شد تا یورو با عقب نشینی محسوسی به کار خود در معاملات هفتگی سرانجام دهد. هر یورو به 11.72 دلار عقب نشینی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 9 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 271

به "پوند انگلیس در پایین ترین سطح چهار ماهه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوند انگلیس در پایین ترین سطح چهار ماهه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید