حقایقی جالب از اقتصاد انگلیس

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، با وجود آن که انگلیس هشتادمین کشور بزرگ دنیا است اما پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا به شمار می رود.

حقایقی جالب از اقتصاد انگلیس

به گزارش خبرنگاران، بریتانیا قرار است به عنوان نخستین عضو تاریخ اتحادیه اروپا از این اتحادیه جدا گردد. در ادامه با حقایقی جالب از اقتصاد این کشور آشنا می شوید:

1-اندازه اقتصاد

اقتصاد انگلیس پس از امریکا، چین، ژاپن و آلمان، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می گردد که حجم تولیدات ناخالص داخلی آن چیزی در حدود 2.8 تریلیون دلار در سال است. جالب است بدانید مساحت این کشور تنها کمی بیشتر از مساحت ایالت میشیگان آمریکا است.

2- صادرات نفتی

شاید باور کردنش سخت باشد اما به لطف ذخایر نفتی دریای شمال، انگلیس در سال 2018 حدود 18 میلیارد دلار صادرات نفت داشته است. این کشور بیست و یکمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان محسوب می گردد.

3-پوند

پول ملی انگلیس یکی از پنج ارز جهانی محسوب می گردد و در بین تمامی این ارزها نیز بالاترین نرخ برابری را دارد. با این حال از زمان رای به خروج از اتحادیه اروپا در سال 2016 پوند حدود 14 درصد ارزش خود را از دست داد.

4- تعداد ثروتمندان

با وجود جمعیت کم در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، انگلیس با داشتن 145 میلیاردر در رده پنجم جهان واقع شده است.

5- کاخ باکینگهام

اقامت گاه خاندان سلطنتی انگلیس یکی از پر بازدیدترین اماکن توریستی در سراسر جهان و یکی از گران ترین آن ها است به گونه ای که ارزش این کاخ 1.55 میلیارد دلار برآورد شده است.

6- نظام درمانی

سیستم پزشکی انگلیس یکی از پیشرفته ترین نظام های درمانی در جهان محسوب می گردد و شرکت خدمات ملی بهداشتی 1.5 میلیون نفر را استخدام نموده است.

7- نرخ مالیاتی بالا

انگلیس یکی از بالاترین نرخ های مالیات بر ارزش افزوده در سطح جهان را دارد به گونه ای که نرخ 20 درصدی مالیات بر ارزش افزوده آن حدود دو برابر متوسط نرخ 11 درصدی درآمریکا است. این کشور هشتمین نرخ مالیات بر ارزش افزوده بالا در جهان را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 9 دی 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 357

به "حقایقی جالب از اقتصاد انگلیس" امتیاز دهید

1 کاربر به "حقایقی جالب از اقتصاد انگلیس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب از اقتصاد انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید