معاون ترامپ هم به انگلیس می رود؛ ایران محور گفت وگو با مقامات لندن

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، در پی کوشش های واشنگتن برای همسو کردن بریتانیا با سیاست های تند خود در قبال ایران، معاون رئیس جمهور آمریکا میخواهد اواسط شهریور ماه به انگلیس سفر کند.

معاون ترامپ هم به انگلیس می رود؛ ایران محور گفت وگو با مقامات لندن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بنا به اعلام کاخ سفید، مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صدد است برای بحث با مقامات انگلیسی درباره طیف گسترده ای از موضوعات از جمله برگزیت، ایران و چین و... در بین تاریخ های چهارم و پنجم سپتامبر (13 و 14 شهریور ماه) به لندن سفر کند.

اخیراً مقامات آمریکایی تمامی کوشش خود را به کار گرفته اند تا انگلیس را ترغیب نمایند که سیاست های تند و سخت واشنگتن در قبال ایران را در پیش بگیرند و حتی بعضی منابع مطلع می گویند واشنگتن در صدد است بریتانیا را ترغیب به خروج از برجام کند.

دوشنبه هفته جاری نیز، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید با هدف همسو کردن بریتانیا با سیاست های سرسختانه واشنگتن در قبال ایران، به انگلیس رفت اما بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس توضیح داد که موضع لندن در قبال ایران و توافق هسته ای تغییری نکرده است (جزئیات بیشتر).

بنا به گزارش پایگاه انگلیسی استاندارد، معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین میخواهد از جانب ترامپ و اعلام تعهد واشنگتن به صلح در ایرلند شمالی، در تاریخ ششم سپتامبر (15 شهریور ماه) به ایرلند سفر کند و با لئو وارادکار نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کند.

بر اساس این گزارش، پنس میخواهد در مورد مسائل تجاری، سرمایه گذاری و تقویت روابط مالی میان آمریکا و بریتانیا نیز بحث هایی را انجام دهد.

گزارش ها حاکی از آن است که معاون رئیس جمهور آمریکا اوایل ماه جاری میلادی با دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در کاخ سفید دیدار کرد.

اعلام خبر سفر پنس به انگلیس در حالی اجرا شده است که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً هشدار داده است که در صورتیکه برگزیت، توافق صلح در ایرلند شمالی را در معرض خطر قرار دهد، هیچ شانسی برای توافق تجاری انگلیس و آمریکا وجود نخواهد داشت.

وی به نمایندگان دموکرات که کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده دارند، توضیح داد که اگر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، توافق صلح ایرلند شمالی را در معرض خطر قرار دهد، توافق تجاری آمریکا و انگلیس را بلوکه خواهد نمود.

پیش از آن نیز شماری از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه کنگره هشدار داده بودند اگر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر روی امنیت مرزهای ایرلند تأثیر منفی بگذارد، مانع از انجام توافق تجاری بین لندن و واشنگتن می شوند. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 181

به "معاون ترامپ هم به انگلیس می رود؛ ایران محور گفت وگو با مقامات لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون ترامپ هم به انگلیس می رود؛ ایران محور گفت وگو با مقامات لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید