دانشجویان خارجی از دانشگاههای انگلیس می روند

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، به گزارش خبرنگاران، سه عامل بالا بودن هزینه های ادامه تحصیل، کمرشکن بودن هزینه های درمانی و سخت گیری های مربوط به اعطای ویزا موجب شده تا جمعیت قابل توجهی از دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در دانشگاههای مختلف انگلیس به فکر تجدیدنظر در تصمیم خود برای ادامه حضور در این کشور افتاده و مقصد دیگری را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

دانشجویان خارجی از دانشگاههای انگلیس می روند

آمارها نشان می دهد 18 درصد از دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی انگلیس در سال تحصیلی 2013-2014 دانشجویان بین المللی بوده اند. این کشور با 16 درصد، پس از آمریکا (13 درصد) بیشترین شمار دانشجویان بین المللی در سال 2012 در سراسر دنیا را جذب خود نموده بود.

اما به نظر می رسد در سالهای آینده تغییرات قابل توجهی در این ارقام صورت گیرد. به تازگی اعلام شده که دانشجویان بین المللی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا راهی دانشگاههای انگلیس می شوند باید به ازای هر سال از مدت ویزای خود 150 پوند به عنوان هزینه های درمان بپردازند.

همچنین دانشجویان بین المللی که از خارج از مرزهای اتحادیه اروپا راهی انگلیس شده اند در بسیاری از رشته ها مانند پزشکی تا 4 برابر دانشجویان کشورهای عضو این اتحادیه و انگلیس باید هزینه تحصیل بپردازند.

اما این تمام داستان ناراحت کننده دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاههای انگلیس نیست. بسیاری از آنها معتقدند دانشگاههای این کشور برخورد مناسبی با دانشجویان بین المللی ندارند. گزارشی که به تازگی از 3100 دانشجوی بین المللی حاضر در انگلیس منتشر شده نشان می دهد بیش از نیمی از آنها دل چندان خوشی از دانشگاههای انگلیس ندارند و 19 درصد نیز معتقدند دانشگاههای این کشور را نمی توانند مکانی محبت آمیز برای خود به شمار آورند.

این وضعیت موجب شده تا در سال تحصیلی 2012-2013 شمار دانشجویان هندی علاقمند به تحصیل در دانشگاههای انگلیس 25 درصد کاهش یابد. بسیاری از آنها اکنون به فکر ادامه تحصیل در دانشگاههای کانادا و استرالیا هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 15 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 288

به "دانشجویان خارجی از دانشگاههای انگلیس می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان خارجی از دانشگاههای انگلیس می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید