راهبرد کوربین درباره خروج از اتحادیه اروپا مورد حمایت اعضای حزب کارگر انگلیس نهاده شد

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، اعضای حزب کارگر انگلیس از راهبرد جرمی کوربین، رهبر این حزب درباره موکول کردن موضع گیری بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به بعد از انتخابات حمایت کردند.

راهبرد کوربین درباره خروج از اتحادیه اروپا مورد حمایت اعضای حزب کارگر انگلیس نهاده شد

به گزارش، بیشتر اعضای حزب کارگر انگلیس در نشست سالانه این حزب از راهبرد جرمی کوربین رهبر این حزب که هر گونه موضع گیری بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به بعد از انتخابات موکول کرد و تابع رویکرد مردم دانست، پشتیبانی کردند.

بیشتر اعضای حزب کارگر انگلیس، دومین حزب دارای بیشترین کرسی در مجلس عوام انگلیس پس از حزب حاکم محافظه کار، در نشست سالانه این حزب در شهر برایتون در جنوب انگلیس رویکرد جرمی کوربین را پذیرفتند.

جرمی کوربین پیشنهاد نموده بود موضع این حزب درباره برکسیت تابع نظر اکثریت مردم در انتخابات جدید باشد و در صورت درخواست مجدد اکثریت برای جدایی از اتحادیه اروپا در انتخابات تازه، توافق جدید با اتحادیه اروپا حاصل گردد که در بر گیرنده حداکثر رضایت آحاد جامعه باشد.

برکسیت علاوه بر حزب محافظه کار، رقیبش حزب کارگر را نیز دچار چند دستگی کرد و بعضی رویکرد کوربین رهبر این حزب را در نگرفتن موضع شفاف در قبال برکسیت موجب شکست این حزب در انتخابات آینده دانستند. کوربین در واکنش به این اختلافات، گفت: در نشست سالانه این حزب اکثریت اعضا هر تصمیمی در قبال برکسیت بگیرند او خواهد پذیرفت.

مخالفان رویکرد کوربین معتقدند، او باید به طور شفاف از ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کند برخلاف جانسون که حامی سرسخت خروج و جدایی این کشور از اتحادیه اروپاست. مهلت تمدید شده انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا نهم آبان (31 اکتبر) به سرانجام می رسد و جانسون اعلام نموده چنانچه تا آن موقع نخست وزیر باشد با توافق یا بی توافق انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود.

پس از دو حزب بزرگ محافظه کار و کارگر، دو حزب کوچکتر یعنی حزب ملی اسکاتلند و حزب لیبرال دموکرات به ترتیب به عنوان سومین و چهارمین حزب بزرگ انگلیس بر ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا تاکید دارند و با کمی تفاوت، این رویکرد را به عنوان راهبرد اصلی خود برگزیده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 2 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 252

به "راهبرد کوربین درباره خروج از اتحادیه اروپا مورد حمایت اعضای حزب کارگر انگلیس نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهبرد کوربین درباره خروج از اتحادیه اروپا مورد حمایت اعضای حزب کارگر انگلیس نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید