هشدار آمریکا و انگلیس به اتباعشان درباره سفر به هند

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، به دنبال گسترش اعتراضات علیه حکومت دهلی نو در شهرهای شمالی هند، آمریکا و انگلیس نسبت به سفر هند هشدار دادند.

هشدار آمریکا و انگلیس به اتباعشان درباره سفر به هند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ملت تایمز، دولت های آمریکا و انگلیس همزمان با تشدید سرکوب مسلمانان در شهرهای مختلف اوضاع این کشور را متشنج خواندند.

واشنگتن و لندن از اتباع خود خواستند سفرهای غیرضروری خود به هند را لغو نموده و تا بازگشت آرامش از سفر به این کشور پرهیز نمایند.

آمریکا و انگلیس ضمن هشدار به شهروندان خود تاکید کردند: شرایط کنونی هند را بانگرانی دنبال می نمایند و امیدوارند که مساله به زودی حل گردد.

گفته می گردد واشنگتن از دهلی نو خواسته به حقوق اقلیت های مذهبی توجه نموده و قوانینی که صرفا به ضرر مسلمانان است را تصویب نکند.

از سوی دیگر مسلمانان هندی در بسیاری از شهرهای بزرگ به خیابان ها آمده و علیه حکومت مودی شعار سر می دهند، آنها معتقدند تصویب قانونی که اعطای تابعیت را به مسلمان نبود مشروط می نماید در اصل پایمال کردن حقوق مسلمانان است.

در حال حاضر بیشترین اعتراضات در ایالت آسام جریان دارد و بسیاری از ادارات و سازمان های دولت این منطقه نیز تعطیل شده است.

سرکوب اعتراضات در هند تاکنون به مرگ حداقل 4 نفر و زخمی شدن ده ها نفر منجر شده ولی دولت دهلی نو از تصمیم خود منصرف نشده است.

هند اخیر قانونی تصویب نموده است که طبق آن تمام مهاجرین خارجی که 6 سال از مدت اقامتشان در هند گذشته باشد به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می نمایند.

این درحالی است که طبق اعلام بعضی منابع حدود 195 میلیون مسلمان در هند زندگی می نمایند و احزاب مختلف مسلمان تصویب این قانون را تبعیض مذهبی می دانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 24 آذر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 351

به "هشدار آمریکا و انگلیس به اتباعشان درباره سفر به هند" امتیاز دهید

2 کاربر به "هشدار آمریکا و انگلیس به اتباعشان درباره سفر به هند" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا و انگلیس به اتباعشان درباره سفر به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید