کانادا حضور نظامی خود را در کویت تقویت می نماید

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، خبرنگاران: کانادا و کویت تفاهمنامه ای درخصوص حضور نیروهای مسلح کانادایی در کویت و انتقال این نیروها از این کشور امضا کردند.

کانادا حضور نظامی خود را در کویت تقویت می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع کانادا در بیانیه ای اظهار داشت، کویت و کانادا تفاهمنامه ای درخصوص حضور نیروهای مسلح کانادایی در کویت، استقرار تجهیزات نظامی آنها و انتقال این نیروها از خاک این کشور امضا نموده اند.

در این بیانیه آمده است: پروتکل تفاهمی که ژنرال محمد خالد الخضر، معاون رئیس ستاد ارتش کویت و دریادار بیل ترولاو، فرمانده نیروهای کانادایی در اقیانوس آرام و فرمانده نیروهای عملیاتی در ارتش کانادا امضا کردند، به کانادا اجازه می دهد در کویت به عنوان یک منطقه پشتیبانی عملیاتی حضور داشته باشد.

این توافق پس از توافق اولی سال 2011 صورت می گیرد. به موجب توافق سال 2011 کانادا گردان پشتیبانی عملیاتی خود را در کویت به منظور پشتیبانی نیروهای کانادایی در افغانستان مستقر نموده است.

دولت کانادا با تاکید بر اینکه منطقه پشتیبانی عملیاتی، پایگاه نظامی نیست، توضیح داد حضورش در کویت به آن اجازه می دهد از کویت برای اجرای ماموریت های صلحبانی و ماموریت های توسعه ای یا انسانی استفاده کند.

ژنرال استوارت پیر فرمانده ستاد عملیات ارتش کانادا اعلام کرد پروتکل این تفاهمنامه توان نیروهای نظامی کانادا را حفظ و از فعالیت های نظامی در منطقه در صورت احتیاج، حمایت می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 210

به "کانادا حضور نظامی خود را در کویت تقویت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا حضور نظامی خود را در کویت تقویت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید