اختلافات گسترده در میان احزاب دولت ائتلافی ایتالیا

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، پس از بالا دریافت اختلاف میان احزاب ائتلافی دولت ایتالیا، ماتئو سالوینی وزیر کشور و رئیس حزب لیگ این کشور خواهان برگزاری جلسه ای برای جلوگیری از فروپاشی دولت شد.

اختلافات گسترده در میان احزاب دولت ائتلافی ایتالیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، متیو سالوینی وزیر کشور و معاون اول نخست وزیر ایتالیا گفت میخواهد در راستای وجود نگرانی از فروپاشی دولت، نشستی را با حضور سران حزب جنبش 5 ستاره، بازوی دیگر دولت، برگزار کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، سالوینی روز آدینه گفت: ما قطعاً ملاقاتی خواهیم داشت. مشکل از دی مایو نیست اما مخالفت ها از سوی سیاست مداران حزب پنج ستاره صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: از سوی بعضی وزرای 5 ستاره موانعی سرتاسری و واضح و بر سر راه پیشنهادات، ابتکارات، پروژه ها و زیرساخت ها قرار گرفته است که به ایتالیا آسیب می زند.

بسیاری از هم حزبی های سالوینی که رهبر حزب لیگ است از او خواسته اند از ائتلاف با جنبش 5 ستاره خارج شده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام گردد.

بیشترین خشم حزب سالوینی به خاطر متوقف شدن اعطای خودمختاری بیشتر به بعضی مناطق این کشور است توسط جنبش 5 ستاره است. همچنین رأی دادن 5 ستاره ها به اورزولا فن در لاین رئیس جدید کمیسیون اروپا از دیگر مواردی بود که خشم اعضای حزب لیگ را برانگیخت.

از سوی دیگرلوئیجی دی مایو رهبر حزب 5 ستاره و دیگر معاون نخست وزیر ایتالیا، درخصوص وجود اتهاماتی نسبت به پول دریافت سالوینی از روسیه ابراز نگرانی نموده است.

هفته گذشته، یک وب سایت آمریکایی مدعی شد فایل صوتی گفت وگو میان سه ایتالیایی شامل یکی از مشاوران نزدیک سالوینی و سه فرد روس ناشناس را به دست آورده است که در آن درباره یک معامله نفتی 1.5 میلیارد دلاری مذاکره می نمایند و طرف ایتالیایی خواستار تخفیف در هزینه قرارداد می گردد تا بتواند آن را به حساب حزبشان واریز نمایند.

گفته می گردد، جیانلوکا ساوُیینی دوست و مشاور نزدیک سالوینی متهم اصلی این پرونده است.

طبق قانون ایتالیا، دریافت وجوه خارجی توسط احزاب ممنوع است و قوانین بسیار سخت گیرانه در این خصوص، نتیجه سال ها فساد در احزاب این کشور است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز روز گذشته (آدینه) در این باره گفت دولت ایتالیا باید درباره اتهامات وارد شده در این پرونده تحقیق کند.

از دیگر اختلافات این دو حزب، موضعی است که در برابر پذیرش و نحوه برخورد با پناه جویان دارند.

سالوینی که دارای تفکرات راست گرایانه و افراطی است تمایل دارد کشتی های نظامی و گشت های هوایی در مرزهای ایتالیا مستقر کند تا مانع از ورود پناهجویان به ایتالیا شوند.

از این رو، سیاست های وزیر حمل و نقل و وزیر دفاع ایتالیا که عضو لیگ 5 ستاره هستند، تضاد زیادی با خواسته های سالوینی دارد و او به دنبال بیرون کردن آن ها از دولت است.

همچنین سالوینی، فرانسه را در ارتباط با موضع این کشور درباره کاپیتان کشتی امدادی Sea-Watch که شماری از پناه جویان را نجات داده و به ساحل ایتالیا رسانده بود، به ریاکاری متهم کرد.

با توجه به نزدیک بودن تاریخ تصویب بودجه سال 2020 ایتالیا، احتمال برگزاری زودهنگام انتخابات بسیار کم است. یک مقام ایتالیایی در این باره گفت سرجیو ماتارلا می خواهد دولت در ماه اکتبر برقرار باشد تا تصویب بودجه با مشکل روبرو نگردد.

سالوینی با رد این زمان بندی ها می گوید ائتلاف ممکن است هر زمانی از بین برود.

در حالی که حزب لیگ اکثریت مجلس ایتالیا را در اختیار دارد و مدعی است در صورت برگزاری انتخابات جدید می تواند دولت را قبضه کند، بر اساس نظرسنجی ها، حزب 5 ستاره با کاهش تعداد کرسی روبرو است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 116

به "اختلافات گسترده در میان احزاب دولت ائتلافی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلافات گسترده در میان احزاب دولت ائتلافی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید