اسپانیا رهبران جنبش استقلال کاتالونیا را به جمعا 100 سال حبس محکوم کرد

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، دادگاه عالی اسپانیا 12 نفر را به جرم کوشش برای اعلام استقلال یکی از مناطق این کشور به حبس طولانی مدت محکوم کرد.

اسپانیا رهبران جنبش استقلال کاتالونیا را به جمعا 100 سال حبس محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سران استقلال طلبان منطقه کاتالونیا اسپانیا در دادگاهی که روز دوشنبه برگزار گردید، به حبس طولانی مدت محکوم شدند.

به نوشته پایگاه اینترنتی بلومبرگ، در این دادگاه، 12 نفر از سران استقلال طلبان کاتالونیا به جرم کوشش برای جدا کردن این منطقه از اسپانیا در سال 2017 میلادی، محکوم به حبس و تبعید شدند.

سنگین ترین حکم این دادگاه را اوریل جانکراس معاون سابق رئیس دولت محلی دریافت کرد و به 13 سال حبس محکوم شد. کارلس پوئیگدمون رئیس دولت محلی وقت نیز همچنان در تبعید خود خواسته در کشور بلژیک به سر خواهد برد.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، دادگاه اسپانیا جرم 9 نفر از این مقامات دولت محلی کاتالونیا را خیانت، شورش و سوء استفاده از بودجه دولتی اعلام نموده و آن ها را مجموعاً به حدود 100 سال زندان محکوم کرد.

با گذشت دو سال از همه پرسی جنجالی استقلال کاتالونیا، تنش ها بر سر وضعیت این منطقه هنوز هم ادامه دارد. روز شنبه مصادف با روز ملی اسپانیا حدود 10 هزار نفر در مادرید پایتخت این کشور در اعتراض به استقلال طلبی کاتالان ها به خیابان ها آمدند. روز یکشنبه متقابلاً حامیان جدایی کاتالونیا در شهر بارسلونا دست به تظاهرات زدند.

استقلال طلبان کاتالونیا در سال 2017، استقلال کاتالونیا از اسپانیا را طی یک نظرسنجی به رأی گذاشتند. با وجود یورش نیروهای امنیتی به مراکز رأی گیری و کوشش دولت مرکزی اسپانیا برای اخلال در روند برگزاری، اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در آن همه پرسی، به جدایی این منطقه رأی دادند. این اقدام مهم ترین بحران سیاسی اسپانیا از زمان پایان یافتن حکومت دیکتاتوری فرانسیسکو فرانکو در این کشور قلمداد شد.

یک ماه پس از انجام نظرسنجی که با پاسخ شدید پلیس اسپانیا همراه شد، مجلس کاتالونیا به طور یک جانبه استقلال این منطقه را خاطرنشان کرد. دولت اسپانیا در اقدامی متقابل کنترل کامل این ناحیه را در دست گرفت و دستور دستگیری پیگدمونت و سایر اعضای دولت را صادر کرد.

رسیدگی به اتهامات این استقلال طلبان در دادگاه عالی مادرید چهار ماه طول کشید و بیش از 400 شاهد در آن حاضر شدند. از جمله این شهود می توان به ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا در دوره برگزاری همه پرسی اشاره نمود.

این حکم می تواند واکنش بسیار شدیدی را در میان کاتالونیا ایجاد کند، جایی که استقلال طلبان دو سال پیش بزرگترین بحران سیاسی اسپانیا طی چندین دهه گذشته را به وجود آوردند.

این موضوع همچنین فضای سیاسی اسپانیا را در آستانه چهارمین انتخابات عمومی طی چهار سال گذشته، پیچیده می نماید.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 22 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 301

به "اسپانیا رهبران جنبش استقلال کاتالونیا را به جمعا 100 سال حبس محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا رهبران جنبش استقلال کاتالونیا را به جمعا 100 سال حبس محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید