اعلام نگرانی مدیران فیس بوک برای اشتراک گذاری اطلاعات کاربران واتس اپ با پلیس انگلیس

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، طی روزهای اخیر گزارش هایی منتشر شده که می گوید اطلاعات کاربران واتس اپ و فیس بوک با پلیس انگلیس به اشتراک گذاشته می گردد. این موضوع اکنون باعث نگرانی مدیران فعلی و پیشین فیس بوک شده است.

اعلام نگرانی مدیران فیس بوک برای اشتراک گذاری اطلاعات کاربران واتس اپ با پلیس انگلیس

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، دو نشریه تایمز و بلومبرگ مدعی شدند که یک معاهده جدید بین انگلیس و ایالات متحده، شرکتهایی مثل فیس بوک را وادار می نمایند که پیغام های رمزگذاری شده را از سرویس هایی مانند واتس اپ به مقام های دولتی تحویل دهند.

این دو گزارش با استناد به منابع محرمانه، برآورد هایی را ایجاد می نمایند که دولت های آمریکا و انگلیس اساساً واتس اپ را وادار نموده اند که اطلاعاتپشت پرده را افشا نمایند. اما کارشناسان امنیتی معتقدند که این پیمان موجب سرعت بخشیدن به روند دسترسی به اطلاعات شخص کاربران و حتی ایجاد خطر برای کاربران می گردد.

این موضوع به سرعت جنجالی شده است و حتی رئیس واتس اپ گفت که از این گزارشها شگفت زده شده است و هنوز هیچ اطلاعاتی درباره این اجبار دریافت ننموده است. اما در سخنانی ضد و نقیض سخنگوی دفتر انگلیس واتس اپ گفت که آمریکا و انگلیس متعهد به امضای توافقنامه دسترسی جهانی به داده ها هستند که باعث می گردد سرعت اجرای قانون در تحقیقات و پیگرد قانونی تروریست ها، آزاردهندگان جنسی بچه ها و دیگر مجرمان افزایش یابد.

گزارش های منتشر شده نشان می دهد که معاهده جدید انگلیس و آمریکا قرار است ماه آینده به امضا برسد.به گفته بلومبرگ، این پیمان شرکت های بانی شبکه های اجتماعی را مجبور می نماید تا اطلاعات را برای پشتیبانی از تحقیقات در خصوص افراد مشکوک به جرایم جدی از جمله تروریسم و پدوفیلی به اشتراک بگذارند.

این گزارش برآورد های گسترده ای را برانگیخته است که دو دولت ایالات متحده و انگلیس به طور جدی واتس اپ را برای وادار کردن به ارائه این اطلاعات تحت فشار قرار داده اند. این موضوع یک نقض حریم خصوصی جدی علیه کاربران شبکه های اجتماعی محسوب می گردد و می تواند باعث ناراحتی بسیاری از کاربران گردد که علاقه ای به افشای اطلاعات خود ندارند.

البته ویل کاتکارت(مدیر فعلی امنیت واتس اپ) و رئیس امنیت سابق فیس بوک؛ الکس استاموس می گویند این پیمان به معنای شکستن رمزگذاری یا خاتمه دادن به امنیت کاربران نیست. آنها می گویند هدف از این کار سرعت بخشیدن به روند پیگیری تخلفات بعضی افراد در فضای مجازی و تسهیل روند قانونی علیه این افراد در مراکز پلیس و دادگاه های انگلستان است.

پیش از این بعضی مقام های سیاسی در انگلیس نسبت به روند فعالیت شبکه های اجتماعی واکنش هایی جدی نشان داده بودند و ابراز نگرانی نموده بودند. در بعضی موارد نیز عدم دسترسی به اطلاعات کاربران باعث ایجاد وقفه در پژوهش های پلیس شده بود. از جمله این موارد، قتل لوسی مک هه 13 ساله بود که بعد از آنکه مظنون استفن نیکلسون از تحویل رمز عبور فیس بوک خود به پلیس امتناع کرد روند پژوهش ها به مشکل برخورد.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 9 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 273

به "اعلام نگرانی مدیران فیس بوک برای اشتراک گذاری اطلاعات کاربران واتس اپ با پلیس انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام نگرانی مدیران فیس بوک برای اشتراک گذاری اطلاعات کاربران واتس اپ با پلیس انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید