افشای هزینه 3.5 میلیون پوندی پلیس انگلیس برای تأمین امنیت ترامپ

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، روزنامه گاردین فاش کرد تأمین امنیت ترامپ طی سفرش به انگلیس، برای پلیس متروپولیتن چیزی حدود 3.5 میلیون پوند هزینه داشته است.

افشای هزینه 3.5 میلیون پوندی پلیس انگلیس برای تأمین امنیت ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفر رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به انگلیس، 3.5 میلیون دلار خرج روی دست پلیس لندن گذاشت.

به نوشته روزنامه گاردین، در نتیجه اعتراضات ده ها هزار نفری به حضور ترامپ در انگلیس، دولت این کشور مجبور شد 6300 نیروی پلیس را برای حفظ امنیت این مهمان رسمی به کار بگیرد.

دیدار رسمی ترامپ از انگلیس در حالی طبق نتایج آنالیز این روزنامه تحت قانون آزادی اطلاعات بیش از 3.5 میلیون دلار برای پلیس متروپولیتن هزینه در بر داشت که پلیس انگلیس مدت ها است با کمبود شدید نیرو و بودجه روبرو است.

پیش از سفر ترامپ به لندن، سخنگوی پلیس متروپولیتن گفت: یک تیم باتجربه فرماندهی در حال آماده شدن برای کنترل چند وجهی امور و عملیات امنیتی برای دیدار رئیس جمهور هستند. ضمن اینکه مسئولیت دادن حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز نیز بر عهده متروپولیتن است، این مسئله باید با نیازهای پیچیده برای برنامه ریزی کنترل امور در تعادل باشد.

قبل از ورود ترامپ به لندن در تاریخ 2 ژوئن (12 خرداد)، 306 نیروی پلیس در این شهر به منظور پیاده سازی برنامه های لازم برای حفظ امنیت ترامپ به کار گمارده شدند. هنگامی که او برای شرکت در مراسم دی-دِی به شهر پورتموث رفت نیز 411 مأمور در لندن مشغول به ترتیب دادن امنیت سفر او بودند. حتی روز 6 ژوئن که ترامپ به ایرلند سفر کرد همچنان 38 مأمور متروپلیتن درگیر بودند.

عملیات نیروهای پلیس انگلیس برای تامین امنیت ترامپ مواردی از قبیل استفاده از تک تیراندازها، سگ های بمب یاب و بالگردهای گشتی را در بر می گرفت.

سخنگوی پلیس ایرلند گفت محاسبه هزینه های تأمین امنیت ترامپ هنگام اقامت در هتل و انجام بازی گلف در آن کشور هنوز به اتمام نرسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 144

به "افشای هزینه 3.5 میلیون پوندی پلیس انگلیس برای تأمین امنیت ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای هزینه 3.5 میلیون پوندی پلیس انگلیس برای تأمین امنیت ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید