برگزاری آزمون ریاضی دانشگاه واترلو کانادا در ایران

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، انجمن ریاضی دانان جوان به عنوان نماینده دانشگاه واترلو کانادا، هجدهمین دوره مسابقات بین المللی دانشگاه واترلو در کانادا را با عنوان گاوس (Gauss) برای دانش آموزان پایه پنجم تا دوازدهم برگزار می نماید.

برگزاری آزمون ریاضی دانشگاه واترلو کانادا در ایران

داوود مولوی دبیر انجمن ریاضی دانان جوان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی خبرنگاران گفت: مرکز آموزش علوم ریاضی و رایانه دانشگاه دولتی واترلو در شهر واترلو ایالت آنتاریو، هرساله آزمون های ریاضی را در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش آموزان با هدف شناسایی برترین استعدادها و علاقمند کردن آنها به ریاضی برگزار می نماید.

وی خاطر نشان کرد که در آزمون گاوس؛ خلاقیت، هوش و ریاضی دانش آموزان سنجیده می گردد. این آزمون 25 سوال در سه قسمت دارد که به ترتیب از سوالات ساده شروع می شوند و کم کم سخت شده و در قسمت سوم سوال هایی مطرح می شوند که دانش آموزان باید خیلی کار نموده باشند تا بتوانند به آنها پاسخ دهند.

به گفته مولوی، نتایج این مسابقه ظرف کمتر از یک ماه از سوی دانشگاه واترلوی کانادا تعیین خواهد شد و دانشگاه واترلو کانادا به دانش آموزان شرکت نماینده در این آزمون، گواهی حضور و به دانش آموزان برتر دیپلم افتخار می دهد.

دبیر انجمن ریاضی دانان جوان اظهار داشت: انجمن ریاضی دانان جوان در کنار فعالیت های خود در برگزاری آزمون ها و مسابقات بین المللی با کوشش و پیگیری فراوان به کشف و پرورش استعدادهای برگزیده می پردازد و با ارایه طیف گسترده ای از خدمات، مسیر رشد و شکوفایی را برای همه علاقمندان به ریاضی در هر سطح و مقطعی که به انجمن بپیوندند، فراهم می سازد.

مولوی اظهار داشت: انجمن ریاضی دانان جوان، نخستین و فعال ترین نهاد تخصصی در آموزش ریاضی در مقطع دانش آموزی است که فعالیت های خود را از اواخر دهه 70 با همکاری جمعی از برترین های دانشگاه های شهر تهران و برگزیدگان المپیادهای علمی کشور در زمینه آموزش ریاضی شروع کرد و از جمله فعالیت های این انجمن می توان به برگزاری مسابقات بین المللی ریاضی واترلو کانادا در ایران اشاره نمود که از حدود 18 سال قبل تاکنون در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می گردد.

علاقه مندان به عضویت در انجمن ریاضی دانان جوان و شرکت در مسابقات و کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت های انجمن ریاضی دانان جوان به سایت www.student.ir مراجعه نمایند و یا با تلفن روابط عمومی انجمن به شماره 43061-021تماس بگیرند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 30

به "برگزاری آزمون ریاضی دانشگاه واترلو کانادا در ایران" امتیاز دهید

4 کاربر به "برگزاری آزمون ریاضی دانشگاه واترلو کانادا در ایران" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آزمون ریاضی دانشگاه واترلو کانادا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید