تخلیه 10 هزار نفر در مناطق سیل زده کانادا، هشدار درباره سیل های خطرناک تر

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، در پی اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا به دنبال وقوع سیلاب در شهرهای مختلف این کشور، بیش از 10 هزار نفر از اهالی مناطق سیل زده مجبور به ترک خانه های شان شدند.

تخلیه 10 هزار نفر در مناطق سیل زده کانادا، هشدار درباره سیل های خطرناک تر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، از زمان اعلام وضعیت اضطراری در اتاوا پایتخت کانادا در روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون، بیش از 10 هزار نفر از ساکنان مناطق سیل زده کانادا مجبور به تخلیه خانه های خود شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، بعد از اعلام وضعیت اضطراری در اتاوا، 400 نظامی در این شهر با هدف یاری به مهار اوضاع کنونی مستقر شده اند.

شبکه سی تی وی نیوز گزارش کرد بیش از 10 هزار نفر در مناطق سیل زده برانسویک، کبک و آنتاریو مجبور به ترک خانه های خود شدند.

تخلیه خانه های مناطق مذکور در حالی انجام شده است که رالف گودال وزیر امنیت عمومی فدرال توضیح داد که اوضاع در آنتاریو رو به وخامت می رود و سیلاب حدود 9 هزار و 200 اقامتگاه و کلبه در منطقه برانسویک به همراه هفت هزار ملک دیگر را فرا گرفته است.

جنویو گیلبالت وزیر امنیت عمومی کبک نیز در خصوص وضعیت شهر به خبرنگاران گفت: در کبک، سیلاب که تا حد زیادی در نتیجه ذوب شدن برف بعد از یک زمستان سخت اتفاق افتاده است، به وضعیت ثبات رسیده است.

وی در ادامه اضافه کرد: سطح آب در حال پایین رفتن است و مسئولان شهر امیدوارند که بتوانند از این منطقه محافظت نمایند.

با اینحال، مقامات اتاوا، تأکید نموده اند که احتمال بالا رفتن سطح آب در رود اتاوا و انشعاب های آن طی روزهای آتی وجود دارد.

از طرف دیگر، بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جیم واتسون شهردار اتاوا از جانب خود هشدار داده است که بدترین سیلاب در راه است.

اظهارات واتسون در حالی مطرح شد که پیش از این تأکید نموده بود که دیگر به تنهایی قادر به کنترل اوضاع نیست و سپس در یک پیغام توییتری از استقرار نظامیان ارتش برای یاری به مهار وضعیت کنونی قدردانی نموده بود.

رسانه های کانادا گزارش نموده اند که تیم های امدادی، عملیات جستجو و نجات تعداد زیادی از حیوانات خانگی در مناطق سیل زده را شروع نموده اند.

هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی انسانی ناشی از سیل توسط رسانه ها و مقامات کانادایی مخابره نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 18

به "تخلیه 10 هزار نفر در مناطق سیل زده کانادا، هشدار درباره سیل های خطرناک تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلیه 10 هزار نفر در مناطق سیل زده کانادا، هشدار درباره سیل های خطرناک تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید