استفاده از پلاستیک یک بار مصرف در کانادا ممنوع می گردد

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، دولت کانادا امروز به طور رسمی خاطرنشان کرد که استفاده از بعضی انواع پلاستیک های یک بار مصرف در این کشور از سال 2021 ممنوع می گردد.

استفاده از پلاستیک یک بار مصرف در کانادا ممنوع می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی ان ان، نی های یک بار مصرف، انواع کیسه های پلاستیکی، قاشق و چنگال های یک بار مصرف پلاستیکی و غیره از جمله موادی هستند که تا دو سال دیگر در این کشور قابل استفاده نخواهند بود.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا این تصمیم را به اطلاع عموم رسانده و تصریح نموده این مسئله ای است که ما نمی توانیم آن را نادیده بگیریم.

وی افزوده است: پلاستیک های زیادی به رودخانه ها و اقیانوس ها ریخته شده و به عنوان زباله دفن می شوند و پارک ها و سواحل ما را آلوده می نمایند و شدت آلودگی رودخانه ها و دریاچه ها و اقیانوس ها به علت ریخته شدن زباله ها موجب نگرانی است. از سوی دیگر کمتر از ده درصد از پلاستیک های دور ریخته شده در کانادا بازیافت می شوند و این روند باید متوقف گردد.

بر اساس اعلام دولت کانادا هر سال یک میلیون پرنده و بیش از صدهزار پستاندار دریایی به علت بلع پلاستیک به شدت بیمار شده یا حتی می میرند. پیش از این کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بعضی ایالات آمریکا تصمیمات مشابهی گرفته بودند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 56

به "استفاده از پلاستیک یک بار مصرف در کانادا ممنوع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از پلاستیک یک بار مصرف در کانادا ممنوع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید