کانادایی ها تا سال 2021 با پلاستیک خداحافظی می نمایند

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، دولت کانادا با هدف کاهش آلودگی محیط زیست میخواهد میزان مصرف پلاستیک و به تبع آن میزان فراوری زباله های پلاستیکی را در این کشور کاهش دهد. از همین رو از ممنوعیت فراوری و استفاده از بعضی انواع پلاستیک های یک بار مصرف تا دو سال دیگر خبر داده است.

کانادایی ها تا سال 2021 با پلاستیک خداحافظی می نمایند

پیش از این اتحادیه اروپا، پرو، استرالیا و ایالت های کالیفرنیا و هاوایی آمریکا طرح های مشابهی را برای مقابله با آلاینده های پلاستیکی به اجرا گذارده بودند که از جمله آنها می توانند به ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی، لیوان های پلاستیکی یک بار مصرف و غیره اشاره نمود.

بر اساس بیانیه ای که دولت کانادا در این زمینه منتشر نموده، این کشور به علت برخورداری از طولانی ترین نوار ساحلی دنیا و حجم زیادی از منابع آبی پاک به طور جدی با خطر آلاینده های پلاستیکی روبرو است و بازیافت کمتر از 10 درصد زباله های پلاستیکی خطرات این منبع آلودگی را تشدید می نماید.

همچنین بسیاری از این زباله ها به رودخانه ها و اقیانوس ها ریخته می شوند و لذا دولت کانادا استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف مانند انواع نی های پلاستیکی، کیسه های پلاستیکی، کارد و چنگال های پلاستیکی و همزن های پلاستیکی مورد استفاده در ظرف های نوشیدنی را از ابتدای سال 2021 ممنوع می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 52

به "کانادایی ها تا سال 2021 با پلاستیک خداحافظی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادایی ها تا سال 2021 با پلاستیک خداحافظی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید