مقررات آموزشگاه اسکار برای انتخاب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان تغییر می نماید

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، آموزشگاه اسکار تغییراتی برای انتخاب بهترین فیلم بین المللی وضع کرد که از همین سال جاری عملی می گردد.

مقررات آموزشگاه اسکار برای انتخاب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان تغییر می نماید

مهر به نقل از ورایتی نوشت: آموزشگاه اسکار برای انتخاب یکی از پیچیده ترین بخش های خود یعنی انتخاب بهترین فیلم بلند بین المللی 2020 که تا سال پیش به عنوان بخش خارجی زبان شناخته می شد، تغییراتی وضع نموده است.

  • مجله اسکار

دیروز اطلاعیه ای برای اعضای شاخه های مختلف اسکار ارسال شد تا به آنها اطلاع داده گردد که چه تغییراتی در روند رای دادن به فیلم های راه یافته به فهرست نهایی را تغییر می دهد، در مقررات ایجاد شده است.

در مرحله اول رای دادن شامل یک دور مقدماتی است که کمیته انتخاب فیلم های بلند بین المللی، 93 فیلم داوطلب حاضر در رقابت اسکار سال جاری را برای آنالیز ارایه می نماید. از آنجا یک فهرست کوتاه شامل 10 فیلم انتخاب می گردد. این رقم تا پیش از این شامل نام 9 فیلم بود و در آوریل سال جاری هیات رییسه اسکار تصویب کرد که به 10 فیلم افزایش یابد. در مرحله بعد این فهرست به 5 فیلم تبدیل می گردد.

تغییرات جدید اکنون حاکی از آن است که همه اعضای آموزشگاه که 10 فیلم حاضر در فهرست کوتاه را دیده اند می توانند از این میان نامزدهای مرحله بعد را انتخاب نمایند.

علاوه بر این آموزشگاه بیشتر در راستای استفاده بر یک سیستم آنلاین برای رای دهندگان حرکت نموده است و اعضایی که این 10 فیلم را به صورت آنلاین دیده اند می توانند برای مرحله دوم هم رای دهند. این در حالی بود که قبلا لازم بود تا رای دهندگان فیلم ها را در سینما ببینند.

مرحله اول رای دادن از نظر فنی فقط شامل 7 فیلم در فهرست کوتاه می گردد و کمیته اجرایی اسکار که متشکل از 30 عضو است، این حق را دارد که 3 فیلم مورد توجه خود را به این فهرست اضافه کند. این 3 فیلم معمولا شامل فیلم های متفاوت و گزینه های جسورانه یا غیرمعمول می گردد.

قبلا برای رسیدن به مرحله بعد، چهار کمیته ویژه در نیویورک، لس آنجلس، لندن و سان فرانسیسکو، فیلم های فهرست کوتاه را می دیدند و پنج نامزد نهایی را انتخاب می کردند.

آموزشگاه به تازگی اظهار داشت فیلم ها را به صورت آنلاین در دسترس می گذارد. رای دهندگان اکنون قادر خواهند بود مستندها، انیمیشن ها و فیلم های کوتاه را نیز روی سایت آموزشگاه تماشا نمایند. فیلم های بلند داستانی نیز در اپ اتاق نمایش آموزشگاه در دسترس هستند.

یکی از افراد داخلی آموزشگاه گفت این تغییرات به انتخاب بهترین فیلم های بلند در سطح بین المللی یاری می نماید و وی به شخصه برآورد می نماید که 20 درصد افراد رای دهنده در این شاخه خارج از آمریکا باشند.

اسامی نامزدهای نهایی این بخش 13 ژانویه 2020 (23 دی) همراه نامزدهای دیگر بخش های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

در نهایت فیلم برنده اسکار در بخش بهترین فیلم بین المللی با رأی اعضای فعال و دائمی آموزشگاه انتخاب می گردد.

نود و دومین دوره جوایز اسکار یکشنبه 9 فوریه 2020 (بامداد دوشنبه 21 بهمن به وقت ایران) در دالبی تیه تر در هالیوود برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 11 آبان 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 330

به "مقررات آموزشگاه اسکار برای انتخاب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان تغییر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقررات آموزشگاه اسکار برای انتخاب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان تغییر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید