مناظره انتخاباتی کانادا ، نامزد حزب معارض ترودو را متقلب خواند

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، در جریان مناظره انتخاباتی دو ساعته میان سران احزاب سیاسی کانادا، رهبر حزب محافظه کار بارها به نخست وزیر این کشور حمله کرد و گفت وی صلاحیت ادامه حضور در این سمت را ندارد.

مناظره انتخاباتی کانادا ، نامزد حزب معارض ترودو را متقلب خواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مناظره دو ساعته ای که شب گذشته در استان کبک میان سران احزاب سیاسی کانادا برگزار گردید، صحنه حملات مکرر رهبر حزب محافظه کار به جاستین ترودو نخست وزیر و رهبر حزب لیبرال این کشور بود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اندرو شیر در این برنامه تلویزیونی که تنها مناظره انتخاباتی در کانادا به زبان انگلیسی است، ترودو را فردی متقلب خواند که صلاحیت ادامه حضور در رأس قدرت را ندارد.

بر اساس نظرسنجی های اجرا شده در کانادا، شیر از شانس بالایی برای شکست دادن ترودو در انتخابات روز 29 مهر (21 اکتبر) برخوردار است.

در هفته های گذشته انتشار تصاویری قدیمی از ترودو که نشان می دهد وی با سیاه کردن صورتش به تمسخر رنگین پوستان پرداخته، به شدت به اعتبار وی آسیب زده است. جنجال حول این تصاویر به حدی گسترش یافت که ترودو چند بار بابت این کار عذرخواهی نموده و مدعی شده است که نمی دانسته این کار نژادپرستانه محسوب می گردد.

شیر در مناظره دیشب در خصوص عکس های دوران دانشگاه ترودو، گفت: او حتی نمی داند چند بار این چهره سیاه را به صورت داشته است، چراکه واقعیت این است که او همواره نقابی روی صورت دارد.

وی اضافه کرد: آقای ترودو، شما متقلب هستی، شما حقه باز هستی و لیافت حکومت بر این کشور را نداری.

در این مناظره سران 6 حزب حضور داشتند و حملات مداوم نامزدهای رقیب موجب شد تا ترودو نتواند به درستی به آن ها پاسخ دهد.

در مناظره پیشین که روز چهارشنبه و به زبان فرانسه برگزار گردیده بود، شیر عملکرد مناسبی نداشت و همین موجب شده بود تا ترودو در نظرسنجی ها بار دیگر در صدر قرار گیرد، هرچند با اختلافی اندک.

بر اساس نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی نانوس که برای شبکه سی تی وی و روزنامه گلوب اند میل صورت گرفته، حزب لیبرال به رهبری ترودو احتمالا در انتخابات 34.3 درصد آرا را به دست آورد. میزان آرای حزب محافظه کار به رهبری شیر هم 33.4 درصد برآورد شده است.

مناظره بعدی روز پنج شنبه و به زبان فرانسه انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 16 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 291

به "مناظره انتخاباتی کانادا ، نامزد حزب معارض ترودو را متقلب خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناظره انتخاباتی کانادا ، نامزد حزب معارض ترودو را متقلب خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید