واکنش اتحادیه فوتبال انگلیس به افشاگری فیفا

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، خبرنگاران: مقامات فوتبال انگلیس در واکنش به بیانیه کمیته اخلاق فیفا در انتقاد از کوشش غیرقانونی انگلیسی ها برای کسب میزبانی جام جهانی 2018 از خود دفاع کردند.

واکنش اتحادیه فوتبال انگلیس به افشاگری فیفا

به گزارش خبرنگاران، اتحادیه فوتبال انگلیس (FA) ادعای مطرح شده در گزارش امروز (پنجشنبه) کمیته اخلاق فیفا مبنی بر تخلف انگلیسی ها برای کسب میزبانی جام جهانی 2018 را رد کرد.

کمیته اخلاق فیفا امروز با انتشار بیانیه ای، نتیجه تحقیقات به عمل آمده توسط مایکل گارسیا، مسئول رسیدگی به پرونده اعطای امتیاز میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 را گفت. در این بیانیه اعلام شده است قطری ها از جمله محمد بن همام، رئیس قطری پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا و عضو پیشین کمیته اجرایی فیفا از اتهام رشوه دادن به مسئولان کمیته اجرایی فیفا تبرئه شده اند.

در همین گزارش 42 صفحه ای اما عنوان شده است که انگلیسی ها قصد داشتند با جلب نظر جک وارنر، عضو پیشین کمیته اجرایی فیفا به وسیله ایجاد فرصت شغلی برای یکی از افراد منسوب به وی، شانس خود را برای کسب میزبانی جام جهانی 2018 افزایش دهند که این کار خارج از چارچوب قوانین کمیته اخلاقی فیفا محسوب می گردد.

در واکنش به بیانیه ای منتشر شده در سایت فیفا، اتحادیه فوتبال انگلیس هم در سایت خود بیانیه ای با این مضمون منتشر نموده است: پیش از انتشار این بیانیه ما هیچگونه اخطاری مبنی بر ارتکاب تخلف در پروسه ارائه پیشنهاد میزبانی خود دریافت ننموده بودیم. ما هیچگونه انتقادی را در مورد تمامیت پیشنهاد میزبانی انگلیس یا نمایندگان این کشور که مسئول ارائه این پیشنهاد بوده اند، نمی پذیریم.

در ادامه این بیانیه خاطر نشان شده است: پیشنهاد میزبانی انگلیس از جام جهانی 2018 یک پیشنهاد کاملاً شفاف و واضح بود و در گزارش کمیته اخلاق فیفا نیز به این موضوع اشاره شده است که تیم ارائه کننده پیشنهاد میزبانی انگلیس همکاری کامل و ارزشمندی را با مسئولان رسیدگی کننده به پرونده میزبانی این رقابت ها داشته است. ما این شفافیت و همکاری را در تمام پروسه رسیدگی به این پرونده حفظ کردیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 16 دی 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 361

به "واکنش اتحادیه فوتبال انگلیس به افشاگری فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اتحادیه فوتبال انگلیس به افشاگری فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید