کانادا بر فعالیت تجاری در کوبا به رغم تهدید آمریکا تاکید نمود

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، دولت کانادا بر تداوم فعالیت های تجاری خود در کوبا به رغم تصمیم اخیر دولت واشنگتن علیه هاوانا تاکید نمود.

کانادا بر فعالیت تجاری در کوبا به رغم تهدید آمریکا تاکید نمود

به گزارش روز شنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه کانادا در بیانیه ای بیان کرد که این کشور از فعالیت های تجاری خود در کوبا به رغم اتخاذ تدابیر تنبیهی اخیر دولت ترامپ علیه شرکت هایی که در کوبا فعالیت تجاری دارند، دفاع می نماید.

وزارت خارجه کانادا در این بیانیه مطرح نمود: دولت کانادا همواره از شهروندان کانادایی و همچنین فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری قانونی مرتبط با این کشور در کوبا دفاع خواهد نمود. کانادا در حال بازبینی همه گزینه ها در پاسخ به این اقدام آمریکا در مورد فعالیت شرکت ها در کوبا است.

وزارت خارجه کانادا همچنین توضیح داد که به همکاری با شرکای بین المللی از جمله اتحادیه اروپا برای تداوم فعالیت های تجاری در کوبا ادامه خواهد داد.

تصمیم اخیر دولت ترامپ در تحت پیگرد قانونی قرار دادن شرکت هایی که در کوبا فعالیت تجاری دارند و یا در این کشور سرمایه گذاری می نمایند، انتقاد اتحادیه اروپا را نیز بدنبال داشته است.

اتحادیه اروپا اخیرا بیان کرد که اقداماتی را در راستای محافظت از شرکت هایش در قبال این تصمیم واشنگتن انجام خواهد داد.

این تصمیم جدید دولت آمریکا در راستای مجاز اعلام شدن شکایت از شرکت های خارجی فعال در کوبا می تواند آغازگر تنش های جدید میان اروپا با آمریکا گردد.

آمریکا در راستای اعمال فشار بیشتر علیه دولت کوبا و در راستای مقابله با حمایت های هاوانا از دولت ونزوئلا، پیشتر بیان کرد آن دسته از شرکت هایی خارجی را که با کوبا همکاری می نمایند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهد داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 21

به "کانادا بر فعالیت تجاری در کوبا به رغم تهدید آمریکا تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا بر فعالیت تجاری در کوبا به رغم تهدید آمریکا تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید