اسناد تازه ، فشار بر نخست وزیر کانادا را تشدید کرد

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، یکی از اعضای سابق کابینه کانادا که در کانون بحرانی واقع شده است که می تواند به سرانجام نخست وزیری جاستین ترودو منجر گردد، روز جمعه اسنادی در حمایت از اتهامات مطرح شده ارائه داد.

اسناد تازه ، فشار بر نخست وزیر کانادا را تشدید کرد

به گزارش روز شنبه خبرنگاران به نقل از رویترز، این عضو سابق کابینه کانادا اسناد جدید را در حمایت از این اتهام مطرح نموده که به او فشار وارد شده بود تا به یک شرکت بزرگ برای جلوگیری از محاکمه به اتهام فساد کمک برساند.

ترودو از روز 7 فوریه (پنجشنبه 18 بهمن) در ارتباط با اتهامات مطرح شده تحت فشار قرار گرفته است. طبق این اتهامات، مقامات رسمی دولتی سال گذشته خارج از ضوابط به جودی ویلسون - ریبولد وزیر سابق دادگستری فشار وارد کردند تا اطمینان حاصل نمایند که شرکت ساخت و ساز اس ان سی لاوالین با پرداخت جریمه از محاکمه فرار کند.

این بحران ممکن است به قیمت از دست رفتن بخت انتخاب مجدد ترودو در انتخابات در ماه اکتبر امسال میلادی تمام گردد.

نظرسنجی ها حاکی است که حزب لیبرال های چپ میانه او که تا ماه ژانویه پیروزی آنها قطعی به نظر می رسید ممکن است در برابر حزب مخالف محافظه کارها شکست بخورد.

ویلسون ریبولد روز جمعه حدود 40 صفحه اسناد تازه حاوی جزئیات بیشتری از این موضوع را فاش کرد. او ماه گذشته اولین بار این اتهامات را در جلسه ادای شهادت در کمیته قضایی مجلس عوام کانادا عنوان کرد.

ترودو می گوید که مقامات دولتی در کوشش بودند این مساله را به ویلسون-ریبولد تفهیم نمایند که در صورت مجرم شناخته شدن شرکت اس ان سی هزاران شغل در خطر قرار خواهد گرفت. نخست وزیر کانادا تاکید می نماید که او و تیمش کار خلافی ننموده اند.

این بحران موجب شکاف هایی در حزب لیبرال شده و برخی از قانونگذاران خواهان اخراج ویلسون - ریبولد از گروه پارلمانی هستند اما ترودو تا کنون در برابر این درخواستها مقاومت نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 31

به "اسناد تازه ، فشار بر نخست وزیر کانادا را تشدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد تازه ، فشار بر نخست وزیر کانادا را تشدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید