اعتراض سفیر ایران به تاخیر در پرداخت بدهی دولت انگلیس

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، سفیر ایران در انگلستان با اعتراض به تاخیر در پرداخت بدهی دولت انگلیس به ایران گفت: مقامات انگلیس روش های مختلفی را به کار می گیرند تا در پرداخت بدهی به ایران تاخیر ایجاد نمایند.

اعتراض سفیر ایران به تاخیر در پرداخت بدهی دولت انگلیس

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، حمید بعیدی نژاد اضافه کرد: مقامات انگلیسی در حالی بر ضرورت پرداخت بدهی به ایران به علت تحویل ندادن تانک های چیفتن تاکید می نمایند که تیم حقوقی آن ها تمامی روش های مختلف را بکار می گیرد تا با هدف تاخیر در پرداخت بدهی، فرآیند دادگاه طولانی گردد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دادگاه انگلیس خاطرنشان کرد که جلسه محتوایی بعدی برای رسیدگی به این موضوع 6 ماه بعد برگزار می گردد.

یک دادگاه انگلیس دوشنبه، اعتراض جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضررت پرداخت سود پول های ضبط شده ایران در انگلیس، برای خرید تانک های چیفتن را رد کرد.

مرداد سال جاری، دادگاه انگلیس رای داده بود که نیازی نیست این کشور به دلیل بدهی 387 میلیون پوندی به ایران 20 میلیون پوند از مجموع سود آن را به ایران بپردازد.

قاضی دادگاه انگلیسی رای داد که دولت این کشور، ملزم به پرداخت سود 20 میلیون پوندی نیست، زیرا پس از سال 2008 میلادی، انتقال پول به ایران، مشمول تحریم های اتحادیه اروپا شده است.

حدود 40 سال است که با لغو قرارداد خرید تانک های چیفتن در انگلیس، پول ایران در بانک های انگلیس ضبط شده است. این قرارداد مربوط به خرید تانک های چیفتن در سال 1350 خورشیدی میان وزارت دفاع انگلیس و حکومت پهلوی است که براساس آن قرار بود یک هزار و 500 عراده تانک و خودروهای زرهی به ایران تحویل گردد. در فوریه سال 58 و پس از انقلاب اسلامی، انگلیس این قرارداد را لغو کرد و با توجه به آنکه ایران همه پول قرارداد را پرداخت نموده بود، خواهان بازپس گیری پول خود شده است، اما بر اساس مدارک موجود، دولت انگلیس نمی خواهد این پول را به ایران بازگرداند و در 40 سال گذشته نیز با بهانه های گوناگون، از پرداخت آن خودداری نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 16 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 294

به "اعتراض سفیر ایران به تاخیر در پرداخت بدهی دولت انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض سفیر ایران به تاخیر در پرداخت بدهی دولت انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید