افشای دریافت یاری اقتصادی حزب محافظه کار انگلیس از منابع روس

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، یک روزنامه انگلیسی بخشی از گزارش کمیته اطلاعات و امنیت مجلس این کشور درخصوص یاری های اقتصادی دریافت شده از سوی حزب محافظه کار را منتشر کرد.

افشای دریافت یاری اقتصادی حزب محافظه کار انگلیس از منابع روس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق گزارش رسمی کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس، حزب بوریس جانسون نخست وزیر این کشور از 9 فرد روس یاری اقتصادی دریافت نموده است.

به نوشته پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، روز یکشنبه روزنامه ساندی تایمز بخش هایی از گزارش مجلس انگلیس درخصوص دریافت یاری اقتصادی حزب محافظه کار از روسیه را که دولت از انتشار آن جلوگیری نموده بود افشا کرد.

این گزارش نشان می دهد اهدانمایندگان روس این یاری های اقتصادی روابط نزدیکی با کرملین دارند.

یکی از این اهدانمایندگان الکساندر تِمِرکو، از کارکنان سابق وزارت دفاع روسیه است که پیش تر جانسون را دوست خود خطاب نموده است. تمرکو طی هفت سال گذشته بیش از 1.2 میلیون پوند به حزب محافظه کار یاری نموده است.

لوبوف چرنوخین همسر ولادیمیر چرنوخین متحد سابق پوتین نیز 160 هزار پوند برای بازی تنیس با جانسون و دیوید کامرون نخست وزیر اسبق انگلیس پرداخت نموده و همچنین 450 هزار پوند نیز به حزب محافظه کار یاری اقتصادی پرداخت نموده است.

همچنین، کمیته تحقیقاتی مجلس نگرانی هایی درباره الکساندر لِبِدِف مأمور امنیتی سابق روسیه و مالک روزنامه های ایونینگ استاندارد و ایندیپندنت دریافت نموده است. پسر لبدف، از دوستان نزدیک نخست وزیر است و هنگامی که جانسون شهردار لندن و وزیر امور خارجه بود، بارها از سوی پسر لبدف به مهمانی هایش در ایتالیا دعوت شده است.

پیش تر نیز نگرانی هایی از خطرات امنیتی سبک زندگی شخصی جانسون و احتمال مورد اخاذی قرار گرفتنش عنوان شده بود.

افراد آگاهی که گزارش مجلس را مشاهده نموده اند به ساندی تایمز گفتند معتقدند این گزارش به این دلیل توسط دولت منتشر نمی گردد که ارتباطات متعدد میان حامیان اقتصادی حزب محافظه کار و دفتر امنیت فدرال (FSB) روسیه را برجسته می نماید.

یکی از این منابع به ساندی تایمز گفته است: آنچه گزارش را جالب می نماید این است که چقدر بعضی از این افراد به FSB نزدیک بودند یا همچنان هستند.

از سوی دیگر طبق تحقیقات پایگاه دموکراسی باز که هفته گذشته منتشر شد، حزب محافظه کار از نوامبر 2018 (آبان 1397) تا ماه گذشته، حداقل 438850 پوند یا حدود 642 هزار دلار از مدیران تجاری و افراد مرتبط با آن ها دریافت نموده است. این مقدار، نسبت به سال گذشته که میزان یاری های اهدایی 350 هزار پوند بود، افزایش چشمگیری داشته است.

همچنین به نوشته ساندی تایمز به نقل از فردی افشاگر، نگرانی هایی جدی در مورد دومینیک کامینگز مشاور ارشد جانسون و طراح برگزیت وجود دارد که در دهه 1990، مدتی در روسیه به سر می برده است. گفته می گردد با این که کامینگز مقام بالایی در دولت ندارد، به بسیاری از منابع اطلاعاتی محرمانه دسترسی دارد.

دومینیک گریو رئیس کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس هفته گذشته خواهان انتشار گزارش 50 صفحه ای کوشش روسیه برای مداخله در انتخابات های این کشور شد.

گریو در پاسخ به این سوال که آیا محتوای این گزارش بر تصمیم مردمی که در انتخابات همگانی 12 دسامبر (21 آذر) شرکت می نمایند تأثیر خواهد گذاشت یا خیر گفت: بله اینطور فکر می کنم. موضوع درباره اطلاعات است. این گزارش اطلاعات پرباری دارد و مردم درخصوص این اطلاعات محق هستند و به نظر می رسد این گزارش [با مسئله انتخابات] مرتبط باشد.

به گفته مجلس عوام انگلیس این گزارش سه هفته پیش به جانسون تحویل داده شده است. آندریا لیدسام وزیر تجارت انگلیس در این باره گفته است، هیچ چیز غیرعادی در این گزارش وجود ندارد که قرار باشد منتشر نگردد. با این حال دولت انگلیس تا کنون از انتشار آن امتناع نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 20 آبان 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 341

به "افشای دریافت یاری اقتصادی حزب محافظه کار انگلیس از منابع روس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای دریافت یاری اقتصادی حزب محافظه کار انگلیس از منابع روس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید